Päivitämme tällä hetkellä ohjeitamme vastaamaan uutta asiointipalveluamme. Asiakastuen ohjeistukset saattavat hetken erota uudesta Minun Telia Yrityksille -työpöytänäkymästä.

Miten haen laskulle lisää maksuaikaa?

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Yritysasiakkaana voit halutessasi hakea lisää maksuaikaa sekä matkapuhelin- että kiinteän verkon laskuillesi tekemällä maksusopimuksen. Tutustuthan palvelukohtaisiin ehtoihin alla.

Maksuaikaa hakemalla ja maksamalla laskun sopimasi maksuajan puitteissa vältyt perintäkuluilta. Huomioi kuitenkin, että alkuperäisen eräpäivän jälkeen maksetuista laskuista veloitetaan korkolain mukaista viivästyskorkoa laskun maksamiseen saakka.

Hae maksuaikaa Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa

Voit hakea Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa lisää maksuaikaa palvelussa näkyviin laskuihin. Tähän on tiettyjä poikkeuksia, ja tarkemmat maksuajan hakemisen ehdot löydät alempaa. Palvelussa tehdyistä muutoksista maksuaikaan ei peritä erillistä palvelumaksua.

  1. Kirjaudu
  2. Valitse Laskutus kohdasta Laskut.
  3. Valitse haluttu lasku klikkaamalla laskunumeroa.
  4. Vieritä alemmas ja klikkaa oikealta Siirrä maksupäivää, jolloin näet uuden ehdotetun eräpäivän. Voit samalla tilata maksumuistutuksen haluamaasi matkapuhelinnumeroon.
  5. Vahvista maksupäivän siirto.

Vaihtoehtoisesti voit jättää asiakaspalvelulle palvelupyynnön Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun viestikeskuksessa, jolloin veloitetaan 9 euron (alv. 0 %) palvelumaksu.

Hae maksuaikaa tekstiviestillä

Voit hakea maksuaikaa tekstiviestillä 31.12.2020 saakka, jonka jälkeen palvelu suljetaan. Voit tehdä maksusopimuksen jatkossakin itsepalveluna Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

Maksuaikaa voi hakea tekstiviestitse Telian matkapuhelinliittymällä. Maksusopimuksen tekemisestä tekstiviestillä ei veloiteta erillistä palvelumaksua, mutta sopimuksen hyväksyvän tekstiviestin lähettäminen maksaa 0,14 € (alv. 0 %). 

  1. Kirjoita viesti OSAMAKSU laskunumero (esim. OSAMAKSU 12345678910), jos haluat jakaa laskun kahteen osaan tai MAKSUPÄIVÄ laskunumero, jos haluat siirtää laskun maksupäivää. Lähetä viesti numeroon 15400. Saat paluuviestinä sopimusehdotuksen ja jatko-ohjeet.
  2. Hyväksy sopimus lähettämällä viesti HYVÄKSY numeroon 15400. Saat paluuviestinä ilmoituksen sopimuksen hyväksymisestä ja laskun maksamiseen tarvittavat tiedot.
Muut tavat

Voit myös ottaa yhteyttä

kirjautuneena chatissa,

 soittamalla yritysasiakaspalveluun tai

lähettämällä viestin lomakkeella.

Huomaathan, että veloitamme asiakaspalvelun tekemistä toimenpiteistä yritysasiakkaiden palveluhinnaston mukaisesti.

Palvelukohtaiset ehdot
  • Sopimus on sitova ja se astuu voimaan asiakkaan hyväksyessä sopimuksen. Sopimuksen mitätöinti tai muokkaaminen edellyttää kontaktia asiakaspalveluun. 
  • Laskuttaja on Telia Finland Oyj tai sen kanssa samaan konserniin kuuluva yhtiö. Laskuttajalla on oikeus hyväksyä tai hylätä asiakkaan maksusopimus harkintansa mukaan. Maksuaikaa ei voida myöntää muun muassa mikäli kyseessä on ensimmäinen lasku tai asiakkaalla on muita avoimia laskuja. 
  • Lasku on maksettava sovittuna maksupäivänä. Erillistä maksukehotusta ei asiakkaalle toimiteta. Mikäli asiakas laiminlyö maksun suorittamisen, palveluntarjoajalla on oikeus sulkea liittymä ja ryhtyä palvelun yleisten toimitusehtojen mukaisiin toimenpiteisiin. 
  • Laskun eräpäivästä lukien maksamattomasta osuudesta veloitetaan korkolain mukainen viivästyskorko siihen saakka, kunnes laskun viimeinen erä maksetaan. Viivästyskorko veloitetaan seuraavalla laskulla.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluun

PK-yritykset

 020 355 800

(8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)


Suuryritykset

 020 693 693

(mpm/pvm)

 

Tallennamme asiakaspuhelut palvelumme laadun varmistamiseksi.


Etkö ehdi juuri nyt hoitamaan asiaasi?

Varaa soittoaika

Arkisin 8–16 | Vikailmoitukset 24/7
 

Hallinnoi palveluita ja käyttäjätietoja

Yrityspalvelut

Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

Kirjaudu ja hallinnoi


Työsuhdeliittymä

Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.

Kirjaudu ja hallinnoi


Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

24/7
 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti

 

Ilman kirjautumista

Voit myös lähettää viestin yleisellä lomakkeella, jolloin otamme sinuun yhteyttä tarvittaessa.
Lähetä viesti lomakkeella


Asiakaspalvelumme viestintä on keskitetty asiointipalveluun, jonka vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan