Luo tunnukset Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun ja saat kahvin ja suklaapatukan R-kioskilta. Rekisteröidy ja lunasta Ärräkoodi! Rekisteröidy
MMS-viestien katsominen
Uusimmat älypuhelimet hakevat automaattisesti MMS- eli multimediaviestiasetukset, jolloin pystyt lukemaan viestit suoraan puhelimellasi.
Vanhempiin puhelimiin voit tilata MMS-asetukset tekstiviestillä tai vaihtoehtoisesti määrittää asetukset manuaalisesti.
Jos puhelimesi ei ole vastaanottanut viestiä 24 tunnin kuluessa sen lähettämisestä, viesti ohjautuu Minun Teliaan. Voit lukea uuden sinulle saapuneen multimediaviestin helposti Minun Telia -sovelluksessa tai nettisivuillamme kirjautumalla sisään palveluun. Multimediaviestit ovat luettavissa 10 päivän ajan.
Eikö MMS-viestien vastaanottaminen laitteellasi onnistu?
Tarkista nämä asiat, jos MMS-viestit eivät toimi puhelimessasi:
- Tarkista toimiiko netti
Testaa ensimmäiseksi, toimiiko netin käyttö puhelimellasi, esim. nettisivujen selaaminen. - Varmista laitteesi datayhteys ja luvat
On hyvä varmistaa, että datayhteys on puhelimessasi päällä. Tarkista tarvittaessa myös laitteesi viestiasetuksista, että MMS-viestit ovat sallittuja. - Tarkista onko liittymällä estoja
Varmista, ettei liittymällä ole dataestoa tai MMS-estoa päällä, jotka estävät multimediaviestien katsomisen puhelimen kautta.
→ Yrityksen vastuuhenkilönä tai asiointipalvelun pääkäyttäjänä hallinnoit estoja Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa. Lue ohje
→ Työsuhdeliittymän käyttäjänä voit hallinnoida lisäpalveluita, jos sinulla on siihen työpaikan puolesta oikeudet. Lue lisää - Nollaa verkkoasetukset
Jos netti puhelimessasi toimii, seuraavaksi on hyvä nollata eli palauttaa puhelimen verkkoasetukset ja kokeilla uudestaan lukea MMS-viesti. Lue ohje - Testaa tekstarien vastaanottaminen
Multimediaviestit vaativat myös, että sms-tekstiviestin vastaanotto toimii. Vikatilanteissa on hyvä siis myös varmistaa, että tekstarit toimivat. Pyydä esimerkiksi työkaveriasi lähettämään sinulle tekstiviesti, ja katso tuleeko se perille.
Eikö vieläkään onnistu? Ole meihin yhteydessä, niin autamme. Yhteystiedot
Psst! Multi-SIM-liittymän rinnakkaisliittymällä ei voi vastaanottaa multimediaviestejä. Viestit tulevat ainoastaan pääliittymään.
Lataa ensin Minun Telia -sovellus, jos sitä ei ole vielä puhelimessasi. Latauksen jälkeen asenna ja avaa sovellus.
- Kirjaudu Minun Telia -sovellukseen puhelinnumerollasi.
Jos et muista matkapuhelinnumerosi salasanaa, voit tilata sen lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (viesti on maksuton). - Valitse Puhelinliittymät-otsikon alta oma liittymäsi.
- Selaa näkymää alaspäin ja valitse Saapuneet MMS-viestit
Huom! Puhelinnumerolla kirjautuessa vain osa sovelluksen toiminnallisuuksista on käytettävissäsi. Lue lisää
- Työsuhdeliittymääsi hallinnoit kirjautumalla Minun Teliaan
- Täytä matkapuhelinnumerosi (esim. 0401234567) ja salasana. Salasanan saat tarvittaessa lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Tekstiviesti on maksuton.
- Klikkaa Mobiililiittymät-otsikon alta haluttua liittymää.
- Selaa sivua alaspäin hetki ja etsi kohta Saapuneet MMS viestit.
- Klikkaa Saapuneet MMS viestit, jolloin näet sinulle tulleet avaamattomat MMS-viestit.
- Tilaa automaattiset asetukset maksutta lähettämällä tekstiviesti ASETUKSET numeroon 15400.
- Saat hetken kuluttua palveluasetukset tekstiviestinä tai ilmoitusviestinä.
- Klikkaa saapunutta asetusviestiä ja tallenna/asenna asetukset.
Löydät MMS-asetusten määrittelyn puhelimen asetuksista. Mene puhelimesi asetuksiin ja kytke seuraavat asetukset:
Internet-asetukset
- APN: Internet
MMS-asetukset
- Yhteyden nimi : Telia MMS
- APN: mms
- Välipalvelimen osoite: 195.156.25.33
- Välipalvelimen portti: 8080
- MMSC-osoite: http://mms/
- Yhteystyyppi: Jatkuva
Asetukset löydät myös helposti käyttäen laiteohjeitamme:
- Löydä laitteesi käyttöohjeet kuluttajapuolen asiakastuesta, Laiteohjeet-sivulta.
Siirry laiteohjeisiin - Hae ja valitse oma puhelinmallisi sekä oikea käyttöjärjestelmä.
- Valitse Kuvaviestit (MMS) -otsikon alta MMS-asetukset.
- Seuraa ohjeita.
Apua asetusten kytkentään tai ohjeita laitteen käyttämiseen antaa myös Telia Käyttötuki
Verkkoasetusten nollaus on hyvä ensimmäinen korjaustoimenpide saada MMS-viestit kännykässä toimimaan. Löydät verkkoasetusten nollauksen puhelimen asetusten alta tai voit . Asetukset löydät helposti käyttäen laiteohjeitamme:
- Löydä laitteesi käyttöohjeet kuluttajapuolen asiakastuesta, Laiteohjeet-sivulta.
Siirry laiteohjeisiin - Hae ja valitse oma puhelinmallisi sekä oikea käyttöjärjestelmä.
- Valitse Mobiiliverkko ja netti -otsikon alta Verkkoasetusten palauttaminen.
- Seuraa ohjeita.
MMS-viestit tarvitsevat datayhteden toimiakseen. Liittymällä oleva dataesto estää MMS-viestien toiminnan. Liittymälläsi voi olla myös MMS-esto, jonka vuoksi MMS-viestit eivät tule perille.
Voit tarkistaa liittymän estot Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.
Huom! Jos sinulla ei itse ole pääsyä asiointipalveluumme tai liittymän hallinnointioikeutta, pyydä yrityksesi yhteyshenkilöä tarkistamaan ja muuttamaan estoja.
- Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Kirjaudu
- Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Matkapuhelinliittymät.
- Etsi ja valitse haluamasi liittymä painamalla liittymätietojen riviä.
- Valitse Estot ja Rajoitukset kohdasta Muokkaa estoja ja rajoituksia
- Tarkista Multimediarajoitukset-kohdasta, että rajoituksia ei ole käytössä ja tarvittaessa poista rajoitukset.
Etkö löytänyt etsimääsi?
Ota yhteyttä
Soita asiakaspalveluun
PK-yritykset
Palvelemme numerossa sekä Telian että Telia Inmics-Nebulan asiakkaita.
(8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)
Suuryritykset
Palvelemme numerossa Telian suuryritysasiakkaita.
(mpm/pvm)
Tallennamme asiakaspuhelut palvelumme laadun varmistamiseksi.
Hallinnoi palveluita ja käyttäjätietoja
Yrityspalvelut
Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.
Työsuhdeliittymä
Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.
Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle
Lähetä viesti
Kirjautuneena
Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun.
Kirjaudu ja avaa chat
Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti
Ilman kirjautumista
Voit myös lähettää viestin yleisellä lomakkeella, jolloin otamme sinuun yhteyttä tarvittaessa.
Lähetä viesti lomakkeella
Asiakaspalvelumme viestintä on keskitetty asiointipalveluun, jonka vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää