MMS-viestien katsominen

Miten lukea saapunut multimedia- eli MMS-viesti?
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Uusimmat älypuhelimet hakevat automaattisesti MMS- eli multimediaviestiasetukset, jolloin pystyt lukemaan viestit suoraan puhelimellasi. 

Vanhempiin puhelimiin voit tilata MMS-asetukset tekstiviestillä tai vaihtoehtoisesti määrittää asetukset manuaalisesti.

Jos puhelimesi ei ole vastaanottanut viestiä 24 tunnin kuluessa sen lähettämisestä, viesti ohjautuu Minun Teliaan. Voit lukea uuden sinulle saapuneen multimediaviestin helposti Minun Telia -sovelluksessa tai nettisivuillamme kirjautumalla sisään palveluun. Multimediaviestit ovat luettavissa 10 päivän ajan.

Eikö MMS-viestien vastaanottaminen laitteellasi onnistu?

Tarkista nämä asiat, jos MMS-viestit eivät toimi puhelimessasi:
 

  1. Tarkista toimiiko netti
    Testaa ensimmäiseksi, toimiiko netin käyttö puhelimellasi, esim. nettisivujen selaaminen.
  2. Varmista laitteesi datayhteys ja luvat
    On hyvä varmistaa, että datayhteys on puhelimessasi päällä. Tarkista tarvittaessa myös laitteesi viestiasetuksista, että MMS-viestit ovat sallittuja.
  3. Tarkista onko liittymällä estoja
    Varmista, ettei liittymällä ole dataestoa tai MMS-estoa päällä, jotka estävät multimediaviestien katsomisen puhelimen kautta. 

    →  Yrityksen vastuuhenkilönä tai asiointipalvelun pääkäyttäjänä  hallinnoit estoja Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.  Lue ohje

    →  Työsuhdeliittymän käyttäjänä voit hallinnoida lisäpalveluita, jos sinulla on siihen työpaikan puolesta oikeudet. Lue lisää
  4. Nollaa verkkoasetukset
    Jos netti puhelimessasi toimii, seuraavaksi on hyvä nollata eli palauttaa puhelimen verkkoasetukset ja kokeilla uudestaan lukea MMS-viesti. Lue ohje
  5. Testaa tekstarien vastaanottaminen
    Multimediaviestit vaativat myös, että sms-tekstiviestin vastaanotto toimii. Vikatilanteissa on hyvä siis myös varmistaa, että tekstarit toimivat. Pyydä esimerkiksi työkaveriasi lähettämään sinulle tekstiviesti, ja katso tuleeko se perille.

Eikö vieläkään onnistu? Ole meihin yhteydessä, niin autamme. Yhteystiedot

Psst! Multi-SIM-liittymän rinnakkaisliittymällä ei voi vastaanottaa multimediaviestejä. Viestit tulevat ainoastaan pääliittymään.

 

MMS-viestin katsominen sovelluksessa

Lataa ensin Minun Telia -sovellus, jos sitä ei ole vielä puhelimessasi. Latauksen jälkeen asenna ja avaa sovellus.

Lataa sovellus
 

  1. Kirjaudu liittymän käyttäjänä Minun Telia -sovellukseen puhelinnumerollasi.

    Jos et muista matkapuhelinnumerosi salasanaa, voit tilata sen lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (viesti on maksuton).
  2. Valitse Puhelinliittymät-otsikon alta oma liittymäsi.
  3. Selaa näkymää alaspäin ja valitse Saapuneet MMS-viestit

Huom! Puhelinnumerolla kirjautuessa vain osa sovelluksen toiminnallisuuksista on käytettävissäsi. Lue lisää

MMS-viestin katsominen nettisivuilla
  1. Työsuhdeliittymääsi hallinnoit kirjautumalla liittymän käyttäjänä Minun Teliaan
  2. Täytä matkapuhelinnumerosi (esim. 0401234567) ja salasana. Salasanan saat tarvittaessa lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Tekstiviesti on maksuton.
  3. Klikkaa Mobiililiittymät-otsikon alta haluttua liittymää.
  4. Selaa sivua alaspäin hetki ja etsi kohta Saapuneet MMS viestit.
  5. Klikkaa Saapuneet MMS viestit, jolloin näet sinulle tulleet avaamattomat MMS-viestit.
MMS-asetusten tilaus tekstiviestillä
  1. Tilaa automaattiset asetukset maksutta lähettämällä tekstiviesti ASETUKSET numeroon 15400
  2. Saat hetken kuluttua palveluasetukset tekstiviestinä tai ilmoitusviestinä. 
  3. Klikkaa saapunutta asetusviestiä ja tallenna/asenna asetukset.
MMS-asetusten määritys manuaalisesti

Löydät MMS-asetusten määrittelyn puhelimen asetuksista. Mene puhelimesi asetuksiin ja kytke seuraavat asetukset:

Internet-asetukset
  • APN: Internet
MMS-asetukset
  • Yhteyden nimi : Telia MMS
  • APN: mms
  • Välipalvelimen osoite: 195.156.25.33
  • Välipalvelimen portti: 8080
  • MMSC-osoite: http://mms/
  • Yhteystyyppi: Jatkuva

Asetukset löydät myös helposti käyttäen laiteohjeitamme:
  1. Löydä laitteesi käyttöohjeet kuluttajapuolen asiakastuesta, Laiteohjeet-sivulta.
    Siirry laiteohjeisiin
  2. Hae ja valitse oma puhelinmallisi sekä oikea käyttöjärjestelmä.
  3. Valitse Kuvaviestit (MMS) -otsikon alta MMS-asetukset.
  4. Seuraa ohjeita.

Apua asetusten kytkentään tai ohjeita laitteen käyttämiseen antaa myös Telia Käyttötuki

Verkkoasetusten nollaus

Verkkoasetusten nollaus on hyvä ensimmäinen korjaustoimenpide saada MMS-viestit kännykässä toimimaan. Löydät verkkoasetusten nollauksen puhelimen asetusten alta tai voit . Asetukset löydät helposti käyttäen laiteohjeitamme:
 

  1. Löydä laitteesi käyttöohjeet kuluttajapuolen asiakastuesta, Laiteohjeet-sivulta.
    Siirry laiteohjeisiin
  2. Hae ja valitse oma puhelinmallisi sekä oikea käyttöjärjestelmä.
  3. Valitse Mobiiliverkko ja netti -otsikon alta Verkkoasetusten palauttaminen.
  4. Seuraa ohjeita.
Estot ja niiden poistaminen

MMS-viestit tarvitsevat datayhteden toimiakseen. Liittymällä oleva dataesto estää MMS-viestien toiminnan. Liittymälläsi voi olla myös MMS-esto, jonka vuoksi MMS-viestit eivät tule perille.

Voit tarkistaa liittymän estot kirjautumalla Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun.

Huom! Jos sinulla ei itse ole pääsyä asiointipalveluumme tai liittymän hallinnointioikeutta, pyydä yrityksesi yhteyshenkilöä tarkistamaan ja muuttamaan estoja.

  1. Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Matkapuhelinliittymät.
  3. Etsi ja valitse haluamasi liittymä painamalla liittymätietojen riviä.
  4. Valitse Estot ja Rajoitukset kohdasta Muokkaa estoja ja rajoituksia 
  5. Tarkista Multimediarajoitukset-kohdasta, että rajoituksia ei ole käytössä ja tarvittaessa poista rajoitukset.
     
Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta
Lisää samasta aiheesta

Tekstiviestit

SIM-kortin käyttöönotto

Saapuvat puhelut eivät tule perille - mitä tehdä?

Puhelimella ei voi soittaa – mikä neuvoksi?

4G- ja WiFi-puhelut

eSIM laitteenvaihto

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluun

Varaa maksuton soittoaika

Palvelemme numerossa kaikkia Telian asiakkaita ja Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaita.


  0200 20 300

(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
Arkisin 8–16
 

Palvelemme numerossa Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaita.

 060 016 171

(mpm/pvm)
Arkisin 9–15

 

Tallennamme asiakaspuhelut palvelumme laadun varmistamiseksi.

Vikailmoitukset 24/7
 

Hallinnoi palveluita ja käyttäjätietoja

Yrityspalvelut

Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.
 

Kirjaudu ja hallinnoi

Luo käyttäjätunnus


Työsuhdeliittymä

Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.

Kirjaudu ja hallinnoi


Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

24/7
 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme viestintä on keskitetty asiointipalveluun, jonka vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan