Lähdössä lomalle? Katso ohje loma- ja poissaolotiedotteen tekemiseen. Katso ohje

MMS-viestien katsominen

Miten lukea saapunut multimedia- eli MMS-viesti?
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Uusimmat älypuhelimet hakevat automaattisesti MMS- eli multimediaviestiasetukset, jolloin pystyt lukemaan viestit suoraan puhelimellasi. 

Jos puhelimesi ei avaa MMS-viestiä automaattisesti, voit lukea uuden sinulle saapuneen multimediaviestin helposti Minun Telia -sovelluksessa tai nettisivuillamme kirjautumalla Minun Teliaan. Multimediaviestit ovat luettavissa 10 päivän ajan. Vanhempiin puhelimiin voit tilata MMS-asetukset tekstiviestillä tai vaihtoehtoisesti määrittää asetukset manuaalisesti.

Eikö MMS-viestien lukeminen onnistu?

Tarkista nämä asiat, jos MMS-viestit eivät toimi puhelimessasi:
 

  1. Tarkista, toimiiko netti
    Testaa ensimmäiseksi, toimiiko netin käyttö puhelimellasi, esim. nettisivujen selaaminen.
  2. Varmista datayhteys ja estot
    On myös hyvä varmistaa, että datayhteys on puhelimessasi päällä. Varmista myös, ettei liittymällä ole dataestoa tai MMS-estoa päällä, jotka estävät multimediaviestien katsomisen puhelimen kautta. Lue ohje
  3. Nollaa verkkoasetukset
    Jos netti puhelimessasi toimii, seuraavaksi on hyvä nollata eli palauttaa puhelimen verkkoasetukset ja kokeilla uudestaan lukea MMS-viesti. Lue ohje
  4. Testaa tekstarien vastaanottaminen
    Multimediaviestit vaativat myös, että sms-tekstiviestin vastaanotto toimii. Vikatilanteissa on hyvä siis myös varmistaa, että tekstarit toimivat. Pyydä esimerkiksi työkaveriasi lähettämään sinulle tekstiviesti, ja katso tuleeko se perille.

Eikö vieläkään onnistu? Ole meihin yhteydessä, niin autamme. Yhteystiedot

Psst! Multi-SIM-liittymän rinnakkaisliittymällä ei valitettavasti voi vastaanottaa multimediaviestejä. Viestit tulevat ainoastaan pääliittymään.

 

MMS-viestin katsominen sovelluksessa

Lataa ensin Minun Telia -sovellus, jos sitä ei ole vielä puhelimessasi. Latauksen jälkeen asenna ja avaa sovellus.

Lataa sovellus
 

  1. Kirjaudu Minun Telia -sovellukseen puhelinnumerollasi.

    Jos et muista matkapuhelinnumerosi salasanaa, voit tilata sen lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (viesti on maksuton).
  2. Valitse Puhelinliittymät-otsikon alta oma liittymäsi.
  3. Selaa näkymää alaspäin ja valitse Saapuneet MMS-viestit

Huom! Puhelinnumerolla kirjautuessa vain osa sovelluksen toiminnallisuuksista on käytettävissäsi. Lue lisää

MMS-viestin katsominen nettisivuilla
  1. Työsuhdeliittymääsi hallinnoit kirjautumalla Minun Teliaan
  2. Täytä matkapuhelinnumerosi (esim. 0401234567) ja salasana. Salasanan saat tarvittaessa lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Tekstiviesti on maksuton.
  3. Klikkaa Mobiililiittymät-otsikon alta haluttua liittymää.
  4. Selaa sivua alaspäin hetki ja etsi kohta Saapuneet MMS viestit.
  5. Klikkaa Saapuneet MMS viestit, jolloin näet sinulle tulleet avaamattomat MMS-viestit.
MMS-asetusten tilaus tekstiviestillä
  1. Tilaa automaattiset asetukset maksutta lähettämällä tekstiviesti ASETUKSET numeroon 15400
  2. Saat hetken kuluttua palveluasetukset tekstiviestinä tai ilmoitusviestinä. 
  3. Klikkaa saapunutta asetusviestiä ja tallenna/asenna asetukset.
MMS-asetusten määritys manuaalisesti

Löydät MMS-asetusten määrittelyn puhelimen asetuksista. Mene puhelimesi asetuksiin ja kytke seuraavat asetukset:

Internet-asetukset
  • APN: Internet
MMS-asetukset
  • Yhteyden nimi : Telia MMS
  • APN: mms
  • Välipalvelimen osoite: 195.156.25.33
  • Välipalvelimen portti: 8080
  • MMSC-osoite: http://mms/
  • Yhteystyyppi: Jatkuva

Asetukset löydät myös helposti käyttäen laiteohjeitamme:
  1. Löydä laitteesi käyttöohjeet kuluttajapuolen asiakastuesta, Laiteohjeet-sivulta.
    Siirry laiteohjeisiin
  2. Hae ja valitse oma puhelinmallisi sekä oikea käyttöjärjestelmä.
  3. Valitse Kuvaviestit (MMS) -otsikon alta MMS-asetukset.
  4. Seuraa ohjeita.

Apua asetusten kytkentään tai ohjeita laitteen käyttämiseen antaa myös Telia Käyttötuki

Verkkoasetusten nollaus

Verkkoasetusten nollaus on hyvä ensimmäinen korjaustoimenpide saada MMS-viestit kännykässä toimimaan. Löydät verkkoasetusten nollauksen puhelimen asetusten alta tai voit . Asetukset löydät helposti käyttäen laiteohjeitamme:
 

  1. Löydä laitteesi käyttöohjeet kuluttajapuolen asiakastuesta, Laiteohjeet-sivulta.
    Siirry laiteohjeisiin
  2. Hae ja valitse oma puhelinmallisi sekä oikea käyttöjärjestelmä.
  3. Valitse Mobiiliverkko ja netti -otsikon alta Verkkoasetusten palauttaminen.
  4. Seuraa ohjeita.
Estot ja niiden poistaminen

MMS-viestit tarvitsevat datayhteden toimiakseen. Liittymällä oleva dataesto estää MMS-viestien toiminnan. Liittymälläsi voi olla myös MMS-esto, jonka vuoksi MMS-viestit eivät tule perille.

Voit tarkistaa liittymän estot Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

Huom! Jos sinulla ei itse ole pääsyä asiointipalveluumme tai liittymän hallinnointioikeutta, pyydä yrityksesi yhteyshenkilöä tarkistamaan ja muuttamaan estoja.

  1. Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Matkapuhelinliittymät.
  3. Etsi ja valitse haluamasi liittymä painamalla liittymätietojen riviä.
  4. Valitse Estot ja Rajoitukset kohdasta Muokkaa estoja ja rajoituksia 
  5. Tarkista Multimediarajoitukset-kohdasta, että rajoituksia ei ole käytössä ja tarvittaessa poista rajoitukset.
     
Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta
Lisää samasta aiheesta

Tekstiviestit

SIM-kortin käyttöönotto

Saapuvat puhelut eivät tule perille - mitä tehdä?

Puhelimella ei voi soittaa – mikä neuvoksi?

4G- ja WiFi-puhelut

eSIM laitteenvaihto

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluun

PK-yritykset

 020 355 800

(8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)


Suuryritykset

 020 693 693

(mpm/pvm)

 

Tallennamme asiakaspuhelut palvelumme laadun varmistamiseksi.


Etkö ehdi juuri nyt hoitamaan asiaasi?

Varaa soittoaika

Arkisin 8–16 | Vikailmoitukset 24/7
 

Hallinnoi palveluita ja käyttäjätietoja

Yrityspalvelut

Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

Kirjaudu ja hallinnoi


Työsuhdeliittymä

Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.

Kirjaudu ja hallinnoi


Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

24/7
 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti

 

Ilman kirjautumista

Voit myös lähettää viestin yleisellä lomakkeella, jolloin otamme sinuun yhteyttä tarvittaessa.
Lähetä viesti lomakkeella


Asiakaspalvelumme viestintä on keskitetty asiointipalveluun, jonka vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia.

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan