Saapuvat puhelut eivät tule perille - mitä tehdä?

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Tästä ohjeesta löydät tietoa, miten toimia, jos puhelut eivät tule perille. Ongelmatilanteissa käy läpi alla olevat kohdat. Jos et saa niistä apua, tee vikailmoitus yritysasiakaspalveluumme.

Ota vikailmoitusta varten ylös ainakin kolmen epäonnistuneen puhelun päivämäärä ja kellonaika, puhelinnumero, josta soitetaan sekä puhelinnumero, johon soitetaan. Tiedot auttavat vian selvittämisessä.

Kokeile, voitko soittaa puhelimella. Jos saapuvat puhelut eivät tule perille etkä myöskään voi itse soittaa, käynnistä puhelin uudelleen ja katso, yhdistääkö puhelin ollenkaan verkkoon. Jos näytöllä ei näy operaattorin nimeä, 2G/3G/4G/LTE -ikonia tai kentän voimakkuutta, puhelin ei saa yhteyttä verkkoon.

Tarkista puhelimesi estolista. Eihän numero, josta sinulle yritetään soittaa, ole listalla?

Tarkista, onko puhelimeen määritelty soitonsiirtoja toiseen numeroon. Soitonsiirrot voi tarkistaa puhelimen asetuksista tai voit tehdä soitonsiirtojen kyselyn näppäinkomennolla *#NN# luuri, jossa NN on

  • 21 (välitön soitonsiirto)
  • 61 (numero ei vastaa)
  • 62 (ei tavoiteta / liittymä ei ole yhteydessä verkkoon)
  • 67 (varattu).

Voit myös poistaa kaikki soitonsiirrot näppäinkomennolla #002# luuri.

Jos puhelimesi on iPhone, varmista, ettei Älä häiritse -tila ole päällä. Sen tunnistaa ruudun yläpalkissa näkyvästä kuunsirpistä. Tilan voi kytkeä pois päältä pyyhkäisemällä näyttöä ja painamalla kuunsirppi-ikonia.

Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta

Lisää samasta aiheesta

Puhelimella ei voi soittaa – mikä neuvoksi?

4G- ja WiFi-puhelut

Liittymän käytön rajoittaminen ja estot

Tee vikailmoitus

Puhelimen kuuluvuus sisätiloissa

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

 

AVAA CHAT

Varaa soittoaika


Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
 

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

Kirjaudu

Rekisteröidy

 

Telia Yrityksille -verkkokauppa

Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
 

Ostoksille

 

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaika
Jätä yhteydenottopyyntö

Ota yhteyttä meihin chatin kautta

Avaa chat

Soita meille

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
 

Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.

Etsi lähin Telia Kauppa

Näin palvelemme yrityksiä Kaupoissa – katso vinkit asiointiin