Lähdössä lomalle? Katso ohje Poissaolo- ja lomatiedotteen tekemiseen. Katso ohje

Saapuvat puhelut eivät tule perille - mitä tehdä?

Joku soittaa, mutta puhelin ei soi? Lue vinkit ongelman korjaamiseen.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Käy läpi alla olevat kohdat ongelman ratkaisemiseksi. Jos et saa niistä apua, tee vikailmoitus yritysasiakaspalveluumme.

Ota vikailmoitusta varten ylös ainakin kolmen epäonnistuneen puhelun päivämäärä ja kellonaika, puhelinnumero, josta soitetaan sekä puhelinnumero, johon soitetaan. Tiedot auttavat vian selvittämisessä.

Testaa, voiko puhelimella soittaa

Kokeile, voitko soittaa puhelimella. Jos saapuvat puhelut eivät tule perille etkä myöskään voi itse soittaa, käynnistä puhelin uudelleen ja katso, yhdistääkö puhelin ollenkaan verkkoon. Jos näytöllä ei näy operaattorin nimeä, 2G/3G/4G/LTE -ikonia tai kentän voimakkuutta, puhelin ei saa yhteyttä verkkoon.

Tarkista estolista

Tarkista puhelimesi estolista. Eihän numero, josta sinulle yritetään soittaa, ole listalla?

Tarkista soitonsiirrot

Tarkista, onko puhelimeen määritelty soitonsiirtoja toiseen numeroon. Soitonsiirrot voi tarkistaa puhelimen asetuksista tai voit tehdä soitonsiirtojen kyselyn näppäinkomennolla *#NN# luuri, jossa NN on

  • 21 (välitön soitonsiirto)
  • 61 (numero ei vastaa)
  • 62 (ei tavoiteta / liittymä ei ole yhteydessä verkkoon)
  • 67 (varattu).

Voit myös poistaa kaikki soitonsiirrot näppäinkomennolla ##0002# luuri.

iPhonen Älä häiritse -toiminto

Jos puhelimesi on iPhone, varmista, ettei Älä häiritse -tila ole päällä. Sen tunnistaa ruudun yläpalkissa näkyvästä kuunsirpistä. Tilan voi kytkeä pois päältä pyyhkäisemällä näyttöä ja painamalla kuunsirppi-ikonia.

Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta
Lisää samasta aiheesta

Puhelimella ei voi soittaa – mikä neuvoksi?

4G- ja WiFi-puhelut

MMS-viestien katsominen

Liittymän käytön rajoittaminen ja estot

Tee vikailmoitus

eSIM laitteenvaihto

Puhelimen kuuluvuus sisätiloissa

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluun

PK-yritykset

 020 355 800

(8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)


Suuryritykset

 020 693 693

(mpm/pvm)

 

Tallennamme asiakaspuhelut palvelumme laadun varmistamiseksi.


Etkö ehdi juuri nyt hoitamaan asiaasi?

Varaa soittoaika

Arkisin 8–16 | Vikailmoitukset 24/7
 

Hallinnoi palveluita ja käyttäjätietoja

Yrityspalvelut

Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

Kirjaudu ja hallinnoi


Työsuhdeliittymä

Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.

Kirjaudu ja hallinnoi


Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

24/7
 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti

 

Ilman kirjautumista

Voit myös lähettää viestin yleisellä lomakkeella, jolloin otamme sinuun yhteyttä tarvittaessa.
Lähetä viesti lomakkeella


Asiakaspalvelumme viestintä on keskitetty asiointipalveluun, jonka vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia.

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan