Tekstiviestit

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Tekstiviestit kulkevat matkapuhelinverkossa 160 merkin pituisina lähetyksinä. Pidempi viesti toimitetaan yhtenäisenä vastaanottajalle, mutta jokaisesta alkavasta 160 merkistä peritään yhden viestin hinta.

Matkapuhelinnumerosi näkyy automaattisesti viestin vastaanottajalle, eikä sen näkymistä viestissä voi estää.

Jos tekstiviesti ei lähde

Tekstiviestien lähetyksen ja vastaanoton viive on normaalisti vain muutamia sekunteja. Jos puhelimessa ei ole virtaa tai se on katvealueella, viesti talletetaan viestikeskukseen odottamaan toimittamista. Kun puhelin taas päivittyy verkkoon, viestikeskus lähettää odottamassa olevan viestin perille.

Viestikeskuksen numero on +358 40 520 2000. Viestikeskuksen numeron tulee olla tallennettuna puhelimeen, jotta tekstiviestit voidaan toimittaa vastaanottajalle. Ohjeet tallentamiseen löydät matkapuhelimesi käyttöohjeesta.

Jos viestiä ei sen voimassaoloaikana voida toimittaa vastaanottajalle, se poistetaan viestikeskuksesta. Lähetetystä viestistä veloitetaan, vaikkei sitä pystytä toimittamaan. Viestin säilytyksen oletusaika on 72 tuntia eli 3 vuorokautta viestin vastaanottohetkestä viestikeskukseen.

Jos tekstiviesti ei lähde

Tekstiviestien lähetyksen ja vastaanoton viive on normaalisti vain muutamia sekunteja. Jos puhelimessa ei ole virtaa tai se on katvealueella, viesti talletetaan viestikeskukseen odottamaan toimittamista. Kun puhelin taas päivittyy verkkoon, viestikeskus lähettää odottamassa olevan viestin perille.

Viestikeskuksen numero on +358 40 520 2000. Viestikeskuksen numeron tulee olla tallennettuna puhelimeen, jotta tekstiviestit voidaan toimittaa vastaanottajalle. Ohjeet tallentamiseen löydät matkapuhelimesi käyttöohjeesta.

Jos viestiä ei sen voimassaoloaikana voida toimittaa vastaanottajalle, se poistetaan viestikeskuksesta. Lähetetystä viestistä veloitetaan, vaikkei sitä pystytä toimittamaan. Viestin säilytyksen oletusaika on 72 tuntia eli 3 vuorokautta viestin vastaanottohetkestä viestikeskukseen.

Viestin lähetyksen ajastaminen

Tekstiviestiä lähettäessäsi voit halutessasi itse määrittää ajan, jonka kuluttua viesti toimitetaan vastaanottajalle. Pystyt siirtämään lähetystä 1–168 tuntia. Palvelun käyttö sisältyy viestin lähetyshintaan.

Viestin alkuun kirjoitetaan:

*V x#

tai

*DD x#

x kertoo viivästettyjen tuntien määrän.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

PK-yritykset

 020 355 800

(8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)


Suuryritykset

 020 693 693

(mpm/pvm)


Etkö ehdi juuri nyt hoitamaan asiaasi?

Varaa soittoaika
Lähetä viesti

 

Ma–pe 8–17 | Vikailmoitukset 24/7
 

Kirjaudu

Yritysportaali

Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Yritysportaalissa. 

Kirjaudu


Minun Telia

Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.

Kirjaudu


Lataa sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle
 

Chat

Chatissa asiantuntijamme auttavat sinua nopeasti ongelmatilanteissa ja vastaavat kysymyksiisi. 

Avaa chat >

Arkisin 8–16.30
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen laitteet ja puhelinliittymät ovat toistaiseksi tilattavissa eri kaupasta kuin nettiliittymät ja muut yrityspalvelut. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja puhelinliittymät
Nettiliittymät ja muut palvelut

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen laitteet ja puhelinliittymät ovat toistaiseksi tilattavissa eri kaupasta kuin nettiliittymät ja muut yrityspalvelut. Siirry ostoksille haluamaasi kauppaan.

Laitteet ja puhelinliittymät
Nettiliittymät ja muut palvelut