Tekstiviestit

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Tekstiviestit kulkevat matkapuhelinverkossa 160 merkin pituisina lähetyksinä. Pidempi viesti toimitetaan yhtenäisenä vastaanottajalle, mutta jokaisesta alkavasta 160 merkistä peritään yhden viestin hinta.

Matkapuhelinnumerosi näkyy automaattisesti viestin vastaanottajalle, eikä sen näkymistä viestissä voi estää.

Jos tekstiviesti ei lähde

Tekstiviestien lähetyksen ja vastaanoton viive on normaalisti vain muutamia sekunteja. Jos puhelimessa ei ole virtaa tai se on katvealueella, viesti talletetaan viestikeskukseen odottamaan toimittamista. Kun puhelin taas päivittyy verkkoon, viestikeskus lähettää odottamassa olevan viestin perille.

Viestikeskuksen numero on +358 40 520 2000. Viestikeskuksen numeron tulee olla tallennettuna puhelimeen, jotta tekstiviestit voidaan toimittaa vastaanottajalle. Ohjeet tallentamiseen löydät matkapuhelimesi käyttöohjeesta.

Jos viestiä ei sen voimassaoloaikana voida toimittaa vastaanottajalle, se poistetaan viestikeskuksesta. Lähetetystä viestistä veloitetaan, vaikkei sitä pystytä toimittamaan. Viestin säilytyksen oletusaika on 72 tuntia eli 3 vuorokautta viestin vastaanottohetkestä viestikeskukseen.

Jos tekstiviesti ei lähde

Tekstiviestien lähetyksen ja vastaanoton viive on normaalisti vain muutamia sekunteja. Jos puhelimessa ei ole virtaa tai se on katvealueella, viesti talletetaan viestikeskukseen odottamaan toimittamista. Kun puhelin taas päivittyy verkkoon, viestikeskus lähettää odottamassa olevan viestin perille.

Viestikeskuksen numero on +358 40 520 2000. Viestikeskuksen numeron tulee olla tallennettuna puhelimeen, jotta tekstiviestit voidaan toimittaa vastaanottajalle. Ohjeet tallentamiseen löydät matkapuhelimesi käyttöohjeesta.

Jos viestiä ei sen voimassaoloaikana voida toimittaa vastaanottajalle, se poistetaan viestikeskuksesta. Lähetetystä viestistä veloitetaan, vaikkei sitä pystytä toimittamaan. Viestin säilytyksen oletusaika on 72 tuntia eli 3 vuorokautta viestin vastaanottohetkestä viestikeskukseen.

Viestin lähetyksen ajastaminen

Tekstiviestiä lähettäessäsi voit halutessasi itse määrittää ajan, jonka kuluttua viesti toimitetaan vastaanottajalle. Pystyt siirtämään lähetystä 1–168 tuntia. Palvelun käyttö sisältyy viestin lähetyshintaan.

Viestin alkuun kirjoitetaan:

*V x#

tai

*DD x#

x kertoo viivästettyjen tuntien määrän.

Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta
Lisää samasta aiheesta

MMS-viestien katsominen

Lisäpalveluiden hallinta

eSIM:n käyttöönotto puhelimeen

4G- ja WiFi-puhelut

SIM-kortin käyttöönotto

eSIM laitteenvaihto

Mobiilivarmenteen käyttö ja irtisanominen

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan