Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Tiesithän, että voit tehdä muutokset liittymiisi ja hakea lisää maksuaikaa helposti Yritysportaalissa. Lue lisää

Kaikki artikkelit

Helposti tavoitettavissa, hallitusti tavoittamattomissa

3 min
Tarjoomapäällikkö Petri Suikki ja tuotepäällikkö Anu Karhemaa.

Kun yrityksen viestintä toimii, asiakkaat saavat palvelua ripeästi ja työntekijöiden on helppo pitää yhteyttä toisiinsa. Viestintäpalvelu VIPin avulla yritys voi hallita sisäistä viestintäänsä, puhelinvaihdettaan ja monikanavaista asiakaspalveluaan joustavasti ja tehokkaasti.

”Viestintäpalvelu VIP tarjoaa kaiken kokoisille yrityksille monipuoliset kommunikaation työkalut”, tiivistää Telialla palvelusta vastaava tarjoomapäällikkö Petri Suikki. VIP sopii viiden hengen yrityskoosta ylöspäin ja skaalautuu jopa tuhansien ihmisten organisaatioihin.

Suikin työparina toimiva tuotepäällikkö Anu Karhemaa täydentää: ”VIPissä on paitsi normaalit vaihteenhoidon työkalut myös erityisen runsaat integraatiomahdollisuudet muihin järjestelmiin, kuten kalenteripalveluihin ja Microsoft Teams -palveluun. Näin ollen ratkaisu taipuu todella monenlaisiin tarpeisiin.”

Vapaus lisää hyvinvointia

Suikin ja Karhemaan mukaan yrityksen työntekijä voi VIPissä itse määritellä, onko tavoitettavissa vai ei, ja asettaa palvelun kautta vastaaja- tai lomaviestin. Työkaverit näkevät käyttöliittymästä, kuka on parhaillaan vapaana, ja he pystyvät soittamaan ja viestittämään sekä siirtämään puheluita toisilleen näppärästi.

”Työelämä on nykyään sen verran hektistä, että palautumisaika on aivan välttämätöntä. Viestintäpalvelu VIPin avulla työntekijä voi kertoa, kuinka pitkään on poissa ja keneen voi ottaa poissaolon aikana yhteyttä. Näin hän voi olla hallitusti poissa, eikä hänen tarvitse kytätä työpuhelinta lomalla”, Karhemaa selostaa.

VIP toimii yhtä hyvin niin tietokoneella kuin mobiililaitteella, mikä antaa työntekijöille mahdollisuuden työskennellä myös muualla kuin toimistolla. ”Asiakaspalvelunkaan ei nykypäivänä tarvitse olla työpöytään ja lankapuhelimeen liimattua työtä, vaan sitä voi tehdä paikasta riippumatta. Vapaus tehdä etätöitä on työntekijöille osoitus luottamuksesta ja lisää usein heidän työhyvinvointiaan”, Suikki muistuttaa.

Lue, miten Hinausautokeskus hyödyntää palvelua

Chat-palvelua on helppo kokeilla

Viestintäpalvelu VIPiin on viime toukokuusta lähtien ollut liitettävissä yrityksen nettisivuille lisättävä chat-kanava. Karhemaan mukaan VIP-chatin erikoisuus on, että se integroidaan puhelinpalveluun: ”Yritys voi määritellä, että parhaillaan asiakaspuhelua hoitava työntekijä ei voi ottaa vastaan uusia chat-keskusteluja tai että chat-ikkunaa tarjotaan yrityksen sivuilla vieraileville vain tiettyinä aikoina.”

Chatin ulkoasu ja siinä käytettävät tervehdykset ovat yrityksen muokattavissa, chat-keskustelut voidaan tallentaa, ja yritys voi liittää chat-palveluun seurantaa helpottavan analytiikkatyökalun. Asiakaspalvelija voi tarvittaessa hoitaa useaa chat-keskustelua yhtä aikaa, mikä tehostaa asiakaspalvelua.

”Suomalaiset asiakkaat lähestyvät tutkitusti yritystä mieluummin chatissä kuin puhelimitse, ja chatissä käyty keskustelu johtaa useammin myyntiin kuin puhelu”, Karhemaa kertoo. ”Asiakkaat myös olettavat nykyään, että he voivat ottaa yritykseen yhteyttä sopivaksi kokemallaan tavalla. Jos chat-mahdollisuutta ei ole, osa yhteydenotoista saattaa mennä kokonaan sivu suun.”

Suikki ja Karhemaa kannustavat myös pieniä yrityksiä kokeilemaan chat-palvelua: ”Chat-palvelua voi kokeilla VIPin yhteydessä, ja jos se jää käyttämättä tai vie liikaa resursseja, palvelua ei ole pakko jatkaa.”

Jatkuvaa kehitystä

VIP on pilvipohjainen palvelu, joka toimitetaan yrityksille verkosta. Palvelu pysyy siis aina ajan tasalla, eikä sitä tarvitse erikseen päivittää.

”Meillä on Telialla VIP omassa käytössämme, joten olemme senkin takia erityisen motivoituneita kehittämään palvelua jatkuvasti”, Suikki huomauttaa.

Viestintäpalvelu on pitkälle räätälöitävissä itsepalveluna, mutta halutessaan yritys voi tilata VIPin valmiiksi asennettujen ominaisuuksien kera. ”Tarjoamme yrityksille myös koulutusta VIPin käyttöön”, Suikki ja Karhemaa päättävät.

Teksti: Satu Ekman

Tehoa aspaan?

Viestintäpalvelu VIPissä asiakaspalvelu on tilastoitavaa ja sitä voidaan tehdä myös etänä.

Tutustu palveluun
Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Vaihdepalvelut ja tavoitettavuus Etätyö
Edellinen artikkeli
Asiakkaat peukuttavat Telian asiakaspalveluratkaisua Gartnerin haastatteluissa
Telia ACE on saanut tunnustusta Gartnerin Magic Quadrant -tutkimuksessa asiakaspalvelua tarjoavana ...
Seuraava artikkeli
Tekoäly tuottaa tulosta, kun datan laatu on kohdallaan
Tekoälyn hyödyntäminen edellyttää asiakasdatan laadun valvontaa.

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen liittymä- ja laitetilaukset pitää toistaiseksi tehdä erikseen. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Tilaa laitteet
Tilaa liittymät

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen laitevalikoimamme on tilattavissa toistaiseksi eri kaupasta kuin liittymämme. Siirry ostoksille haluamaasi kauppaan.

Tilaa laitteet
Tilaa liittymät