Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Tiesithän, että voit tehdä muutokset liittymiisi ja hakea lisää maksuaikaa helposti Yritysportaalissa. Lue lisää

Kaikki artikkelit

Visma Financial Solutions nosti puhelinasiakaspalvelun tasoa

2 min

Pohjoismaiden johtavaan yritysohjelmistotalo Vismaan kuuluva Visma Financial Solutions vaihtoi vanhan puhelinvaihdepalvelunsa Genesys Cloudiin. Käyttöönotto sujui mutkattomasti, työntekijöiden mahdollisuudet hallita puheluita kasvoivat ja integroitavuus muihin järjestelmiin helpottui.

Laskutus-, perintä- ja juridiikkapalveluita kehittävä Visma Financial Solutions joutui yritysfuusion myötä tilanteeseen, jossa sillä oli käytössä kaksi erillistä puhelinvaihderatkaisua. Vaihteet eivät olleet toistensa kanssa yhteensopivat, ja niiden versiot olivat vanhentumassa.

”Puhelinasiakaspalveluumme tulevat palvelupyynnöt vaihtelevat laskuihin liittyvien kysymysten setvimisestä maksusuunnitelmien laatimiseen. Lisäksi toimeksiantajat eli palveluamme omaan laskutukseensa käyttävät yritykset tarvitsevat apua esimerkiksi laskutusjärjestelmän vaihtoon liittyvissä asioissa”, selostaa yrityksen IT-johtaja Saku Vina.

“Genesys Cloudin ansiosta asiakaspalvelumme on toiminut moitteitta, vaikka palveluntarve on kasvanut.”
– Saku Vina, Visma Financial Solutions

Vina johtaa Visma Financial Solutionsin 20-henkistä IT-tiimiä, jonka vastuulla on sekä ohjelmistotarjooman kehittäminen että yrityksen sisäinen IT. ”Puhelinvaihteessamme tulee siis olla hyvä hallittavuus, ja puheluiden siirron tulee olla vaivatonta.”

Vaihtoehtoja kartoitettuaan Visma Financial Solutions päätyi ottamaan Telialta käyttöön pilvipohjaisen Genesys Cloud -ratkaisun. ”Cloud ei vaatinut ohjelmistojen asentamista koneille, joten sen käyttöönotto oli erittäin helppoa. Ratkaisu oli myös nopeasti skaalattava, mikä oli meille kasvavana yrityksenä tärkeää”, Vina perustelee.

Integroitava ja helppokäyttöinen järjestelmä on lunastanut odotukset

Genesys Cloud -vaihderatkaisun joustavuus ja yksinkertainen käyttöliittymä ovat Vinan mukaan olleet asiakaspalvelijoiden mieleen. Palvelu on myös varmistanut asiakaspalvelun toimintakyvyn muutostilanteissa. ”Meille on tullut palvelun käyttöönoton jälkeen paljon uusia asiakaspalvelijoita töihin, ja perehtymisaika vaihteen käytön opetteluun on ollut lyhyt. Asiakaspalvelumme on siis toiminut moitteitta, vaikka palveluntarve on kasvanut.”

Vina kehuu myös Cloudin monipuolisia rajapintoja ja integroitavuutta muihin järjestelmiin: ”Puhelinvaihteen saa yhdistettyä esimerkiksi asiakkuudenhallintajärjestelmään. Tämä tekee asiakaspalvelijan työstä entistä helpompaa ja asiakkaan asioinnista saumattomampaa.”

Myös raportointimahdollisuudet ovat Cloudissa aikaisempaan ratkaisuun verrattuna paremmat, mikä antaa Vismalle mahdollisuuden puhelinasiakaspalvelunsa pitkäjänteiseen seurantaan ja kehittämiseen.

Palvelut yhdestä paikasta

Genesys Cloudin käyttöönoton yhteydessä Visma Financial Solutions siirsi myös mobiili- ja internetliittymänsä sekä IT-laitehankinnat Telialle. Vinan mukaan ICT-palveluiden hallinta on helpompaa, kun useat palvelut hankitaan samalta kumppanilta: ”Ongelmatilanteista päästään nopeasti eteenpäin, kun niitä hoitaa kumppanin päässä tuttu yhteyshenkilö.”

 

Teksti: Satu Ekman

 

Tee asiakaspalvelusta edistyksellistä

Genesys Cloud on pilvipohjainen ratkaisu, joka ei vaadi alkuinvestointeja. Järjestelmä on helppo integroida ja hallita.

LUE LISÄÄ
Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Asiakastarinat Vaihdepalvelut ja tavoitettavuus
Edellinen artikkeli
Ohjelmistorobotiikan trendit vuonna 2020
Asiantuntijoidemme näkemykset ennustuksista
Seuraava artikkeli
Asiakkaat peukuttavat Telian asiakaspalveluratkaisua Gartnerin haastatteluissa
Telia ACE on saanut tunnustusta Gartnerin Magic Quadrant -tutkimuksessa asiakaspalvelua tarjoavana ...