Luo tunnukset Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun ja saat kahvin ja suklaapatukan R-kioskilta. Rekisteröidy ja lunasta Ärräkoodi! Rekisteröidy
Säästä aikaa
Vapautat asiakasneuvojille aikaa olennaiseen, kun automatisoit puheluissa tapahtuvia tehtäviä.
Audiodata osaksi päätöksentekoa
Hyödynnä päätöksenteossa asiakaskohtaamisissa syntyvää arvokasta audiodataa.
Minimoi manuaalinen
Puheentunnistuksella voit lausua asiasi kätevästi suoraan kohdejärjestelmiin.
Keskitä resurssit olennaiseen
Telia Puheentunnistus -palvelu tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia yritysten asiakaspalvelun kehittämiseen. Palvelulla pystyt valjastamaan asiakaspuheluista saatavan audiodatan osaksi liiketoiminnan päätöksentekoa ja tekemään ratkaisuja aidon datan perusteella. Saat siis kokonaisnäkymän siitä, mitä asiakaskohtaamisissa oikeasti tapahtuu – reaaliajassa.
Puheentunnistus helpottaa myös asiakaspalvelun työtehtäviä. Palvelun avulla voit esimerkiksi automatisoida merkittävän osan manuaalisesta työstä, kuten litteroinnin ja kirjaamisen, jolloin vapautat asiakaspalvelijoiden kallista aikaa tärkeämpiin tehtäviin. Lisäksi yksinkertaiset asiakaspalvelun työtehtävät, kuten palvelu- ja tukipyynnöt, voi jättää puhebottien hoidettavaksi.
Ota puheentunnistus käyttöön
Telia Puheentunnistus -palvelu mahdollistaa esimerkiksi puherobottien luomisen, saneluiden automatisoinnin ja call center -asiakaskohtaamisien valjastamisen osaksi analytiikkaa.
Audiodata – kerää tietoa asiakaskohtaamisista
Asiakaspalvelupuhelut sisältävät arvokasta audiodataa, esimerkiksi asiakkaan kokemuksia yrityksen tuotteista sekä palveluista. Puheentunnistuksella voit kääntää puhelut koneluettavaan muotoon ja tuoda tämän datan osaksi jokapäiväistä call center -analytiikkaa ja päätöksentekoa.
Puheentunnistuksen hyödyntäminen call center -työssä lisää ymmärrystä siitä, miksi asiakkaat ottavat yhteyttä asiakaspalveluun ja miten esimerkiksi asiakasneuvojat suoriutuvat asiakaskohtaamisissa.
Puhebotti – hoitaa asiakaspalvelun yksinkertaiset tehtävät
Telia Puheentunnistuksella pystymme luomaan puhebotteja. Kun puhe kääntyy koneluettavaan muotoon, voit jättää yksinkertaiset palvelu- sekä tukipyynnöt puhebottien hoidettavaksi.
Puheboteilla pystyt myös luomaan kehittyneitä puheluvalikoita sekä käymään keskustelua asiakkaiden kanssa: puhebotti voi neuvoa ja ohjata asiakasta sekä kysyä asiakkaalta tärkeitä esitietoja ennen ohjaamista asiakasneuvojalle.
Sanelu – muuttaa puheen tekstiksi suorasanelulla
Puheentunnistusteknologiaa voidaan hyödyntää myös sanelutarkoituksiin, kuten potilaskertomusten, pöytäkirjojen tai tekstityksen uudelleensaneluun.
Telia Puheentunnistuksen sanelupalvelua voit käyttää helposti ilman erillistä integraatiota, niin mobiili- kuin työpöytäsovelluksen kautta. Sanelun käyttö tietokoneella ei myöskään tarvitse erillistä järjestelmäintegraatiota vaan voit sanella suoraan hiirellä klikkaamaasi paikkaan. Sanelulle tarjoamme myös helposti käytettävän selainpohjaisen käyttöliittymän, jolla korjaat mahdolliset virheet sanelussa.
Voisiko yrityksesi hyödyntää puheentunnistusta?
Katso webinaari puheentunnistuksesta
”Suomenkielisen puheentunnistuksen tekninen kyvykkyys on nyt sillä tasolla, että me voimme luotettavasti toteuttaa teollisia ratkaisuja ja ottaa ne käyttöön sillä tasolla, että saamme liiketoimintahyödyt lunastettua.”
Kia Tolppanen, tekoälyasiantuntija, Telia
Lue lisää puheentunnistuksesta
”Puheentunnistuksesta saatavaa dataa voidaan käyttää muun muassa toistuvien ongelmien ennaltaehkäisyyn, konfliktitilanteiden ratkaisuun, kouluttamiseen, johtamiseen, työvuorojen suunnitteluun ja asiakaspalvelun laadunvarmistukseen.”
Juha Jaaksi, tekoälyasiantuntija, Telia
Mikä ihmeen puheentunnistus?
Puheentunnistus on kasvava teknologia joka tulee olemaan tulevaisuudessa osa jokaisen suomalaisen arkea. Palvelun teknologia perustuu uusimpaan tekoälyllä toimivaan puheentunnistusteknologiaan, jossa algoritmille voidaan opettaa lähes minkä tahansa kielen tai toimialueen sanasto, ilman kielellisen ymmärryksen vaatimusta. Puheentunnistuspalvelua voidaan ajaa pilvestä tai se voidaan myös toimittaa paikallisasennuksena.