Verkon valinta ja soittaminen ulkomailla

Näin valitset halutessasi verkon itse ja soitat kansainvälisiin numeroihin.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.
Verkon valinta

Ulkomailla Telian matkapuhelinliittymä etsii automaattisesti paikallisen sopimusverkon käyttöönsä, mikä tarkoittaa sinulle parhaita mahdollisia yhteyksiä. Jos kuitenkin haluat valita käytettävän verkon itse, voit tehdä sen matkapuhelimesi asetuksissa. Katso verkkovalinnan ohjeet oman puhelimesi käyttöohjeista.

Soittaminen

Käytä ulkomailta soittaessasi kansainvälisiä numeroita. Kansainvälisessä muodossa puhelinnumeron eteen lisätään maatunnus ja suuntanumero ilman ensimmäistä nollaa. Esimerkiksi suomalaiseen Telian liittymään soitat muodossa +358 40 123 4567.

Vinkki! Tallenna kaikki puhelinnumerot puhelimeesi kansainvälisessä muodossa. Näin ne toimivat sekä kotimaassa että ulkomailla.

Huomioithan, että ulkomailla paikallisiin palvelunumeroihin soittamisen hinta voi vaihdella operaattoreittain, vaikka palvelunumero olisi sama. Puhelut veloitetaan paikallisen operaattorin Telialle ilmoittaman hinnan mukaan. Paikallisille asiakkaille tarjotta­vat maksuttomat palvelunumerot eivät välttämättä ole maksuttomia Telian asiakkaille.

Numeropalvelu

Telian matkapuhelinasiakkaana saat Fonectan numeropalvelusta kotimaan ja ulkomaan yhteystiedot myös ulkomailla ollessasi. Sinua palvellaan 24 h/vrk numerossa +358 20205.

Roaming-kumppanit sulkevat 2G- ja 3G-verkkojaan – mitä se tarkoittaa?

Roaming-kumppanimme modernisoivat verkkojaan ympäri maailmaa ja luopuvat pikkuhiljaa vanhoista 2G- ja 3G-verkoistaan. 3G-puhelimet eivät siis enää toimi kaikkialla maailmassa ja vanhan tyyppinen liittymä saattaa estää pääsyn roaming-kumppanin verkkoon. Päivitäthän liittymäsi ja laitteesi uudempaan, jotta yhteydet toimivat jatkossa myös ulkomailla.

3G-verkkojen sulkeminen on vauhdittunut Euroopassa. Jo yli 20 operaattoria yli kymmenessä maassa on sulkenut 3G-verkon. Joukossa ovat lähinaapureistamme Norja, Tanska ja Liettua ja suosituista matkakohteista mm. Iso-Britannia, Saksa, Hollanti, Italia, Portugali, Kroatia ja Kreikka. Ruotsi ja Viro ovat ilmoittaneet sulkevansa 3G-verkkonsa vuonna 2023.

Huomio Yhdysvaltoihin matkustavat!

Voit soittaa Yhdysvalloissa puheluita vain, jos liittymälläsi on käytössä Telia 4G-puhe -palvelu ja puhelimessasi on VoLTE roaming -ominaisuus. Liittymälläsi ei myöskään saa olla Data Roaming -estoa.

  • Applen puhelimissa VoLTE roaming -tuki tulee iOS15-ohjelmistoversion myötä, joka on tarjolla iPhone 7 -malliin ja sitä uudempiin iPhone-puhelimiin.
  • Android-puhelimista vain Samsungin osalta tiedetään, että VoLTE roaming -tuki tulee Android 11 ja 12 -ohjelmistoversioiden päivitysten myötä. Muiden Android-puhelimien osalta VoLTE roaming -tuki kannattaa varmistaa laitteen valmistajalta.
Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta
Lisää samasta aiheesta

Matkapuhelinhinnat ulkomailla

Liittymän kohtuullinen käyttö EU-alueella

Teksti- ja multimediaviestit ulkomailla

Vastaajan käyttö ulkomailla

Estä dataliikenne ulkomailla kokonaan

Reissupaketti

Päivähinnoittelu

Ulkomaan tiedonsiirron käyttökaton muuttaminen

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan