Päivähinnoittelu

Kiinteällä päivähinnalla pidät netin käytön kulut hallinnassa ulkomailla EU- ja ETA-alueen ulkopuolella.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Lähettämämme maksuton hintatietoviesti kertoo liittymäsi netin käytön hinnat vierailumaassasi. Jos olet poistanut hintatietoviestien lähetyksen liittymääsi, voit tilata ne Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelusta tai kirjautumalla Minun Teliaan.

Telian liittymillä, koneliittymiä lukuun ottamatta, on automaattisesti ulkomaan nettikäytölle päivähinnoittelu suosituissa matkakohteissa (hintaryhmät 3 ja 4). Päivähinnoittelussa päiväkohtainen enimmäishinta on turvaraja, jota suuremmaksi nettilasku ei voi tietämättäsi kasvaa.

Päivähinnoittelun toimintaperiaate

Kun aloitat netin käytön maassa, jossa on käytössä päivähinnoittelu, käytöstäsi laskutetaan käytetyn datamäärän mukaan (€/Mt) kunnes päiväkohtainen enimmäishinta tulee täyteen. Sen jälkeen käytät nettiä ilman lisäkustannuksia kunnes päivähinnoitteluun sisältyvä nettikäyttö 500 Mt tulee täyteen.

Päiväkäytön rajat ja lisätilauksen tekeminen

Kun olet käyttänyt ulkomailla 80 % päivähinnoitteluun sisältyvästä nettikäytön 500 Mt enimmäismäärästä, saat viestin, jossa kerrotaan rajan lähestymisestä ja neuvotaan lisäpaketin tilaamisessa.

Saavuttaessasi enimmäismäärän nettisurffailuissasi saat vielä uuden muistutusviestin, jonka jälkeen nettiyhteyttä ei ole mahdollista käyttää ilman lisäpaketin tilausta. Tiedät siis etukäteen, mitä netin käyttö matkallasi maksaa, eikä jättilaskuista ole pelkoa.

Mikäli haluat käyttää nettiä enemmän, voit tilata lisänettipaketin joko tekstiviestillä tai Omien Sivujen kautta. Lisänettipaketti on saman kokoinen ja hintainen kuin vuorokauden enimmäishintasi. Lisäksi laskutetaan normaalin tekstiviestin hinta ulkomailta.

Jotta voit tilata lisänettipaketin, on liittymälläsi oltava oikeus tilata datan lisäpaketteja. Yritys voi hallinnoida Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun kautta työntekijöidensä liittymien oikeuksia tilata datan lisäpaketteja.

Vuorokauden enimmäisraja ja lisäpaketit ovat vuorokausikohtaisia (klo 0–24 Suomen aikaa).

Esimerkkejä tiedonsiirron määristä

Alla suuntaa-antavia esimerkkejä tiedonsiirtopalvelujen käytöstä EU-alueella (1 Mt = 1024 kt, 1 Gt = 1024 Mt). 

 

Käyttökohde Määrä               
Sähköposti ilman liitettä 1–20 kt
Internetsivu 5–30 Mt
Tekstidokumentti 50–300 kt
Korkealaatuinen kuva 2–5 Mt
Musiikkikappale 2–6 Mt
Peruslaatuinen 3 min Youtube-video 8–25 Mt
Facebook-aikajanan selaaminen 1–5 Mt

 

Huomioi, että tiedonsiirtokustannuksia syntyy myös, kun päätelaitteesi lataa tietoa automaattisissa päivityksissä kuten esimerkiksi Push Mail -sähköpostiohjelman synkronoinnissa tai Windowsin automaattisissa ohjelmistopäivityksissä. Katso päätelaitteesi tai palvelun käyttöohjeesta, miten automaattiset päivitykset saa pois päältä matkustaessasi ulkomailla.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluun

Varaa soittoaika


PK-yritykset

Palvelemme numerossa sekä Telian että Telia Inmics-Nebulan asiakkaita.

 020 355 800

(8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)
Arkisin 8–16


Suuryritykset

Palvelemme numerossa Telian suuryritysasiakkaita.

 020 693 693

(mpm/pvm)
Arkisin 8–16

 

Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

Palvelemme numerossa Telian Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaita.

 060 016 171

(mpm/pvm)
Arkisin 9–15

 

Tallennamme asiakaspuhelut palvelumme laadun varmistamiseksi.

Vikailmoitukset 24/7
 

Hallinnoi palveluita ja käyttäjätietoja

Yrityspalvelut

Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.
 

Kirjaudu ja hallinnoi

Luo käyttäjätunnus


Työsuhdeliittymä

Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.

Kirjaudu ja hallinnoi


Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

24/7
 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme viestintä on keskitetty asiointipalveluun, jonka vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan