Kaikki artikkelit yrityksille

Asiakastietojen käsittely haltuun – robotisoitu automaatti asialle

2 min

Jos yritykseesi tulee paljon asiakkaiden henkilötietopyyntöjä, Telia Luottamus -palvelu tarjoaa työhön tukea. Sen avulla onnistuu jopa kymmenientuhansien yrityksen asiakastietojen käsittely päivässä, kertoo Telian identiteettiasiantuntija, Business Manager Mika Loukola.

Toukokuun lopussa voimaan astunut EU:n tietosuoja-asetus antaa kenelle tahansa meistä mahdollisuuden vaatia, että henkilötietomme poistetaan eri yritysten rekistereistä. Voimme myös pyytää raportin siitä, mitä tietojamme löytyy eri järjestelmistä.

Mutta entä jos pyyntöjä tulee yritykseesi yhtäkkiä kymmenittäin? Kuka ne kaikki ehtii hoitaa?

Telia Luottamus -palvelu tarjoaa tähän apua. Se on robotisoitu, vahvaan tunnistukseen ja hyväksyntään perustuva yritysten lausunto-, rekisteröinti- ja palvelupyyntöautomaatti. Se auttaa yritystä käsittelemään asiakkaiden tietopyyntöjä turvallisesti, yksityisyydensuojaa vaarantamatta.

”Telia Luottamus -palvelulla yritys pystyy varmistamaan tietojen pyytäjän henkilöllisyyden pankkitunnusten tai Mobiilivarmenteen avulla ja luovuttamaan loppuraportin asiakkaan henkilötiedoista hänelle turvallisesti. Lisäksi se mahdollistaa tietojen keräämisen ja käsittelyn robotiikan avulla”, Mika Loukola kertoo.

Yritykset voivat aloittaa tietojen keräämisen manuaalisesti. Kun työmäärä on selvillä, kannattaa miettiä, hoituisiko tiedonkeruu helpommin robotiikan avulla.

Robotti tekee kymmenien ihmisten rutiinityöt

Yritys voi hyödyntää Telia Luottamus -palvelua sekä jo rekisterissä olevien asiakkaiden tietojen keräämisessä että uusien asiakkaiden rekisteröimisessä.  

”Kun asiakas tunnistautuu pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella, tunnistus on luotettava. Kun perustiedot on varmistettu, uusi asiakas voi itse täydentää esimerkiksi osoite- ja sähköpostitietojaan.”

Telia Luottamuksen robotiikan avulla pyyntöjen käsittely on nopeaa. Loukolan mukaan palvelu tekee yhteensä muutaman kymmenen ihmisen työt. Kymmenientuhansien asiakastietojen käsittely onnistuu yhden päivän aikana.

”Palvelupyyntöautomaatti raksuttaa huomattavasti reippaammin kuin mihin ihminen kykenisi.”

Telia Sign -hyväksyntä täydentää palvelun

Sopimusten ja palveluehtojen allekirjoittamista helpottaa Telia Sign eli sähköinen hyväksymispalvelu. Sopijaosapuolten ei tarvitse olla samassa tilassa, mutta allekirjoitus on vähintään yhtä turvallinen ja luotettava kuin käsin tehty.

”Dokumentin lähettäjä tai allekirjoituksen pyytäjä voi kohdentaa sopimuksen tietylle henkilötunnukselle. Jos henkilötunnus ei täsmää tunnistautumisvaiheessa kyseisen henkilön henkilötunnukseen, dokumenttia ei pysty näkemään.”

Teksti: Maiju Majamaa
Kuva: iStockphoto

TELIA LUOTTAMUKSELLA ASIAKKAAN TIEDOT PYSYVÄT TURVASSA

Telia Luottamus -palvelu sisältää siis kolme tuotetta: tiedon asiakkaan pyynnöstä turvallisesti Telia Luottamuksen avulla. Robotiikka mahdollistaa tietojen etsimiseen sekä tietojen ja palautusraportin lähettämisen asiakkaalle sähköisen allekirjoituspalvelun Telia Signin kautta.

Kun haluat tietää lisää, ole yhteydessä Kariin.
kari.lehtimaki@teliacompany.com
P.  040 302 1223

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan