Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Usein kysyttyä palvelulaitteesta

Mitä, jos palvelulaite putoaa kädestä ja särkyy? Keneltä voin kysyä neuvoa? Tältä sivulta löydät vastaukset.

Yleisiä kysymyksiä palvelulaitteesta

Onko tilauksellani peruutusoikeutta?

Tilaus on sitova ja määräaikainen, eikä peruutusoikeutta ole.

Voinko vaihtaa laitettani kesken sopimuskauden?

Voit tilata uuden palvelulaitteen uudella sopimuksella. Sinua laskutetaan kuitenkin myös vanhasta laitteesta sopimuskauden loppuun asti.

Vaihtoehtoisesti voit lunastaa laitteen itsellesi lisämaksusta kesken kauden.

Voinko vaihtaa laitteen käyttäjää kesken sopimuskauden?

Laitteen käyttäjätietoja pääset muokkaamaan suoraan Data-Infon portaalin hallinnointiosiosta. Voit myös tehdä palvelupyynnön Yritysportaalissa.

Kuuluuko läppärin tietoturvaan myös mobiiliversio?

Läppäriin kuuluu aina tietoturvaohjelmisto, joka on juuri kyseiselle koneelle tarkoitettu. Yrityksen muut laitteet voit suojata tilaamalla tietoturvan Telia Sovelluskaupasta.

Entä, jos haluan tilata kerralla ison määrän laitteita?

Suuret palvelulaitetilaukset hoidat kätevimmin suoraan Data-Infon portaalissa rekisteröitymällä asiakkaaksi.

Voit myös jättää yhteystietosi, niin kasaamme kanssasi yrityksellesi sopivan palvelulaitepaketin.

Data-Infon portaaliin

Palvelulaitteiden toimitus

Mikä on uuden laitteen toimitusaika?

Toimitamme puhelimet ja tabletit muutaman päivän sisällä kaikkialle Suomeen.

Miten voin seurata tilaamani laitteen toimitusta?

Toimitusvahvistusviesti sisältää seurantakoodin, jolla voit seurata toimituksen etenemistä. Voit seurata tilaustasi myös kirjautumalla Data-Infon portaaliin.

Asiakaspalvelu

Miten saan apua, jos minulla on kysyttävää palvelulaitteista?

Voit tehdä palvelupyynnön Yritysportaalissa tai keskustella asiakaspalvelijan kanssa Yritysportaalin chatissa.

Voit myös soittaa asiakaspalveluumme: 020 693 693 (mpm/pvm) ma–pe 8–16.30.

 

Palvelulaitteiden huolto

Kuinka toimitan laitteeni huoltoon/tilaan huollon laitteelleni?

Huollon tilaat helpoiten suoraan Data-Infon portaalista. Kirjaudu portaaliin omilla tunnuksillasi. Mene portaalissa Hallintarekisteriin klikkaamalla ensin Kauppa ja sen jälkeen Hallinta-otsikon alta Hallintarekisteri. Valitse laite ja tilaa huolto.

Huom! Muista ottaa laitteestasi varmuuskopiot ennen huoltoa ja ota puhelimestasi Find my iPhone- tai vastaavat anti-theft-ominaisuudet pois päältä.

Mitä eri laitteiden huoltoon sisältyy?
Laite
Takuu
Korvaava laite huollon ajaksi
Vakuutus
Tietokone Laajennettu (36 kk) + laitevalmistajan oma takuuohjelma Ei. Kyllä
Puhelin/tabletti Kyllä Kyllä. Palautetaan huollon päätyttyä. Kyllä
Oheislaite (esim. reititin) Kyllä Kyllä. Ei palauteta. Ei

 

Tietokoneilla, puhelimilla ja tableteilla on vakuutus

Laitteiden kuukausihintaan sisältyy vakuutus. Jos laitteen huolto ei mene takuun piiriin, otamme sinuun yhteyttä ja teemme kanssasi vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiöön. Jos vakuutusyhtiö hyväksyy vakuutuspyynnön, sinulta veloitetaan maksimissaan vakuutuksen omavastuusumma huollosta.

Tietokoneet

Huoltopyyntösi yhteydessä annamme sinulle tarkemmat ohjeet, jotka riippuvat tietokoneesi mallista. On-site-huoltopalvelussa henkilö tulee paikan päälle korjaamaan tuotetta. Carry-in-huoltopalvelussa sinua ohjeistetaan toimittamaan laite huoltoon. Tietokoneiden vakuutus korvaa vakuutusehtojen mukaisesti takuun ulkopuolisia vikoja, jolloin maksat vain omavastuun.

Tietokoneilla on lisäksi laajennettu takuu, joka on voimassa koko sopimuskauden ajan (36 kk). Lisäksi tietokoneilla on valmistajasta riippuva takuuohjelma, johon saattaa kuulua esim. valmistajan oma tekninen tuki (esim. AppleCare Protection Plan).

Puhelimet ja tabletit

Puhelinten ja tablettien huollon ajaksi saat lainalaitteen, jonka palautat meille kun saat oman huolletun laitteesi jälleen käyttöösi. Lainalaite tuodaan sinulle ensin, jotta voit rauhassa siirtää siihen tarvitsemasi tiedot huoltoon menevästä laitteesta. Kun olet valmis, lähetät huollettavan laitteen meille.

Puhelinten ja tablettien vakuutus korvaa vakuutusehtojen mukaisesti takuun ulkopuolisia vikoja, jolloin maksat vain omavastuun.

Oheislaitteet (esim. reitittimet)

Kun tilaat huollon, lähetämme sinulle korvaavan laitteen. Muistathan lähettää rikkoutuneen laitteen meille. Jos huolto ei mene takuun piikkiin, tulee sinulle lasku huoltokustannuksista.

Kuinka kauan huolto kestää?

Laitteiden keskimääräinen huoltoaika on 2 viikkoa. Kun olet toimittanut palvelulaitteen huoltoon ohjeiden mukaisesti, saat suoran linkin huoltokumppanin portaaliin, josta voit seurata laitteesi huollon tilannetta.

Mistä tiedän, mikä on laitteeni takuuaika?

Pääsääntöisesti takuu on voimassa laitteen alkuperäisen sopimuskauden ajan, lukuunottamatta iPhone- ja iPad-tuotteita, joissa takuu on voimassa 12 kk. Kaikissa tietokoneissa on laajennettu takuu, joka on voimassa tietokoneiden sopimuskauden ajan (36 kk).

Jos laitteeni menee huoltoon, minkälaisen lainalaitteen saan tilalle?

Lainalaite on samalla käyttöjärjestelmällä toimiva laite, joka ei kuitenkaan ole välttämättä väriltään tai muistikooltaan omaa laitettasi täysin vastaava. 

Kuinka nopeasti saan lainalaitteen käyttööni?

Toimitamme lainalaitteen sinulle seuraavana arkipäivänä huollon tilaamisesta, jos huoltotilaus on tullut perille ennen klo 14.

Vakuutus

Jos hävitän laitteen tai se varastetaan, saanko uuden tilalle?

Itse hävitettyä laitetta ei korvata. Jos sen sijaan laitteesi on varastettu, olet velvollinen tekemään varkaudesta rikosilmoituksen ja toimittamaan sen Data-Infolle. Tämän jälkeen voit anoa uutta palvelulaitetta, josta maksat itse omavastuusumman.

Miten omavastuu määritellään?

Omavastuu määräytyy laitteesi arvon mukaan.

Jos laitteesi arvo on alle 200 euroa, on omavastuu 20 euroa.

Jos laitteen arvo on tasan 200 ja alle 500 euroa, on omavastuu 50 euroa.

Jos laitteen arvo on tasan tai yli 500 euroa ja alle 2000 euroa, on omavastuu 100 euroa.

Jos laitteen arvo on yli 2000 euroa, on omavastuu 300 euroa.

Laskutus

Mistä voin kysellä tarkempia tietoja esimerkiksi laskukopioista, laskutukseni tilanteesta, laskujen maksuajasta tai laskutusosoitteen ja -tavan muutoksista?

Lisätietoja laskutuksesta saat tekemällä palvelupyynnön kirjautuneena Data-Infon portaalissa Palvelupyynnöt-osiossa. Näin viestisi ohjautuu oikeaan paikkaan ja olemme sinuun pikimmiten yhteydessä.

Sopimuskauden päättyessä

Mistä tiedän, että sopimuskauteni on päättymässä?

Lähetämme sinulle sähköpostia 3 kuukautta ennen sopimuskautesi päättymistä ja kerromme, miten voit tilata uuden laitteen, lunastaa laitteen itsellesi tai jatkaa nykyisen laitteesi sopimuskautta.

Voit myös tarkistaa sopimuksesi päättymisajan kirjautuneena Data-Infon portaalin Hallintarekisteri-osiosta.

Mitä tapahtuu, kun laitteeni sopimuskausi päättyy?

Mikäli et palauta sopimuslaitettasi tai lunasta sitä itsellesi sopimuskauden päättyessä, jatkuu sopimuksesi automaattisesti 3 kuukauden erissä.

Miten palautan palvelulaitteen?

Kirjaudu Data-Infon portaaliin omilla tunnuksillasi. Mene portaalissa Hallintarekisteriin klikkaamalla ensin Kauppa ja sen jälkeen Hallinta-otsikon alta Hallintarekisteri.

Etsi Hallintarekisterissä laite, jonka haluat palauttaa. Klikkaa laitteen otsikon alla Palauta-kohtaa.

Tämän jälkeen voit postittaa laitteen. Huom! Muista lähettää laitteen mukana palautusdokumentti. Ilman palautusdokumenttia palautetut laitteet veloitetaan sinulta palauttamattomina. Löydät sekä palautusdokumentin että palautusosoitteen ohjeista tiedostosta nimeltä Elinkaaren päätösvalinnat Ohje.

Palautettavien laitteiden tulee olla perillä palautusosoitteessa viimeistään kaksi viikkoa sopimuskauden päättymisestä.

Voinko jatkaa laitteeni sopimuskautta alun perin sovitun sopimuskauden päätyttyä?

Kyllä. Tällöin sopimuskausi jatkuu kolmen kuukauden erissä ja laitteen kuukausihinta saattaa muuttua. Voit tarkistaa laitteen kuukausihinnan Data-Infon portaalista.

Voinko ostaa palvelulaitteen itselleni?

Kyllä, voit lunastaa laitteen itsellesi pienestä lisämaksusta. Lunastushinnan näet kyseisen laitteen kohdalta Data-Infon portaalin Hallintarekisterissä kolme kuukautta ennen sopimuskauden loppua. Jos haluat lunastaa laitteen itsellesi jo aikaisemmin, soita asiakaspalveluun: 020 693 693 (mpm/pvm) ma–pe 8–16.30.

Mitä laitteen kovalevylle mahdollisesti jääneille tiedoilleni tapahtuu, kun palautan laitteen?

Laite tyhjennetään ja kierrätetään tietoturvallisesti.