Työsuhdeliittymän tarkastelu ja hallinnointi Minun Teliassa

Näin tarkastelet ja hallinnoit työsuhdeliittymääsi Minun Teliassa.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje

Minun Teliassa pääset tarkastelemaan työsuhdeliittymääsi ja mahdollisesti tilaamaan siihen lisäpalveluita, jos sinulla on työpaikan puolesta siihen oikeudet. Löydät alta ohjeet työsuhdeliittymäsi tarkasteluun niin selaimessa kuin sovelluksessakin.

Ota Minun Telia käyttöösi heti työsuhdeliittymän saatuasi. Näin toimimalla et esimerkiksi jää pulaan, jos syötät PIN-koodin väärin ja puhelin lukkiutuu.

Työsuhdeliittymällä Minun Teliassa käyttäjätunnus on puhelinnumero ja salasanan saat lähettämällä maksuttoman tekstiviestin SALASANA numeroon 15400.

Löydät Minun Teliasta mm. 

  • Liittymän palvelut ja liittymätyypin
  • Saldon ja saldoerittelyn
  • PUK-koodin 
  • Vika- ja häiriötiedotteet (sivustolla)
  • Mobiilipalveluiden laaturaportin edellisten 14 päivän ajalta (sivustolla).

Näin tarkastelet työsuhdeliittymäsi tietoja Minun Teliassa selaimen kautta. 

  1. Kirjaudu Telia.fi -sivustolla Minun Teliaan puhelinnumerolla ja salasanalla. Ohje kirjautumiseen
  2. Päädyt Minun Telian etusivulle.
  3. Valitse Liittymäsi ja palvelusi-otsikon alta työsuhdeliittymäsi.
  4. Tämän jälkeen ohjaudut liittymän tietoihin. Liittymän tiedot on jaoteltu välilehtiin Liittymäsi, Lisäpalvelusi ja Omat tietosi. 

Liittymäsi – kaikki oleellinen liittymästäsi

Liittymäsi-osiosta löydät

  • Liittymäsi tiedot: numeron, käyttäjätiedon, aktiivisen SIM-kortin numeron ja PUK-koodit. 
  • Saldon ja saldoerittelyn.
  • Liittymän valiaikaisen sulkemisen, salasanan vaihtamisen ja Mobiilipalveluidesi laadun. 

Näet Mobiilipalveluidesi laatu -kohdasta liittymäsi puheluiden, viestien ja nettiyhteyden toiminnan laadun viimeisen 14 vuorokauden ajalta. Samalta sivulta löydät verkon häiriökartan sekä häiriöilmoitukset, ja pääset tarvittaessa kirjaamaan vikailmoituksen.

Lisäpalvelusi

Lisäpalvelusi-osiosta näet liittymälläsi olevat rajoitukset ja muut lisäpalvelut. Pääset tekemään palveluihin muutoksia, jos yrityksenne vastuuhenkilö on antanut oikeudet tehdä muutoksia palveluihin. 

Omat tietosi

Omien tietojen alta löydät liittymän käyttäjätiedot ja tiedot numeropalvelussa. Voit muokata käyttäjätietojen nimi- ja osoitetietoja sekä lisätä halutessasi syntymäajan. 

 

Näin tarkastelet työsuhdeliittymäsi tietoja Minun Telia -sovelluksessa.
Ohjeet koskevat Minun Telia sovelluksen versiota 8.0.0. tai uudempi

  1. Kirjaudu sovellukseen puhelinnumerolla ja salasanalla. Ohje kirjautumiseen
  2. Päädyt sovelluksen aloitussivulle, josta löydät edut ja tarjoukset, Telia Kauppahaun ja liittymätietosi
  3. Valitse Puhelinliittymät-otsikon alta työsuhdeliittymäsi.
  4. Tämän jälkeen ohjaudut liittymän tietoihin. Liittymän tiedot on jaoteltu välilehtiin Yhteenveto, Palvelut ja Tiedot.

Yhteenveto – kaikki oleellinen liittymästäsi

Käyttö-otsikon alta näet, kuinka paljon työsuhdeliittymäsi pakettiin kuuluvista puheluista (min), viesteistä (kpl) ja netistä (Gt) olet käyttänyt tässä kuussa. Kun liittymäsi kuukausimaksuun kuuluu EU-käyttöä, näkyy tässä myös sen tiedot.

Työkalut-otsikon alla on toiminteita, joilla voit tarkemmin tarkastella sekä hallinnoida liittymää.

  • Saldoerittely: näkymään on eriteltynä liittymän käyttö, joka ei sisälly työsuhdeliittymäsi pakettiin.
  • Sulje liittymä tilapäisesti: tästä voit sulkea liittymäsi painamalla Lähetä tilaus, jos olet esimerkiksi hukannut laitteesi. 
  • Saapuneet MMS-viestit: täällä näet kaikki MMS-viestit, joita olet vastaanottanut. 
    Muut tavat katsoa MMS-viestejä

Palvelut – käytössä olevat ja tilattavat palvelut

Palvelut-välilehdellä näkyy liittymän pakettiin kuuluvat palvelut ja sovelluksella tilattavissa olevat palvelut. 

Kun tarkastelet eri palveluita ja niiden ominaisuuksia, saatat huomata, että joissain liukukytkin ja teksti on harmaana. Tämä tarkoittaa sitä, että yrityksesi ei ole antanut työntekijöille oikeutta tilata tai muokata tätä palvelua itse.

Tiedot – PUK-koodi ja muut tarkemmat liittymätiedot

Liittymän tiedot ohjaa katsomaan tarkempia liittymätietoja, kuten netin maksiminopeus, nettipaketin koko ja liittymän PUK-koodi.

Voit muokata työsuhdeliittymäsi käyttäjätietoja yrityksen antamien oikeuksien puitteissa. Käänny tarvittaessa yrityksen vastuuhenkilön puoleen. 

  1. Kirjaudu sisään Minun Teliaan. Kirjaudu
  2. Valitse Liittymäni ja palveluni -sivulta se liittymä, jonka tietoja haluat muokata.
  3. Valitse ylhäältä Omat tietosi.
  4. Muokkaa käyttäjätietoja valitsemalla Muokkaa.
  5. Täytä tiedot ja tallenna. 
  6. Jos sinulla on oikeus muuttaa numeropalvelutietoja valitse Tiedot numeropalvelussa -otsikon alta Muokkaa ja tee sitten halutut muutokset.

Muutokset päivittyvät 1–5 arkipäivän kuluessa numeropalveluun riippuen palveluntarjoajasta.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaikaJätä yhteydenottopyyntö

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)

Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.
 

Tutustu yritysmyyjiin

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.
 

Etsi lähin Telia Kaupan yrityspiste