Päivitämme tällä hetkellä ohjeitamme vastaamaan uutta asiointipalveluamme. Asiakastuen ohjeistukset saattavat hetken erota uudesta Minun Telia Yrityksille -työpöytänäkymästä.
Työsuhdeliittymän tarkastelu ja hallinnointi Minun Teliassa
Minun Teliassa pääset tarkastelemaan työsuhdeliittymääsi ja mahdollisesti tilaamaan siihen lisäpalveluita, jos sinulla on työpaikan puolesta siihen oikeudet. Löydät alta ohjeet työsuhdeliittymäsi tarkasteluun niin selaimessa kuin sovelluksessakin.
Ota Minun Telia käyttöösi heti työsuhdeliittymän saatuasi. Näin toimimalla et esimerkiksi jää pulaan, jos syötät PIN-koodin väärin ja puhelin lukkiutuu.
Työsuhdeliittymällä Minun Teliassa käyttäjätunnus on puhelinnumero ja salasanan saat lähettämällä maksuttoman tekstiviestin SALASANA numeroon 15400.
Löydät Minun Teliasta mm.
- Liittymän palvelut ja liittymätyypin
- Saldon ja saldoerittelyn
- PUK-koodin
- Vika- ja häiriötiedotteet (sivustolla)
- Mobiilipalveluiden laaturaportin edellisten 14 päivän ajalta (sivustolla).
Näin tarkastelet työsuhdeliittymäsi tietoja Minun Teliassa selaimen kautta.
- Kirjaudu Telia.fi -sivustolla Minun Teliaan puhelinnumerolla ja salasanalla. Ohje kirjautumiseen
- Päädyt Minun Telian etusivulle.
- Valitse Liittymäsi ja palvelusi-otsikon alta työsuhdeliittymäsi.
- Tämän jälkeen ohjaudut liittymän tietoihin. Liittymän tiedot on jaoteltu välilehtiin Liittymäsi, Lisäpalvelusi ja Omat tietosi.
Liittymäsi – kaikki oleellinen liittymästäsi
Liittymäsi-osiosta löydät
- Liittymäsi tiedot: numeron, käyttäjätiedon, aktiivisen SIM-kortin numeron ja PUK-koodit.
- Saldon ja saldoerittelyn.
- Liittymän valiaikaisen sulkemisen, salasanan vaihtamisen ja Mobiilipalveluidesi laadun.
Näet Mobiilipalveluidesi laatu -kohdasta liittymäsi puheluiden, viestien ja nettiyhteyden toiminnan laadun viimeisen 14 vuorokauden ajalta. Samalta sivulta löydät verkon häiriökartan sekä häiriöilmoitukset, ja pääset tarvittaessa kirjaamaan vikailmoituksen.
Lisäpalvelusi
Lisäpalvelusi-osiosta näet liittymälläsi olevat rajoitukset ja muut lisäpalvelut. Pääset tekemään palveluihin muutoksia, jos yrityksenne vastuuhenkilö on antanut oikeudet tehdä muutoksia palveluihin.
Omat tietosi
Omien tietojen alta löydät liittymän käyttäjätiedot ja tiedot numeropalvelussa. Voit muokata käyttäjätietojen nimi- ja osoitetietoja sekä lisätä halutessasi syntymäajan.
Näin tarkastelet työsuhdeliittymäsi tietoja Minun Telia -sovelluksessa.
Ohjeet koskevat Minun Telia sovelluksen versiota 8.0.0. tai uudempi
- Kirjaudu sovellukseen puhelinnumerolla ja salasanalla. Ohje kirjautumiseen
- Päädyt sovelluksen aloitussivulle, josta löydät edut ja tarjoukset, Telia Kauppahaun ja liittymätietosi
- Valitse Puhelinliittymät-otsikon alta työsuhdeliittymäsi.
- Tämän jälkeen ohjaudut liittymän tietoihin. Liittymän tiedot on jaoteltu välilehtiin Yhteenveto, Palvelut ja Tiedot.
Yhteenveto – kaikki oleellinen liittymästäsi
Käyttö-otsikon alta näet, kuinka paljon työsuhdeliittymäsi pakettiin kuuluvista puheluista (min), viesteistä (kpl) ja netistä (Gt) olet käyttänyt tässä kuussa. Kun liittymäsi kuukausimaksuun kuuluu EU-käyttöä, näkyy tässä myös sen tiedot.
Työkalut-otsikon alla on toiminteita, joilla voit tarkemmin tarkastella sekä hallinnoida liittymää.
- Saldoerittely: näkymään on eriteltynä liittymän käyttö, joka ei sisälly työsuhdeliittymäsi pakettiin.
- Sulje liittymä tilapäisesti: tästä voit sulkea liittymäsi painamalla Lähetä tilaus, jos olet esimerkiksi hukannut laitteesi.
- Saapuneet MMS-viestit: täällä näet kaikki MMS-viestit, joita olet vastaanottanut.
Muut tavat katsoa MMS-viestejä
Palvelut – käytössä olevat ja tilattavat palvelut
Palvelut-välilehdellä näkyy liittymän pakettiin kuuluvat palvelut ja sovelluksella tilattavissa olevat palvelut.
Kun tarkastelet eri palveluita ja niiden ominaisuuksia, saatat huomata, että joissain liukukytkin ja teksti on harmaana. Tämä tarkoittaa sitä, että yrityksesi ei ole antanut työntekijöille oikeutta tilata tai muokata tätä palvelua itse.
Tiedot – PUK-koodi ja muut tarkemmat liittymätiedot
Liittymän tiedot ohjaa katsomaan tarkempia liittymätietoja, kuten netin maksiminopeus, nettipaketin koko ja liittymän PUK-koodi.
Voit muokata työsuhdeliittymäsi käyttäjätietoja yrityksen antamien oikeuksien puitteissa. Käänny tarvittaessa yrityksen vastuuhenkilön puoleen.
- Kirjaudu sisään Minun Teliaan. Kirjaudu
- Valitse Liittymäni ja palveluni -sivulta se liittymä, jonka tietoja haluat muokata.
- Valitse ylhäältä Omat tietosi.
- Muokkaa käyttäjätietoja valitsemalla Muokkaa.
- Täytä tiedot ja tallenna.
- Jos sinulla on oikeus muuttaa numeropalvelutietoja valitse Tiedot numeropalvelussa -otsikon alta Muokkaa ja tee sitten halutut muutokset.
Muutokset päivittyvät 1–5 arkipäivän kuluessa numeropalveluun riippuen palveluntarjoajasta.
Etkö löytänyt etsimääsi?
Ota yhteyttä
Soita asiakaspalveluun
PK-yritykset
Palvelemme numerossa sekä Telian että Telia Inmics-Nebulan asiakkaita.
(8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)
Suuryritykset
Palvelemme numerossa Telian suuryritysasiakkaita.
(mpm/pvm)
Tallennamme asiakaspuhelut palvelumme laadun varmistamiseksi.
Hallinnoi palveluita ja käyttäjätietoja
Yrityspalvelut
Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.
Työsuhdeliittymä
Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.
Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle