Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Mistä löydän PUK-koodin?

Jos näppäilet PIN-koodin väärin kolme kertaa peräkkäin, SIM-kortti lukkiutuu turvallisuussyistä. Tällöin puhelin kysyy sinulta 8-numeroista PUK-koodia. 

Jos et ole yrityskäyttäjä vaan yksityisasiakas, saat liittymäsi PUK-koodin kirjautumalla sisään täällä.

Jos puhelimesi SIM-kortti lukittuu, nopein tapa löytää sen avaava PUK-koodi on kirjautua telia.fi-sivustolle. Huomioithan, että käyttäjätunnuksia ei kuitenkaan voi luoda silloin kun SIM-kortti on lukossa. Tunnukset kannattaa luoda siis valmiiksi pahan päivän varalle.

Jos liittymäsi on lukittu ja et ole aiemmin luonut työsuhdeliittymällesi tunnuksia telia.fi-sivustolle, et voi tarkistaa PUK-koodia telia.fi-sivuston kautta. Tällöin voit:

  • soittaa Yritysasiakaspalveluumme 020 693 693 (ma–pe 8–16.30 mpm/pvm).

    Huomiothan, että veloitamme koodin tilaamisesta asiakaspalvelun yritysasiakkaiden palveluhinnaston mukaisesti.
     
  • pyytää yrityksesi matkapuhelinasioista vastaavaa henkilöä tarkistamaan PUK-koodisi Yritysportaalista.

Huom! Jos PUK-koodi syötetään liian monta kertaa väärin SIM-korttia ei voi enää käyttää. Ei siis kannata näppäillä mitään numeroita ennen oikean koodin saamista.

Tarkista PUK-koodi kirjautumalla telia.fi:ssä

Työsuhdeliittymäsi telia.fi-käyttäjätunnuksesi on aina työliittymäsi puhelinnumero. Luo haluamasi salasana helposti lähettämällä työsuhdeliittymästäsi viesti SALASANA ABCD1234 numeroon 15400. Vaihda vain merkkien ABCD1234 tilalle valitsemasi salasana. Käytä salasanassa 8–14 merkkiä, joista ainakin yksi on numero tai erikoismerkki.

  1. Kirjaudu telia.fi:ssä
  2. Valitse mobiililiittymäsi
  3. Siirryt Liittymäsi -välilehdelle
  4. Nykyinen liittymäsi -otsikon alta löydät PUK1-koodisi ja PUK2-koodisi.

PUK-koodisi pysyy samana, niin kauan kuin käytät samaa SIM-korttia. PUK-koodi vaihtuu vain, jos otat käyttöön uuden SIM-kortin.