Puheluerittelyt

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Puheluerittelystä käy ilmi liittymästä ulospäin tehdyt tapahtumat; laskutettavan tapahtuman päivämäärä, kellonaika, käytetty numero tai yhteysosoite, tapahtuman kesto tai siirretty datamäärä sekä veroton hinta.

Vinkki! Puheluerittely on eri asia kuin raportti. Ne saat joko Raportointipalvelusta tai kertaluontoisina raportteina.

Puheluerittelyn kolme viimeistä numeroa on peitetty puhelinnumeroista tietosuojasyistä. Täydellisessä puheluerittelyssä nekin näkyvät. Siitä veloitetaan yritysasiakkaiden palveluhinnaston mukaisesti.

  1. Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Valitse ylävalikosta Yhteystiedot ja Viestit ja sieltä Palvelupyynnöt.
  3. Valitse Tee palvelupyyntö.
  4. Valitse aihealueeksi Muut asiat.
  5. Täytä pyydetyt tiedot. Muista täyttää myös Laskun numero.
  6. Valitse Lähetä palvelupyyntö.

Huom! Puheluerittelyssä näkyy erittely kaikista laskulla olevista liittymistä. 

Käsittelemme tilauksen ja toimitamme erittelyn asiointipalveluun. Erittely tulee käsittelyn jälkeen palveluun näkyviin noin vuorokauden sisällä, ja se löytyy Laskutus-osiosta klikkaamalla kyseisen laskun numeroa. Puheluerittely-linkki löytyy Laskutus-osion alta sivun oikeasta laidasta.

  1. Lataa täydellisen puheluerittelyn pdf-lomake ja täytä se seuraavasti:

    • Täytä lomakkeelle puhelinnumero ja laskun tai laskujen numerot.
    • Liittymän käyttäjä täyttää ja allekirjoittaa käyttäjään liittyvät tiedot.
    • Yrityksen puolesta täytetään ja allekirjoitetaan asiakkaan vakuutustiedot.
  2. Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  3. Valitse ylävalikosta Yhteystiedot ja viestit ja sieltä Palvelupyynnöt.
  4. Valitse Tee palvelupyyntö.
  5. Valitse aihealueeksi Muut asiat. 
  6. Täytä pyydetyt tiedot. Muista täyttää myös Laskun numero.
  7. Liitä täytetty puheluerittelyn pdf-lomake työpyyntöön.
  8. Valitse Lähetä palvelupyyntö.

Puheluerittely toimitetaan käyttäjän valitsemaan sähköpostiosoitteen tai postiosoitteeseen. 

Voit seurata yrityksesi liittymän/liittymien tapahtumia ja kuluja kuluvan laskutuskauden aikana Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa. Pystyt tarkastelemaan muun muassa liittymän kytkentämaksujen, ulkomaan puheluiden, palvelunumeroiden, tekstiviestien ja tiedonsiirtojen kustannuksia.

  1. Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Valitse etusivun pikalinkeistä "Vanha tuotehallinta". Siirry etusivulle
  3. Valitse haluamasi matkapuhelinliittymä, jonka saldotietoja ja tapahtumia haluat tarkastella.
  4. Voit tarkastella liittymän saldoa klikkaamalla "Liittymätiedoissa" euromääräistä summaa. Saldon alta pääset katsomaan puheluiden, viestien ja tiedonsiirron tapahtumia.

Huom! Näet liittymäsi saldotiedoista, milloin nykyinen laskutuskautesi päättyy.

 

Voit seurata yrityksesi liittymäpakettien jäljellä olevaa käyttömäärää kuluvan laskutuskauden osalta Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa. Näet liittymätiedoista pakettisi jäljellä olevat puheminuutit, tekstiviestit, netin käytön ja netin käytön ulkomailla. 

  1. Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Valitse etusivun pikalinkeistä "Vanha tuotehallinta". Siirry etusivulle
  3. Valitse haluamasi matkapuhelinliittymä, jonka liittymätietoja haluat tarkastella.
  4. Näet paketin sisältämän käytön ja jo käytetyn määrän liittymätietojen vasemmasta reunasta.

Voit myös ottaa yhteyttä

kirjautuneena chatissa, tai

 soittamalla yritysasiakaspalveluun

Huomaathan, että veloitamme asiakaspalvelun tekemistä toimenpiteistä yritysasiakkaiden palveluhinnaston mukaisesti.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

 

AVAA CHAT

Varaa soittoaika


Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
 

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

Kirjaudu

Rekisteröidy

 

Telia Yrityksille -verkkokauppa

Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
 

Ostoksille

 

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaika

Jätä yhteydenottopyyntö


Soita meille

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.
 

Etsi lähin Telia Kaupan yrityspiste