Langaton yhteys pätkii
Jos langaton yhteys tuntuu toimivan huonosti, voi ongelma johtua laitteen käyttämästä automaattisesta WLAN-kanavan valinnasta.
- Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile osoitetta 192.168.100.1). Jos yhteyden muodostus ei onnistu, liitä tietokone vielä varmuuden vuoksi modeemiin verkkokaapelilla.
- Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).

- Klikkaa Log-in päästäksesi sisään laitteeseen.
- Paina yläreunasta Wireless ja valitse kohta Radio Settings.

- Kokeile vaihtaa Channel-kohdassa kanavaksi jokin kanava alueelta 1–13, älä käytä automaattista hakua. Jos yhteys ei parane heti ensimmäisellä, kokeile järjestyksessä myös muita kanavia yksi kerrallaan.
Voit muokata asetuksia myös seuraavista kohdista:
- Network mode: Käytetty protokolla, vaihtaminen B/G-luokkaan voi auttaa, jos käytössä vanhempia laitteita.
- Channel Width: Signaalin kaistanleveys, tätä voi kokeilla vaihtaa 20 tai 40 Mhz välillä. Oletuksena 20 Mhz on päällä kaikissa laitteissa.
Muita muutoksia ei tarvitse tehdä. Muista aina tallentaa valinnat valitsemalla Save Settings.
Sivujen aukeaminen tökkii tai useamman välilehden kanssa selailussa ilmenee ongelmia
IP-flood detection -valinnan poisto voi auttaa ongelmaan. Ongelmaa voi rajata myös kokeilemalla poistaa palomuurin mikäli pelkkä IP-flood detection -asetuksen poisto ei auta.

- Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall.
- Valitse SPI Firewall Protection-kohdassa "Off" (vanhemmissa versioissa Disable).
- Poista täppä Block IP Flood Detection -kohdasta.
- Tallenna muutokset valitsemalla Save Settings.
Tämän jälkeen olet valmis.
Laitteen siltaus
Telian verkossa olevalla modeemilla on aina siltausmahdollisuus aktivoituna. Siltauksen voi vaihtaa päälle modeemin hallinnasta käsin:
- Valitse pääsivulta Administration ja sitten Management.
- Valitse kohdassa Working Mode "Bridged Only"
- Tallenna muutokset valitsemalla Save Settings
- Tämän jälkeen kaikki kaapelimodeemiisi liitetyt laitteet saavat julkisen verkon IP-osoitteen.

Huom! Muista, että jokaista liittymää kohden on tarjolla vain 5 kpl julkisia IP-osoitteita eli laitteita voi olla verkossa enintään 5 kpl kerrallaan.