eSIM on aina laitekohtainen, eikä sitä voi suoraan siirtää laitteesta toiseen. Uutta laitetta varten liittymälle tulee asentaa uusi eSIM kortinvaihdon avulla ja laitteeseen ladata uusi eSIM.
Yrityksen liittymistä vastaavana henkilö voi tilata kortinvaihdon ja eSIMin lataamiseen tarvittavan QR-koodin Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa tai asiakaspalvelun kautta. Työsuhdeliittymän käyttäjänä pyydä yrityksen liittymistä vastaavaa henkilöä tekemään tämä puolestasi.
Huom! Jos käytössäsi on ollut mobiilivarmenne, se tulee rekisteröidä uudelleen eSIM-käyttöönoton jälkeen.
Mistä QR-koodi löytyy?
Toimitamme sähköpostilla ohjeet ja QR-koodin eSIMin asennusta varten joko pääkäyttäjälle tai tilatessa annettuun valinnaiseen sähköpostiosoitteeseen. Lähetä ohjeet ja QR-koodi tarvittaessa työsuhdeliittymän käyttäjälle. Käyttäjä lataa QR-koodin avulla eSIMin laitteeseensa.
eSIM laitteenvaihto (iPhonesta uuteen iPhoneen)
Löydät Applen sivuilta ohjeet eSIM käyttämisestä. Etsi ohje otsikolla "eSIMin pikasiirron käyttäminen iPhonessa" ja sieltä kohta "Vanhan iPhonen fyysisen SIM-kortin tai eSIMin siirtäminen uuden iPhonen eSIMiin käyttöönoton jälkeen". Toimi ohjeen mukaisesti.
Prosessin aikana sinun tulee tunnistautua Minun Telia -palvelun käyttäjätunnuksella (puhelinnumero ja salasana). Varmistathan ensin, että tunnuksesi Minun Telia -palveluun ovat voimassa ja yritys on sallinut työsuhdeliittymän käyttäjien tilata lisäpalveluita.
Jos et ole aikaisemmin käyttänyt Minun Telia -palvelua, lue Ohje kirjautumiseen työsuhdeliittymällä.
Huom! Vaikka olisit oman yrityksesi liittymän käyttäjä, sinun tulee
käydä Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjänä antamassa lupa tilata lisäpalveluita Minun Telia -palvelussa. Lue lisää, miten pääkäyttäjä voi määritellä henkilöstön tilausoikeudet.
eSIM laitteenvaihto (muut puhelimet)
Vaihtaessasi eSIMiä tukevan puhelimesi uuteen, tulee sinun ladata uuteen laitteeseen uusi eSIM QR-koodin avulla. Lisäksi liittymälle tulee tehdä eSIMin kortinvaihto. Minun Telia Yrityksille-asiointipalvelun pääkäyttäjä voi tilata kortinvaihdon ja eSIM:n lataamiseen tarvittavan QR-koodin Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa. Jos sinulla ei ole oikeutta itse tilata palveluita, pyydä yrityksen puhelinasioita hoitavaa henkilöä tekemään tämä puolestasi.
Voit myös tarkistaa laitteesi käyttöohjeista tukeeko laite eSIMin pikasiirtoa ja toimia ohjeiden mukaan. Yrityksen on sallittava työsuhdeliittymien käyttäjien tilata lisäpalveluita, jotta voit tehdä pikasiirron itse. Ole tarvittaessa yhteydessä yrityksen puhelinasioita hoitavaan henkilöön.