eSIM laitteenvaihto

eSIM on aina laitekohtainen, eikä sitä voi suoraan siirtää laitteesta toiseen.
Tämä ohje on yritysasiakkaille

Uutta laitetta varten liittymälle tulee aktivoida uusi eSIM kortinvaihdon avulla ja laitteeseen ladata uusi eSIM. 

Yrityksen liittymistä vastaavana henkilönä voit tilata kortinvaihdon ja eSIM:n lataamiseen tarvittavan QR-koodin Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa tai asiakaspalvelun kautta.

Työsuhdeliittymän käyttäjänä pyydä yrityksen puhelinasioita hoitavaa henkilöä tekemään tämä puolestasi. 

Mistä QR-koodi löytyy?

Yrityksen liittymistä vastaava henkilö saa tilauksen jälkeen sähköpostilla ohjeet ja QR-koodin eSIM:n aktivointia varten ja  toimittaa saadun QR-koodin työsuhdeliittymän käyttäjälle. Käyttäjä lataa QR-koodin avulla eSIMin laitteeseensa. 

Huom! Jos käytössäsi on ollut mobiilivarmenne, se tulee rekisteröidä uudelleen eSIM-käyttöönoton jälkeen

eSIM laitteenvaihto iPhonesta uuteen iPhoneen

Löydät Applen sivuilta ohjeet eSIM käyttämisestä.

Etsi ohje otsikolla "eSIMin pikasiirron käyttäminen iPhonessa"  ja sieltä kohta "Vanhan iPhonen fyysisen SIM-kortin tai eSIMin siirtäminen uuden iPhonen eSIMiin käyttöönoton jälkeen". Toimi ohjeen mukaisesti.  

Prosessin aikana sinun tulee tunnistautua Minun Telia -palvelun käyttäjätunnuksella (puhelinnumero ja salasana). Varmistathan ensin, että tunnuksesi Minun Telia -palveluun ovat voimassa ja yritys on sallinut työsuhdeliittymän käyttäjien tilata lisäpalveluita. 

Kirjaudu asiointipalveluun työsuhdeliittymän käyttäjänä. Kirjaudu > 

Jos et ole aikaisemmin käyttänyt Minun Teliaa, lue Ohje kirjautumiseen työsuhdeliittymällä

Huom! Vaikka olisit oman yrityksesi liittymän käyttäjä, sinun tulee 
käydä Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjänä antamassa lupa tilata lisäpalveluita Minun Telia -palvelussa. Lue lisää miten pääkäyttäjä voi määritellä henkilöstön tilausoikeudet

eSIM laitteenvaihto muut puhelimet

Vaihtaessasi eSIMiä tukevan puhelimesi uuteen, tulee sinun ladata uuteen laitteeseen uusi eSIM QR-koodin avulla. Lisäksi liittymälle tulee tehdä eSIMin kortinvaihto. 

Minun Telia Yrityksille-asiointipalvelun pääkäyttäjänä voit tilata kortinvaihdon ja eSIM:n lataamiseen tarvittavan QR-koodin Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa. Jos sinulla ei ole oikeutta itse tilata palveluita, pyydä yrityksen puhelinasioita hoitavaa henkilöä tekemään tämä puolestasi. 

 

 

Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta
Lisää samasta aiheesta

SIM-kortin aktivointi

SIM-kortin käyttöönotto

eSIM:n käyttöönotto puhelimeen

eSIMin käyttöönotto kelloon

PUK-koodi

Puhelimella ei voi soittaa – mikä neuvoksi?

Saapuvat puhelut eivät tule perille - mitä tehdä?

Tekstiviestit

4G- ja WiFi-puhelut

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan