Takaisin

Mobiilinetin yhteysongelmat

Neuvoja ja vinkkejä mobiilinetin yhteysongelmiin.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Ohjeen avulla voit selvittää, mistä mobiilinetin yhteysongelma voisi johtua.

Mikäli ongelma ei ratkea alla olevilla ohjeilla, kerää mahdollisimman tarkat esimerkit tilanteesta ja tee meille vikailmoitus. Tarvitsemme kolme kappaletta esimerkkejä, jotta pääsemme tutkimaan asiaa tarkemmin.

Mikäli mobiilinetin kanssa on ollut jo pidemmän aikaa ongelmia, käythän jättämässä kuuluvuuspalautteen. Kuuluvuuspalautteet ovat erittäin tärkeässä roolissa, kun tulevaa verkonparannusta suunnitellaan. Halutessasi saat tarkempaa tietoa tulevista päivityksistä ja parannuksista tekstiviestillä tai sähköpostilla, kun teet kuuluvuuspalautteen.

Tarkista laite

Selvitä, johtuuko yhteysongelmat laitteestasi. 

  1. Käynnistä laite uudestaan käyttämällä laitteesta virta pois.
  2. Tarkista, että laitteelta löytyy uusin päivitys. Löydät yleisimpien käytössä olevien 4G-laitteiden päivitysohjeet kuluttajapuolen asiakastuesta laitteen mallilla sekä merkillä.
  3. Kokeile, toimiiko yhteys normaalisti muilla Telian liittymillä (esimerkiksi puhelimella). Tällöin ongelman syynä on todennäköisesti käyttämäsi päätelaite.
  4. Laitteen sijoittelu on tärkeää signaalin kannalta. Laite kannattaa sijoittaa niin, että se ei jää muiden laitteiden taakse ja saa mahdollisimman voimakkaan signaalin mobiiliverkosta.
Tarkista SIM-kortti

Helpoin tapa varmistaa SIM-kortin toimivuus on testata SIM-korttia toisessa laitteessa. Eri laitteissa käytetään erikokoisia SIM-kortteja. Varmista, ettet laita liian pientä SIM-korttia laitteeseen, mistä sitä ei välttämättä saa enää ulos. SIM-korttia voi kokeilla toisessa laitteessa myös Telia-kaupassa, mistä saat tarvittaessa uuden SIM-kortin mukaan.

Jos huomaat, että SIM-kortti ei toimi toisessakaan laitteessa, voit tilata uuden seuraamalla tätä ohjetta.
 

Tarkista dataesto

Yhteysongelma voi johtua myös liittymän dataestoasetuksesta. Tarkistat nettiliittymän dataestoasetuksen Yritysportaalista. Jos et ole yritysportaalin pääkäyttäjä, käänny yrityksesi liittymäasioita hoitavan henkilön puoleen.

  1. Kirjaudu Yritysportaaliin.
  2. Siirry Hallinnoi-osioon.
  3. Etsi liittymä.
  4. Estot ja rajoitukset otsikon alta valitse oikealta "Muokkaa estoja ja rajoituksia".
  5. Multimediaviestirajoitukset kohdasta voit tarkistaa, ettei liittymällä ole dataestoa.

 

Lisää samasta aiheesta

Kiinteän netin yhteysongelmat

Yhteysnopeuden mittaaminen

Tee vikailmoitus

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

PK-yritykset

 020 355 800

(8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)


Suuryritykset

 020 693 693

(mpm/pvm)


Etkö ehdi juuri nyt hoitamaan asiaasi?

Varaa soittoaika
Lähetä viesti

 

Ma–pe 8–17 | Vikailmoitukset 24/7
 

Kirjaudu

Yritysportaali

Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Yritysportaalissa. 

Kirjaudu


Minun Telia

Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.

Kirjaudu


Lataa sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle
 

Chat

Chatissa asiantuntijamme auttavat sinua nopeasti ongelmatilanteissa ja vastaavat kysymyksiisi. 

Avaa chat >

Arkisin 8-17
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen liittymä- ja laitetilaukset pitää toistaiseksi tehdä erikseen. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Tilaa laitteet
Tilaa liittymät

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen laitevalikoimamme on tilattavissa toistaiseksi eri kaupasta kuin liittymämme. Siirry ostoksille haluamaasi kauppaan.

Tilaa laitteet
Tilaa liittymät