Vastatun puhelun kääntäminen VIP-palvelussa

Näin käännät vastatun puhelun toiseen numeroon.
Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Puhelun edelleensiirto, eli kääntäminen, on helppoa ja vaivatonta VIP-palvelun mobiilisovelluksella tai Softphonella. Voit siirtää puhelun muille VIP-käyttäjille tai puhelimen yhteystietojen kontakteille.

Siirtotapoja on kaksi: valvottu ja valvomaton siirto. Löydät siirtotapojen määritelmät tämän ohjeen Valvottu ja Valvomaton kääntö -kohdasta.

Mobiilisovelluksella

Softphonella

Toiminnekoodilla

Puhelun kääntäminen mobiilisovelluksella
  1. Vastaa saapuvaan puheluun.
  2. Avaa VIP-mobiilisovellus. Kontaktit-välilehti avautuu oletuksena. Tarvittaessa pyyhkäise vasemmalta oikealle ja valitse Kontaktit-välilehti.
  3. Etsi ja valitse haluttu henkilö. Näet henkilön aktiviteetin ja punaisen luurin, jos hänellä on puhelu jo meneillään.
  4. Klikkaa Siirrä – avautuu ponnahdusikkuna.
  5. Valitse siirtotapa Valvottu tai Valvomaton.
  6. Mikäli teit valvotun siirron, ja henkilö, jolle soitit välipuhelun ottaa puhelun vastaan, voit päättää alkuperäisen puhelun. Mikäli henkilö, jolle soitit välipuhelun, ei ota puhelua vastaan, alkuperäinen soittaja palautuu sinulle

OhjevideoValvottu siirto VIP mobiilisovelluksella.

OhjevideoValvomaton siirto VIP mobiilisovelluksella.


Voit määrittää kumpaa siirtotapaa haluat käyttää oletuksena
  1. Avaa sovellus.
  2. Pyyhkäise vasemmalta oikealle saadaksesi valikon auki.
  3. Valitse Asetukset.
  4. Klikkaa Siirtotapa. Voit valita vaihtoehdoista Aina suora siirto (valvomaton), Aina avustettu siirto (valvottu) tai Vahvista jokaisen puhelun osalta (valitse siirron yhteydessä, kumpaa siirtotapaa käytät)
  5. Vahvista siirtotapa.
     

Vinkki! Jos haluat siirtää puhelun VIPin ulkopuoliselle henkilölle, esimerkiksi puhelimen yhteyshenkilölle, hae Kontaktit-välilehdeltä haluttu kontakti. Ulkoisen kontaktin erotat siitä, että tiedoissa ei näy aktiviteettia tai onko puhelua käynnissä. Klikkaa haluttua kontaktia parin sekunnin ajan -> aukeaa popup. Klikkaa Siirrä  ja valitse siirtotapa

Puhelun kääntäminen Softphonella
Valvomaton siirto Softphonella
  1. Vastaa saapuvaan puheluun.
  2. Aktivoi siirto klikkaamalla puhelun tiedoissa nuolta.
  3. Hae Kontaktit-välilehdeltä haluttu kontakti.
  4. Klikkaa kontaktin tiedoista samanlaista nuolta.


Välittäjän näkymässä puhelun siirto on vielä vaivattomampaa, koska samassa näkymässä  ovat sekä puhelun että kontaktien tiedot:

  1. Vastaa saapuvaan puheluun.
  2. Etsi haluttu kontakti vasemmalta puolelta Kontaktit-välilehdeltä
  3. Ota puhelusta kiinni hiiren vasemmalla painikkeella, rahaa halutun kontaktin päälle ja vapauta hiiren painike.

OhjevideoValvomaton siirto VIP Softphonella.

Valvottu siirto Softphonella
  1. Vastaa saapuvaan puheluun.
  2. Etsi haluttu kontakti vasemmalta puolelta Kontaktit-välilehdeltä
  3. Soita henkilölle, jolle haluat siirtää puhelun. Alkuperäinen soittaja jää pitoon.
  4. Klikkaa välipuhelussa Aktivoi siirto-nuolinäppäintä. Henkilö, jolle teit välipuhelun on pidossa.
  5. Klikkaa alkuperäisessä puhelussa Siirrä tänne-nuolinäppäintä. Puhelu on nyt siirretty

Ohjevideo: Valvottu siirto Softphonella.

 

Puhelun kääntäminen toiminnekoodilla

Jos sinulla ei ole käytössä mobiilisovellusta tai tietokoneen Softphonea, voit siirtää puhelun toiminnekoodeilla.

  • Suora valvomaton siirto käynnissä olevalle puhelulle tehdään komennolla 9830 
  • Valvottu siirto eli siirto välipuhelulla tehdään komennolla 9832, jolloin alkuperäinen soittaja menee pitoon. Palautus tehdään tähti näppäimellä.

Siirto tapahtuu, kun käynnissä olevan puhelun aikana otetaan uusi puhelu haluttuun numeroon ja lisätään numeron alkuun siirtokomento. Numero syötetään muodossa komento+numero. Esimerkiksi siirto numeroon 0401111111 tehdään uudella puhelulla antamalla numero 98300401111111 ja vihreä luuri.

Valvottu ja valvomaton siirto
Valvottu siirto

Valvottu puhelun siirto tarkoittaa puhelun siirtoa välipuhelulla, missä vastaanottaja näkee sinun puhelinnumerosi. Tällöin alkuperäinen soittaja jää välipuhelun ajaksi pitoon, kun kysyt puhelun vastaanottajalta ottaako hän puhelun vastaan.

Jos kollega ei halua ottaa puhelua vastaan, saat alkuperäisen soittajan linjoille kahdella eri tapaa:

  1. Sovellukseen tulee ponnahdusikkuna tekstillä Siirrä lopettamalla puhelu ja punaisella pohjalla valkoinen ruksi. Ruksia klikkaamalla saat alkuperäisen soittajan linjoille.
  2. Puhelussa paina tähti-näppäintä (jos ponnahdusikkuna ei ole saatavilla).

Jos välipuhelussa puhelun vastaanottaja jostain syystä hylkää puhelun eli lyö ns. luurin korvaan, niin kuulet virheilmoituksen. Mutta ei hätää, alkuperäinen soittaja palautuu linjalle automaattisesti tai painamalla puhelussa tähti näppäintä.

Valvomaton siirto

Valvomattomassa siirrossa vastaanottajalta ei kysytä haluaako hän puhelua vaan alkuperäinen soittaja ohjataan hänelle suoraan. Soittajan numerona näkyy tällöin alkuperäisen soittajan  numero.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Yritysmyynti

 Varaa soittoaika
Jätä tarjouspyyntö


Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityspisteet

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.

Löydä lähin Telia Kaupan yrityspiste


PK-yritysten yritysmyynti

0200 20 300
Arkisin 8–16
(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan