Tällä sivulla kerromme, kuinka yrityksesi ottaa käyttöön Telia Smart Connect palvelun Chat-ominaisuuden.
Telia Smart Connect Chat -ominaisuuden avulla voit luoda näppärästi yrityksellesi chat-palvelun kotisivuillenne sekä hoitaa saapuvia chat-keskusteluja Telia Smart Connect -palvelun käyttöliittymien kautta. Ominaisuuden avulla voit siis helposti luoda Chat-jonot sekä chatin visuaalisen ilmeen.
Palvelun käyttöönoton edellytyksenä
Palvelun käyttöönoton edellytyksenä on, että palvelu on kytketty päälle Telia Smart Connect -alustalla. Mikäli yrityksellänne ei ennestään ole palvelua tilattuna, palvelun voi tilata Telian yritysasiakaspalvelun tai vastuumyyjänne kautta.
Chat-ominaisuuden käyttöönoton ohjeet
Kun palvelu on kytketty, chat-näkymä tulee näkyville Telia Smart Connect -palvelun pääkäyttäjänäkymään.
- Valitse vasemman yläkulman valikosta Chat hallinta, tämän jälkeen näkymä aukeaa Chat Agentit -välilehdelle. Aloita agenttien lisääminen painamalla +-painiketta.
- Valitse agentit, jotka toimivat Chat-agentteina ja tämän jälkeen napsauta Lisää Chat agentteja -painiketta. Agentteja voi lisätä ja poistaa jälkikäteen. Kullakin Chat-agentilla on agenttikohtainen kuukausimaksu
- Avaa Määritä-välilehti, valitse Jono, paina +-painiketta, anna jonolle nimi ja paina lopuksi Luo-painiketta luodaksesi chat-jonon.
- Lisää agentit jonoon valitsemalla agentit listalta ja painamalla Lisää jäsen.
- Kategoriat-välilehdellä voit luoda kategorioita, joista asiakkaanne voivat valita omaan tarpeeseensa sopivan aiheen ollessaan yritykseenne chatin kautta yhteydessä. Luo kategoria painamalla +-painiketta, anna kategorialle nimi ja paina sen jälkeen Luo-painiketta.
- Tämän jälkeen voit samalla välilehdellä linkittää kategorian haluttuun Chat-jonoon valitsemalla pudotusvalikosta jonkin aiemmin luomistasi jonoista.
- Chat asetukset -välilehdellä voit määrittää Chatin asetukset ja värit. Voit määrittää samat asetukset kaikkiin chat-jonoihin tai räätälöidä asetukset per jono. Aloita painamalla Chat-välilehdellä +-painiketta ja anna asetuksille nimi ja paina Luo- painiketta.
- Täytä kentät seuraavasti Yleinen-välilehdellä:
- Chat ylätunnisteen nimi = Chatin ylätunniste-teksti, joka näytetään kotisivulla. Esimerkiksi 'Chat companyName kanssa"Ylätunniste = Asiakkaalle näkyvä kyselyn ylätunniste
- Chat painikkeen teksti = Tätä painiketta asiakas painaa aloittaakseen chat-keskustelun
- Tervetuloa-viesti = Automaattinen viesti, joka näytetään asiakkaalle ennen kuin chat-keskustelu siirretään agentille
- Agentin viesti = Automaattinen viesti agentilta, kun chat avataan. Sisällyttääksesi viestiin agentin nimen kirjoita {agentName} haluttuun kohtaan osaksi viestiä
- Oletuskieli = Kieli vaikuttaa kaikkiin järjestelmään määritettyihin kiinteisiin teksteihin kuten esimerkiksi virheilmoituksiin ja vihjeteksteihin.
Tallenna muutokset painamalla Tallenna-painiketta.
Seuraavaksi täytä kentät seuraavasti Lomake-välilehdellä:
- Kategoriat = Valitse ne kategoriat, joita voi valita näillä chat-asetuksilla.
- Tekstikenttä = Valitse kentät, jotka voi täyttää tai jotka ovat pakollisia täyttää
- Chatin teemaväri = Väri vaikuttaa chat-painikkeeseen, Chatin ylätunnisteeseen sekä muihin pieniin komponentteihin
- Chat-keskustelun tekstin väri = Tekstin väri vaikuttaa samoihin komponentteihin kuin teemaväri
Tallenna tämän jälkeen muutokset painamalla Tallenna-painiketta.
Valitse chatin aukioloajat sekä viesti, joka näytetään chatin ollessa suljettu Aukioloajat-välilehdellä. Tallenna tämän jälkeen muutokset painamalla Tallenna-painiketta.
Chatin lisääminen kotisivulle: Jotta voit upottaa Chatin kotisivuillesi, sinun tulee tehdä kaksi asiaa ennen kuin lisääminen on mahdollista:
- Chatin voi upottaa kotisivulle viimeisen Asetus-välilehden kautta. Kopioi sivuilla näkyvä koodi talteen ja aseta kotisivujesi lähdekoodiin.
- Avaa tämän jälkeen Sallitut domainit -kohta ylempää ja paina +-painiketta lisätäksesi sivusi domainin.
Kaipaatko tarkempia tietoja Chat-ominaisuuden käytöstä?
Tarkemmat tiedot Chat-ominaisuudesta havainnollistavien kuvien kera löydät alla olevasta käyttöohjeesta.
Tutustu Chat-ominaisuuden käyttöohjeisiin
Vika- ja häiriötilanteet
Mahdollisissa vika- tai häiriötilanteissa, olethan yhteydessä Telian
asiakaspalveluun. Suosittelemme myös Minun Telia Yrityksille -asiointiportaalin käyttöä. Portaalin kautta voit tehdä muun muassa palvelupyyntöjä ja vikailmoituksia.
- Sallia sivusi domain sallituksi luomallesi chatille.
- Kopioida koodi kotisivujesi lähdekoodiin.
- Lisää domain ja paina Luo-painiketta
- Tämän jälkeen chat on käytettävissä kotisivuillasi.