Telia Smart Connect Chat -ominaisuuden käyttöönotto

Tämä ohje on yritysasiakkaille

Tällä sivulla kerromme, kuinka yrityksesi ottaa käyttöön Telia Smart Connect palvelun Chat-ominaisuuden.

Telia Smart Connect Chat -ominaisuuden avulla voit luoda näppärästi yrityksellesi chat-palvelun kotisivuillenne sekä hoitaa saapuvia chat-keskusteluja Telia Smart Connect -palvelun käyttöliittymien kautta. Ominaisuuden avulla voit siis helposti luoda Chat-jonot sekä chatin visuaalisen ilmeen.

Palvelun käyttöönoton edellytyksenä

Palvelun käyttöönoton edellytyksenä on, että palvelu on kytketty päälle Telia Smart Connect -alustalla. Mikäli yrityksellänne ei ennestään ole palvelua tilattuna, palvelun voi tilata Telian yritysasiakaspalvelun tai vastuumyyjänne kautta. 

Chat-ominaisuuden käyttöönoton ohjeet

Kun palvelu on kytketty, chat-näkymä tulee näkyville Telia Smart Connect -palvelun pääkäyttäjänäkymään.
 

  1. Valitse vasemman yläkulman valikosta Chat hallinta, tämän jälkeen näkymä aukeaa Chat Agentit -välilehdelle. Aloita agenttien lisääminen painamalla +-painiketta.
  2. Valitse agentit, jotka toimivat Chat-agentteina ja tämän jälkeen napsauta Lisää Chat agentteja -painiketta. Agentteja voi lisätä ja poistaa jälkikäteen. Kullakin Chat-agentilla on agenttikohtainen kuukausimaksu
  3. Avaa Määritä-välilehti, valitse Jono, paina +-painiketta, anna jonolle nimi ja paina lopuksi Luo-painiketta luodaksesi chat-jonon.
  4. Lisää agentit jonoon valitsemalla agentit listalta ja painamalla Lisää jäsen. 
  5. Kategoriat-välilehdellä voit luoda kategorioita, joista asiakkaanne voivat valita omaan tarpeeseensa sopivan aiheen ollessaan yritykseenne chatin kautta yhteydessä. Luo kategoria painamalla +-painiketta, anna kategorialle nimi ja paina sen jälkeen Luo-painiketta.
  6. Tämän jälkeen voit samalla välilehdellä linkittää kategorian haluttuun Chat-jonoon valitsemalla pudotusvalikosta jonkin aiemmin luomistasi jonoista.
  7. Chat asetukset -välilehdellä voit määrittää Chatin asetukset ja värit. Voit määrittää samat asetukset kaikkiin chat-jonoihin tai räätälöidä asetukset per jono. Aloita painamalla Chat-välilehdellä +-painiketta ja anna asetuksille nimi ja paina Luo- painiketta. 
  8. Täytä kentät seuraavasti Yleinen-välilehdellä:
  • Chat ylätunnisteen nimi = Chatin ylätunniste-teksti, joka näytetään kotisivulla. Esimerkiksi 'Chat companyName kanssa"Ylätunniste = Asiakkaalle näkyvä kyselyn ylätunniste
  • Chat painikkeen teksti = Tätä painiketta asiakas painaa aloittaakseen chat-keskustelun
  • Tervetuloa-viesti = Automaattinen viesti, joka näytetään asiakkaalle ennen kuin chat-keskustelu siirretään agentille
  • Agentin viesti = Automaattinen viesti agentilta, kun chat avataan. Sisällyttääksesi viestiin agentin nimen kirjoita {agentName} haluttuun kohtaan osaksi viestiä
  • Oletuskieli = Kieli vaikuttaa kaikkiin järjestelmään määritettyihin kiinteisiin teksteihin kuten esimerkiksi virheilmoituksiin ja vihjeteksteihin.

Tallenna muutokset painamalla Tallenna-painiketta.

Seuraavaksi täytä kentät seuraavasti Lomake-välilehdellä:

  • Kategoriat = Valitse ne kategoriat, joita voi valita näillä chat-asetuksilla.
  • Tekstikenttä = Valitse kentät, jotka voi täyttää tai jotka ovat pakollisia täyttää
  • Chatin teemaväri = Väri vaikuttaa chat-painikkeeseen, Chatin ylätunnisteeseen sekä muihin pieniin komponentteihin
  • Chat-keskustelun tekstin väri = Tekstin väri vaikuttaa samoihin komponentteihin kuin teemaväri

Tallenna tämän jälkeen muutokset painamalla Tallenna-painiketta.

Valitse chatin aukioloajat sekä viesti, joka näytetään chatin ollessa suljettu Aukioloajat-välilehdellä. Tallenna tämän jälkeen muutokset painamalla Tallenna-painiketta.

Chatin lisääminen kotisivulle: Jotta voit upottaa Chatin kotisivuillesi, sinun tulee tehdä kaksi asiaa ennen kuin lisääminen on mahdollista:

  • Chatin voi upottaa kotisivulle viimeisen Asetus-välilehden kautta. Kopioi sivuilla näkyvä koodi talteen ja aseta kotisivujesi lähdekoodiin.
  • Avaa tämän jälkeen Sallitut domainit -kohta ylempää ja paina +-painiketta lisätäksesi sivusi domainin.
Kaipaatko tarkempia tietoja Chat-ominaisuuden käytöstä?

Tarkemmat tiedot Chat-ominaisuudesta havainnollistavien kuvien kera löydät alla olevasta käyttöohjeesta.

Tutustu Chat-ominaisuuden käyttöohjeisiin

Vika- ja häiriötilanteet

Mahdollisissa vika- tai häiriötilanteissa, olethan yhteydessä Telian 
asiakaspalveluun. Suosittelemme myös Minun Telia Yrityksille -asiointiportaalin käyttöä. Portaalin kautta voit tehdä muun muassa palvelupyyntöjä ja vikailmoituksia.

  • Sallia sivusi domain sallituksi luomallesi chatille.
  • Kopioida koodi kotisivujesi lähdekoodiin.
  • Lisää domain ja paina Luo-painiketta 
  • Tämän jälkeen chat on käytettävissä kotisivuillasi.

Etsi ohjeita

Ota yhteyttä

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

Kirjaudu

Rekisteröidy

 

Telia Yrityksille -verkkokauppa

Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
 

Ostoksille

 

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

 

AVAA CHAT

Varaa soittoaika


Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
 

Lue lisää käyttötuesta

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaika

Jätä yhteydenottopyyntö


Soita meille

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.
 

Etsi lähin Telia Kaupan yrityspiste