Tietokoneiden vikatilanteet ja huolto

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Tietokoneet huolletaan On-site-huoltona tai Carry-in-huoltona.

On-site-palvelussa huoltohenkilö tulee tarvittaessa paikan päälle korjaamaan laitetta.

Carry-in-huoltopalvelussa sinua ohjeistetaan toimittamaan laite huoltoon. Tietokoneiden vakuutus korvaa vakuutusehtojen mukaisesti takuun ulkopuolisia vikoja, jolloin maksat vain omavastuun.

Tarkistathan, onko tietokoneellasi palvelulaitesopimus, jossa on lisäpalveluna laajennettu takuu, joka on voimassa koko sopimuskauden ajan. Lisäksi tietokoneilla on valmistajasta riippuva takuuohjelma, johon saattaa kuulua esim. valmistajan oma tekninen tuki (esim. AppleCare Protection Plan).

Tietokonevalmistajien tukisivustoilla voit halutessasi tarkistaa laitteesi takuutiedot ja tutustua tarkemmin laitekohtaisiin ohjeisiin.

Ennen kun toimitat tietokoneen huoltoon
  1. Varmuuskopioi laitteesi kaikki tiedot laitteen valmistajan ohjeiden mukaisesti, jotta tärkeät tietosi pysyvät tallessa
  2. Jos tietokoneessasi on SIM-kortti, poista se laitteestasi huollon ajaksi, jos haluat käyttää sitä jossain muussa laitteessa

Huom! Tietokoneen käyttöjärjestelmään tai sovelluksiin liittyvät viat eivät kuulu huoltopalveluumme.

Näin tilaat huollon palvelulaitteelle
  1. Kirjaudu sisään
  2. Valitse Hallinta-osion alta Hallintarekisteri
  3. Valitse haluamasi laite klikkaamalla sen IMEI/SRNO-koodia
  4. Valitse laitteen nimen alta Tilaa huolto
  5. Täytä lomake huollon tilaamiseksi ja valitse Vahvista huoltopyyntö
  6. Saat huoltopyyntösi yhteydessä tarkemmat ohjeet, jotka riippuvat tietokoneesi mallista
Laitevalmistajien tukisivustot

Tutustu laitekohtaisiin ohjeisiin valmistajien tukisivustoilla.

Apple

Dell

HP

Huawei ja Honor

Lenovo

Microsoft Surface

Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta
Lisää samasta aiheesta

Palvelulaitteen vakuutus

Varastettu palvelulaite

Osto- ja takuukuitti

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)
Numero yhdistyy 1.6. yleiseen Telian yritysasiakaspalvelunumeroon 0200 20300


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Yritysmyynti

Varaa soittoaika
Jätä yhteydenottopyyntö


Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityspisteet

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.

Löydä lähin Telia Kaupan yrityspiste


PK-yritysten yritysmyynti

0200 20 300
Arkisin 8–16
(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan