Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa evästeistä saat tietosuojalausunnostamme. Lue lisää

Takaisin

4 helppoa kikkaa, joilla pieni yritys voi parantaa asiakaskokemusta

Ilman tyytyväisiä ja sitoutuneita asiakkaita bisnes kuivahtaa nopeasti kasaan. Ja kaikkihan tietävät kliseen, joka on myös totta: tyytyväinen asiakas kertoo kokemuksistaan kolmelle ystävälle, tyytymätön yhdelletoista. Tässä neljä helppoa tapaa, joilla pieni yritys voi parantaa asiakaspalvelun laatua.

1. Ole tavoitettavissa. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin lähettää sähköpostia saamatta siihen koskaan vastausta tai soitella numeroon, joka tyyttää varattua tai jossa kukaan ei vastaa. Etenkin pienissä yrityksissä haasteena on, että kaikki työntekijät saattavat olla yhtä aikaa varattuja. Pahimmassa tapauksessa asiakas ostaa tuotteen tai palvelun muualta, jos hänen yhteydenottoonsa ei vastata.

Nykyaikaiset, pienten yritysten tarpeisiin räätälöidyt asiakaspalveluratkaisut mahdollistavat jonotustoiminnon sekä puheluiden ohjaamiseen esimerkiksi tiedotteeseen, jos niihin ei päästä heti vastaamaan ruuhkatilanteessa. Työntekijöistä voidaan myös muodostaa ryhmä, jolloin vapaana oleva henkilö voi vastata puheluun nopeasti.

2. Älä pompota asiakasta, vaan yhdistä puhelut. ”Tässä on numero, soita siihen.” Puheluiden välittäminen oikealle henkilölle on huomattavasti parempaa palvelua kuin se, että asiakkaalle annetaan puhelun aikana numero, johon hänen tulee soittaa. Mobiilivaihde mahdollistaa puheluiden yhdistämisen, jolloin asiakas tavoittaa nopeasti oikean henkilön.

3. Tarjoa uskottava yhteydenottokanava. ”Tavoitat meidät numerosta 0407129563489.” Ei kun.. Yritysnumerot vaikuttavat yrityksen uskottavuuteen ja luotettavuuteen. Yritysnumerointi mahdollistaa yhtenäisen ja johdonmukaisen numeroinnin kaikille työntekijöille kännyköistä ja konttoreista riippumatta. Asiakkaasi voi sen avulla soittaa sinulle simppeliin, 020-alkuiseen numeroon, vaikka puhelu lopulta yhdistyisikin matkapuhelimeesi.

4. Viesti selkeästi aukioloajoista. Asiakaspuheluihin ei välttämättä tarvitse vastata iltaisin, viikonloppuisin tai joogatunnilla. Asiakkaiden tulee kuitenkin tietää, milloin he saavat sinuun yhteyden. Mobiilivaihteessa tiedotteen voi kytkeä päälle työpäivän päätteeksi, jolloin asiakas tietää, milloin hän saa sinut kiinni seuraavan kerran. Mobiilivaihteen pääkäyttäjä voi helposti hallinnoida vaihteen aukioloaikoja verkkopalvelussa ja määritellä, milloin puhelut ohjautuvat työntekijöille ja milloin tiedotteeseen tai vastaajaan.

Kaikki edellä mainitut ominaisuudet löydät helppokäyttöisestä Touchpoint-palvelusta. Touchpoint on pienen yrityksen tarpeisiin ketterä ja helppokäyttöinen mobiilivaihde, jonka avulla varmistat, ettei yksikään asiakaspuhelu mene sivu suun.

Touchpointilla yrityksesi on paremmin tavoitettavissa

Mobiilivaihteen avulla palvelet asiakkaitasi nopeasti etkä menetä tärkeitä kontakteja. Touchpoint on helppokäyttöinen ratkaisu 1–25 hengen yrityksen puhelinvaihteen hoitoon.

Tutustu tarkemmin

Artikkelin aihealueet

Digitaalinen asiakaskokemus Asiakaspalvelu Yrittäjä Yrittäjän ratkaisut
Lisää samasta aiheesta
Pk-yrittäjä huomio! Näillä viidellä vinkillä taklaat GDPR:n
Digitaaliseen asiakaspalveluun on tarjolla monenlaisia ratkaisuja – miten löytää se oikea?
Office 365 liukui sulavasti Jää-Ahmojen seuratoiminnan tueksi
Moderni viestintäratkaisu ui Imatran Kylpylään – asiakaskokemus parantui kohisten
Oulu haluaa kehittää maailman parhaan asiakaspalvelun – neuvolan chat-palvelua voi nyt kätevästi käyttää myös hiekkalaatikolla
Näin mittaat asiakaspalvelusi kehitystä oikein – 5 pointtia
Asiakaskokemus on digitalisaation pysyvä ykköstrendi – vuonna 2018 sen rakentamista tukevat yhä useammin sosiaalinen ostaminen ja saumaton, ennakoiva asiakaspalvelu
Soita joulumusiikkia oikeaan aikaan, oikealla tavalla
Edellinen artikkeli
Nämä kolme edistysaskelta mullistavat esineiden internetin
Telia Digitalist IoT Forum valtaa Helsingin Tennispalatsin marraskuun ensimmäisenä päivänä. Tällä ...
Seuraava artikkeli
Hyvästit mututiedolle!
Olosuhteet vaikuttavat töissä viihtymiseen. Toimiston kylmyydestä tai kuumuudesta voi olla montaa ...