Mitt Telia för Företag
Platsen för dina kundärenden.


- Logga in i ärendehanteringstjänsten Mitt Telia för Företag med ditt användarnamn för Telia Konto. Logga in
- Om du inte har ett användarnamn kan du registrera dig på samma inloggningssida.
Skapa ett Telia konto - När du loggar in med ditt användarnamn för Telia Konto kommer du in på den förnyade ingångssidan. Du får en överblick över din kundrelation och kan administrera dina befintliga tjänster.
Sköt dina ärenden enkelt
Telia Konto, som ingår i Mitt Telia för Företag, är en tjänst för att identifiera användaren, upprätthålla användaruppgifterna samt hantera företagets användarrättigheter och tjänster.
Genom att logga in med sitt användarnamn för Telia Konto kan användaren se, redigera och radera sina egna uppgifter. Företagets huvudadministratör och administratörer kan hantera användarnas behörigheter. På ingångssidan kan du byta företagsvy genom att byta Aktivt företag, om du har rätt att administrera flera företag i din organisation. Längst upp till höger kan du kan ändra inställningarna för din egen användarprofil i Telia Konto, så som ditt lösenord eller språk.
Du kan skapa en ny servicebegäran eller ett nytt felärende
Du kan skapa en ny servicebegäran eller ett nytt felärende och bifoga bilagor, svara på frågor från kundtjänsten och följa upp behandlingen av dina ärenden. Du kan också göra sökningar och filtrera vyn som du vill.
Via tjänsten får du information om eventuella störningar och andra viktiga frågor som gäller dig, så som öppna fakturor. Du kan också se erbjudanden och kampanjer som riktar sig till dig.
Du kan enkelt granska dina fakturor och hantera dina faktureringskonton
Du kan enkelt granska dina fakturor, hantera dina faktureringskonton och ändra faktureringssättet till exempelvis e-faktura. Du kan också välja hur vi ska skicka betalningspåminnelser, göra en massändring av dina faktureringsuppgifter och betala öppna fakturor via din nätbank. Fakturavyn anpassas enligt företagets storlek och ser olika ut för olika kunder.
Tjänsten erbjuder också rapporter som du kan sammanställa, till exempel en översikt av dina mobilabonnemang samt deras ändringshistorik.
Du kan också beställa nya tjänster och spåra leveransen av de tjänster du har beställt
I tjänsten Mitt Telia för Företag kan du administrera dina nuvarande tjänster, så som mobilabonnemang. Du kan också beställa nya tjänster och spåra leveransen av de tjänster du har beställt. Observera att vissa av dina produkter och tjänster fortfarande kan finnas under fliken Tidigare produkthantering (Vanha tuotehallinta).
Vi informerar alltid om aktuella förändringar i tjänsten med ett meddelande i övre balken på ingångssidan.

Kontakta oss

Mitt Telia för Företag
Sköt dina ärenden 24/7 på nätet.

Kundtjänst och försäljning, små och medelstora företag

Kundtjänst, stora företag
020 693 693 (msa/lna)
Vardagar 8.00–16.00
