Telia Teams Operator Connect -palvelun käyttöönotossa on hyvä huomioida tiettyjä Microsoftin asettamia edellytyksiä palvelun käytölle.
Alle on listattu Operator Connect -palveluun liittyviä vaatimuksia pääkäyttäjän näkökulmasta.
Telia Teams Operator Connect -palvelun käyttöönotossa on hyvä huomioida tiettyjä Microsoftin asettamia edellytyksiä palvelun käytölle.
Alle on listattu Operator Connect -palveluun liittyviä vaatimuksia pääkäyttäjän näkökulmasta.
Varmista, että käyttäjillä on riittävät Microsoft-lisenssit. Telia Teams Operator Connect -palvelun käyttö vaatii jonkun seuraavista lisensseistä jokaisella palveluun liitetyullä loppukäyttäjällä:
Mikäli käyttäjällä on käytössään matkapuhelinnumero (Teams Phone Mobile) ja hän käyttää “Call my phone” -toiminnetta, käyttäjä tarvitsee lisäksi Audio Conferencing -lisenssin. Tämän avulla käyttäjä voi vaihtaa puhelun aikana puhelua matkapuhelinverkon (matkapuhelimen natiivi käyttöliittymä) sekä Teams-käyttöliittymän välillä.
Lisätietoa ja tarkemmat tiedot on katsottavissa Microsoftin sivuilta: Plan for Operator Connect.
Varmista että käyttäjällä on oikea sijaintitieto. Jos käyttäjän sijainniksi on asetettu esimerkiksi Japani, hänelle ei voi määrittää suomalaista numeroa.
Sama koskee myös jonojen resurssitiliä, jota käytetään Teams- toiminnenumeroissa tai kolmannen osapuolen toiminteissa, kuten Competella, Tendfor tai tulevat Dynamics-toiminteet.
Lisätietoa ja tarkemmat tiedot Microsoftin sivuilta: Plan for Operator Connect.
Kun palvelu on käyttöönotettu, numerot tulee määrittää halutuille käyttäjille Teams Admin Center -käyttöliittymän kautta.
Lisätietoa ja tarkemmat tiedot Microsoftin sivuilta: Manage phone numbers for users.
Calling Policyn avulla määritetään säännöt, miten käyttäjät voivat soittaa ja vastaanottaa puheluita. Varmista, että Calling Policy kattaa yrityksesi tarpeet. On suositeltavaa luoda oma Calling Policy Telia Teams Operator Connect -käyttäjille. Suositeltu tapa on luoda sekä lanka- että matkapuhelinnumeroille oma Calling Policy eli säännöt.
Voit määrittää Calling Policyn ryhmä- tai käyttäjätasolla. On suositeltavaa antaa loppukäyttäjille oikeudet muokata omia asetuksiaan. Kuten vastaajan asetuksia ja miten toimitaan käyttäjän ollessa varattu.
Lisätietoa ja tarkemmat tiedot Microsoftin sivuilta: Dial plans and routing.
Calling ID Policyn avulla määritetään säännöt, mitä numeroa käyttäjät voivat käyttää Teamsista soittaessa. Varmista, että Calling policy kattaa yrityksesi tarpeet.
Lisätietoa ja tarkemmat tiedot Microsoftin sivuilta: Caller ID policy.
Mobility Policy on tarkoitettu vain mobiilikäyttäjille, ja säännöillä määritetään, miten puheluita käsitellään matkapuhelimen ja Teams-käyttöliittymän välillä.
Voit esimerkiksi pakottaa yleisillä asetuksilla puheluille käyttöön Teams-sovelluksen tai matkapuhelinverkon natiivin käyttöliittymän Teams Phone Mobile -käyttäjien osalta. Vaihtoehtoisesti voit antaa loppukäyttäjille oikeudet muokata kyseistä asetusta.
Lisätietoa ja tarkemmat tiedot Microsoftin sivuilta: Configure Teams Phone Mobile.
Telia Teams Operator Connectissa on saatavilla kaksi eri palveluvaihtoehtoa: Teams Phone ja Teams Phone Mobile.
Telia Teams Operator Connect -palveluun määritetyt lankanumeroalueet ovat yrityksesi hallinnoitavissa Teams Admin Center -käyttöliittymän kautta.
Numerot tulee määrittää halutuille käyttäjille tai asettaa Teams-toiminnenumeroiksi Teams Admin Center -käyttöliittymän kautta.
Lisätietoa ja tarkemmat tiedot Microsoftin sivuilta: Manage phone numbers for users.
Mikäli lankanumeroita tarvitaan lisää Teams-ympäristöön, tee palvelupyyntö Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun kautta.
Lisää käyttäjien matkapuhelinliittymille Telia Teams Operator Connect alla olevan ohjeen mukaisesti.
Huom! Voit muokata pikalinkkejäsi Pikalinkit -otsikon oikean reunan hammasrattaan kuvasta.
Toiminnenumeroa käytetään yrityksen asiakaspalvelunumerona tai sisäisenä palvelunumerona. Toiminnenumero voi olla valtakunnallinen yritysnumero (esim. 020-alkuinen), paikallisnumero (esim. 02-alkuinen numero) tai matkapuhelinnumero (esim. 040-alkuinen).
Käyttöönoton yhteydessä Telia Teams Operator Connect -palveluun määritetyt lankanumeroalueet ja matkapuhelintoiminnenumerot ovat yrityksesi hallinnoitavissa Teams Admin Center -käyttöliittymän kautta.
Lisätietoa ja tarkemmat tiedot Microsoftin sivuilta: Manage phone numbers for users.
Mikäli lankanumeroita tai matkapuhelintoiminnenumeroita tarvitaan lisää Teams-ympäristöön, tee palvelupyyntö Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun kautta.
0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm
Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.
0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen.
Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
MyNebula
Palveluportaali
TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta
IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille
Ma–pe 8–16
(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.
Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.
Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.
Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.