Single Sign On -käyttöönotto

Tämä ohje on yritysasiakkaille

Telia Smart Connect Single Sign-on (SSO) -integraation avulla Telia Smart Connect käyttäjät voivat kirjautua sisään Smart Connectiin Microsoft-tilillään, käyttäjätunnuksen ja salasanan sijaan

Palvelun käyttöönotto edellyttää, että yrityksen pääkäyttäjä aktivoi ominaisuuden Telia Smart Connect kotisivulla. Integraation avullaan asiakkaan järjestelmänvalvoja voi määrittää yhden tai useamman SSO-integraation Telia Smart Connect palvelua varten.

Lataa Telia Smart Connect -palvelun Single Sign-on asiakasohje

Palvelu edellyttää myös, että asiakkaalla on pääsy Microsoft Office pääkäyttäjä ympäristöön ja mahdollisuus sallia integraation käyttö. 
Integraatio edellyttää myös tiedossa olevaa tenantID:tä.

Ominaisuuden aktivointi yritykselle tapahtuu seuraavasti
  1. Kirjaudu Telia Smart Connect palveluun pääkäyttäjänä. 
  2. Valitse vasemmalta Integraatiot > SSO > Määritä ja lisää uusi SSO-integraatio painamalla ympyröityä + painiketta.
  3. Anna integraatiolle nimi ja paina Luo.
  4. Anna Office ympäristön tenantID ja paina Tallenna.

Tämän jälkeen avautuu ikkuna, jossa sinua pyydetään kirjautumaan sisään Microsoft tilillesi, kirjaudu sisään Office 365 pääkäyttäjätunnuksilla.
Integraatio pyytää lupaa kirjautua ja lukea käyttäjän profiilia. Anna integraatiolla lupa tähän.

Integraatio on valmis käyttöönotettavaksi

Ominaisuuden käyttöönotto loppukäyttäjälle

Ennen toiminteen käyttöönottoa tulee käyttäjän sähköpostiosoitteeksi olla määritetty se sähköpostitili mitä hän käyttää Single Sign-On kirjautumista varten.

  1. Kun loppukäyttäjä ottaa Single Sign-On kirjautumistavan ensimmäistä kertaa käyttöön, tulee käyttäjän kirjautua sisään normaalisti Smart Connect käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan.
  2. Integraation aktivoinnin jälkeen käyttäjältä kysytään kirjautumisen yhteydessä, halukkuutta aktivoida Single Sign-on kirjautuminen tulevia sisäänkirjautumisia varten. Vastaa Kyllä, aktivoidaksesi SSO-sisäänkirjautumisen.
  3. Kirjaudu sisään office 365 ympäristön tunnuksillasi.
Ominaisuuden poisto loppukäyttäjältä
  1. Kirjaudu sisään Telia Smart Connect käyttöliittymään
  2. Oikealta ylhäältä paina nimesi kohdalta ja valitse sen jälkeen asetukset
  3. Single Sign On kohdasta valitse "Poista käytöstä"

Etsi ohjeita

Ota yhteyttä