Kaikki artikkelit yrityksille

Tavara kulkee perille teknologian tukemana

Sonera on nyt Telia.

Sonera Yritysliittymä on nyt Telia Yritysliittymä. Kuljetusalan yritys Tenho Kemppainen Oy uudisti ICT-teknologiansa palvellakseen asiakkaitaan entistä paremmin. Toiminnanohjaus ja töidenseuranta sähköistyi, jotta samalla henkilömäärällä pystyttäisiin ohjaamaan kaksinkertainen määrä työntekijöitä ja autoja.

Teknologia liiketoimintaa tukemaan

Jarmo Rantala avaa uudistuksen taustasyitä: “IT-järjestelmien hyödyntäminen työn tuottavuuden tehostamisessa on jäänyt vähälle, kun on ollu koko ajan niin kiire tehdä vaan töitä.” Kemppaisen kuljetusliike otti käyttöön Office 365 -pilvipalvelun. Liiketoimintaa tukevat myös Soneran Yritysliittymät, joita kuljettajat käyttävät esimerkiksi soittaakseen asiakkaalle. Yritys käyttää palveluita toiminnanohjauksessa ja töidenseurannassa: palvelun avulla voidaan esimerkiksi paikantaa kuljetusautojen sijainti ja kirjata työntekijöiden viikkotunnit.

Haasteena työtapojen muuttaminen

“Vaikein juttu oli toimintatapojen muuttaminen: monet ajattelevat, että kun olemme työskennelleet 20 vuotta tietyllä tavalla, niin miksi muuttaisimme tapojamme”, Rantala kertoo. “Meille on tärkeintä, että asiakkaalle annetut lupaukset pidetään: tavara kulkee sinne minne ollaan sovittu. Nykymaailmassa tuota lupausta ei voi lunastaa ilman teknologian apua.”

Haaste

Kuljetuspalveluita tarjoavan Tenho Kemppainen Oy:n IT-järjestelmien hyödyntäminen työn tuottavuuden tehostamisessa oli jäänyt päivittäisten työkiireiden jalkoihin, ja esimerkiksi kuljetusreitit ja -ajat olivat usein työntekijöiden muistin varassa.

Ratkaisu

Kuljetusliike Tenho Kemppainen uudisti ICT-teknologiansa ottamalla käyttöön Office 365 -pilvipalvelun. Liiketoimintaa tukevat myös Sonera Yritysliittymät, joiden avulla kuljettajat soittavat tarvittavat puhelut.

Edut

Asiakkaita voidaan palvella nyt entistä paremmin: tavara kulkee varmasti perille teknologian tukemana. Nyt voidaan yhdellä silmäyksellä nähdä esimerkiksi missä kuljettajat liikkuvat ja kuinka paljon työtunteja he ovat
tehneet.

Artikkelin aihealueet

Asiakastarinat