Luo tunnukset Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun ja saat kahvin ja suklaapatukan R-kioskilta. Rekisteröidy ja lunasta Ärräkoodi! Rekisteröidy

Kaikki artikkelit yrityksille

Ostaminen on vanhanaikaista – palvelulaite helpottaa laitehallintaa

3 min
Nainen on työpöydän äärellä läppärin ja tabletin kanssa työn touhussa. Nainen on työpöydän äärellä läppärin ja tabletin kanssa työn touhussa.

Kännykät, läppärit ja tabletit helpottavat monia työtehtäviä, kuten esimerkiksi dokumentointia, koordinointia ja yhteydenpitoa. Tänä päivänä ne ovat toki jo työn edellytyskin.  Samalla niiden hankinta ja ylläpito aiheuttaa uudenlaisia ongelmia ja kuluja yrityksille.

Voit ulkoistaa osan ongelmista meille, kun hankit yrityksellesi laitteet palveluna. Säästät rahaa ja resursseja tuottavaan työhön ja helpotat myös ICT-laitteiden elinkaaren hallintaa. Pienellä lisämaksulla meiltä löytyy myös laitteiden Käyttötuki.

Sopimuskauden päätyttyä voit tilata uuden laitteen haluamallasi sopimuskaudella ja palauttaa vanhan meille. Palautetut laitteet tyhjennetään tietoturvallisesti ja kierrätetään ympäristöystävällisesti. Halutessasi voit toki myös jatkaa laitteen käyttöä jatkokaudella tai lunastaa sen yrityksellesi. 

Miten työ jatkuu, jos kännykkä menee rikki?

Yritysten toiminnan jatkuvuudelle on tärkeää, että laitteet toimivat ja tieto on saatavilla tarvittaessa. Yrityksen selustan turvaaminen tietoturvalla on myös yhä tärkeämpää. Laitteiden hankinta ja ylläpito vaatii, että jollakulla yrityksessä on aikaa ja riittävä ymmärrys vastata niistä.

Laitekannan hallinta vaatii niin aikaa, tietoa kuin pääomaakin. 

Jos laitteisiin pitää asentaa ohjelmistoja tai niihin tulee joku ongelma, on pohdittava kenen vastuulla ne silloin ovat. Kuka huolehtii, että elinkaarensa pään saavuttanut laite hävitetään tietoturvallisesti? Asiakastietojen turvallinen säilyttäminen on keväällä 2018 voimaan astuneen uuden tietosuojalain mukaisesti otettava aina huomioon.

Ei riitä, että hankit työntekijöille kerralla kasan laitteita ja homma on sillä kunnossa seuraavat vuosikymmenet. Ei ole. Laitteet vanhenevat ominaisuuksiltaan, kuluvat ja voivat mennä rikki ennakoimatta. Yrityksen toiminnan kehittyessä ja palveluiden muuttuessa myös vaatimukset laitteita kohtaan kasvavat. Laitekannan hallinta vaatii niin aikaa, tietoa kuin pääomaakin.

Palvelulaitteiden avulla ulkoistat ylläolevista ongelmista suurimman osan meille. 

Mitä, jos omistamisen sijaan hankkisitkin laitteet palveluna?

Laitteiden omistaminen ei ole välttämättä enää se kustannustehokkain vaihtoehto. DaaS (Device-as-a-Service) eli laitteet palveluna, on nykyaikainen vaihtoehto liikkuvien työkalujen hankkimiseen. Meiltä voit tilata palvelulaitteena niin puhelimet, tabletit ja läppärit kuin lisätarvikkeetkin. Samalle kuukausittaiselle laskulle saat myös haluamasi lisätarvikkeet ja palvelut.

Palvelulaite sisältää oletuksena:

  • Laite ja sen toimitus
  • Vakuutus 
  • Huoltopalvelu lainalaitteella (koskee mobiililaitteita)
  • Tietokoneille esiasennus ja tietoturvaohjelmisto
  • Tietokoneiden takuulaajennus
  • Tietoturvallinen kierrätys sopimuskauden päätteeksi
  • Asiakaspalvelu Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa sekä puhelimitse.

Palvelulaite on yrittäjäystävällinen koko laitteen elinkaaren ajan

Näin laitteiden tilaaminen palveluna helpottaa arkeasi:

  1. Toimitus – Laite toimitetaan perille asti parissa päivässä.
  2. Asiakastuki – Jos et halua palkata ICT-asiantuntijaa, voit hyödyntää Telia Käyttötukea.
  3. Huoltopalvelu lainalaitteella – Hajosiko puhelin mökillä tai reissussa? Ei hätää! Huoltopalvelulla saat tilattua huollon noudon sekä lainapuhelimen mistä tahansa.
  4. Vakuutus – Hajosiko iPhonesta lasi? Maksat vain pienen omavastuun. Me hoidamme vakuutusasiat puolestasi.
  5. Tietoturvallinen ja ympäristöystävällinen kierrätys – Miltä yrityksesi hiilijalanjälki näyttää? Entäpä GDPR? Me hoidamme vanhojen laitteiden kierrätyksen puolestasi luotettavasti.
  6. Kuukausibudjetointi helpottuu – Tiedät tarkan kuukausittaisen kulun laitteiden osalta.

Jos joku seikka jäi mietityttämään, löydät Asiakastukemme laitteet -ohjeista vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. 

Kun yrityksesi laitekanta vaatii päivittämistä, jätäthän meille yhteydenottopyynnön tai tilaa laitteet suoraan verkkokauppamme kautta. Asiantuntijamme auttavat sinua mielellään laitteiden valinnassa. 

Yksi kumppani riittää!

Tiesitkö, että meiltä löydät kaikki yrityksesi tarvitsemat ICT-palvelut ja laitteet, joilla turvaat liiketoimintasi jatkuvuuden. Tutustu palveluihin ja ota yhteyttä – tehdään yhdessä työpäivistäsi pikkasen parempia.

Tutustu palveluihin
Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Vinkit asiakkaalle

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan