Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Kaikki artikkelit

3 syytä, miksi pienyrittäjän kannattaa valita palvelulaite

Tuottavatko isot kertainvestoinnit työvälineisiin ja laitehuolloista kertyvät kulut päänvaivaa? Omistamisen trendi on selkeästi hiipumassa yrittäjien keskuudessa, eikä ihme. Laitteiden hankkiminen palveluna on pienellekin yritykselle kannattavampaa kuin niiden ostaminen omaksi. Webinaarissamme Telian asiantuntijat Sanna Viitanen ja Ilari Schildt kertoivat tarkemmin siitä, miksi pienenkin yrityksen on järkevää investoida yksittäisten laitteiden sijaan palvelulaitteisiin.

1. Ennakoitavat kustannukset

Yrittäjälle elintärkeitä työvälineitä ovat puhelimen lisäksi ainakin tietokone ja toisinaan myös tabletti, jos työtä tehdään toimiston ulkopuolella. Mikäli työntekijöitä on useita, voivat kertainvestoinnit laitteiden osalta olla huimia, etenkin jos suunnitelmissa on hankkia useampi laite.

Palvelulaitteesta maksetaan laitekohtaista kiinteää kuukausihintaa, jolloin kulut ovat ennakoitavissa ja helpommin budjetoitavissa. Hintaeroa kertamaksuun verrattuna on vain muutamia euroja kuukaudessa.

Tutustu palvelulaitteeseen

2. Helpompi arki myös ongelmatilanteissa

Kuukausihintaan sisältyvät laitteen huollot ja vakuutukset, joten huolehdit vain laitteen käytöstä. Toisinaan kovallekin käytölle joutuvat työvälineet tarvitsevat usein elinkaarensa aikana monenlaista huoltoa. Palvelulaitteen sisältämät lisäpalvelut tuovatkin helpotusta ongelmatilanteissa. Huolto ja vakuutus hoituvat kerralla asiakaspalvelusta, ja huollon ajaksi laitteen omistaja saa käyttöönsä lainalaitteen.

Palvelulaitteita käyttää myös jyväskyläläinen terapia- ja hyvinvointipalveluita tarjoava pienyritys Sointuva, jonka toimitusjohtaja Heli Kallio-Lampisen mukaan parasta palvelulaitteessa on toimintavarmuus.
”Ostamalla laitteet kuukausimaksullisena palveluna kenenkään ei tarvitse käyttää työaikaa huoltojen varaamiseen tai laiteostoksilla ravaamiseen, vaan kaikki tämä hoidetaan puolestamme. Loistava lisä on myös varalaite, jonka avulla työntekijä voi jatkaa hommia kenttätöissä, vaikka oma puhelin olisikin huollossa”, kertoo Kallio-Lampinen.

3. Sujuva toimitus ja päivitys yhdestä paikasta

Laitteen ostaminen palveluna helpottaa arkea alusta saakka. Palvelun kuukausihinta sisältää laitteen valituilla ominaisuuksilla, tarpeen vaatiessa myös esiasennettuna vaikkapa tietoturvapäivityksillä, jolloin esimerkiksi uusi läppäri on heti valmiina käytettäväksi. Laite toimitetaan maksutta yhden arkipäivän kuluessa tilauksesta suoraan toimistolle. Kun yritys ostaa koko laiteympäristön palveluna, ei tarvitse miettiä mistä mikäkin palvelu oli. Yksi asiointikerta asiakaspalveluun riittää.

”Asiakasportaalin kautta voimme hallita koko yrityksen laitetilauksia samasta paikasta. Kun uusi laite on tilattu, palvelu lähettää automaattisesti loppukäyttäjälle viestin tilauksen käynnistymisestä. Sisäinen viestintämme on siis helpottunut, kun työntekijöiden ei tarvitse enää kysellä laitetilauksiensa perään”, kertoo kiinteistökriisejä päivittäin hoitavan Polygon Finlandin IT-päällikkö Markku Alakoski.

Laitteiden tulee tukea yrityksen ydinliiketoimintaa, ei estää sitä. Siksi toisinaan voi olla paikallaan päivittää laite uudempaan malliin. Kun yrityksesi laite tulee elinkaarensa päähän sopimuskauden päättyessä, voit joko voi lunastaa laitteen tai päivittää parempaan. Vaihdettava tai poistettava laite huolehditaan eteenpäin tietoturvallisesti ja ympäristölle kestävästi.

Kiinnostuitko?

Palvelulaitteet pitävät sisällään vakuutuksen, huoltopalvelun ja lainalaitteen huollon ajaksi. Laitteiden toimitus on nopea ja ilmainen, ja sopimuskauden päätteeksi ne kierrätetään tietoturvallisesti.

Teksti: Laura Vainio

 

Yrittäjä, keskity rauhassa kasvuun ja menestykseen

Saat meiltä yhden katon alta fiksuja ja joustavia, yritystoimintaasi tehostavia ICT-ratkaisuja, ja voit itse keskittyä olennaiseen.

Lue lisää

Artikkelin aihealueet

Yrittäjän ratkaisut Palvelulaite
Lisää samasta aiheesta
Palvelulaite 365 – toimiston pyörittämiseen tarvittavat työkalut palveluna
Pienen yrityksen IT-huolet ja miten ne ratkotaan
Yrittäjät valitsivat parhaan työpuhelimen
Pienyritys Sointuvalle laitteiden toimintavarmuus on välttämättömyys
Mutkatonta kotiruokaa sydämellä – näin Resta Nomia pyörittää yrittäjän arkea
Toimivat työvälineet kansainvälistymisen tukena
Sosiaalinen media vai kotisivut? Näistä syistä kannattaa ottaa haltuun molemmat
Kotisivut yrityksellesi – 6 vinkkiä pienyrittäjälle
Edellinen artikkeli
Elävyysindeksi mullistaa tapahtumatoiminnan Tampereella
Telian Crowd Insights -menetelmällä Tampere saa tietoa keskustan elävyydestä.
Seuraava artikkeli
5G-taajuudet – mitä niistä pitäisi tietää?
3,5 gigahertsin taajuuksista on tulossa niin sanottu perusverkkokerros 5G:lle Euroopassa.