

Tuottavatko työvälineiden ja laitehuoltojen isot kulut päänvaivaa? Omistamisen arvostus on selkeästi hiipumassa yrittäjien keskuudessa, eikä ihme. Laitteiden hankkiminen palveluna on pienellekin yritykselle kannattavampaa kuin niiden ostaminen omaksi.
1. Ennakoitavat kustannukset
Yrittäjälle elintärkeitä työvälineitä ovat puhelimen lisäksi ainakin tietokone ja toisinaan myös tabletti, jos työtä tehdään milloin missäkin. Mikäli työntekijöitä on useita, voivat kertainvestoinnit laitteiden osalta olla huimia, etenkin jos suunnitelmissa on hankkia useampi laite. Palvelulaitteesta maksetaan laitekohtaista kiinteää kuukausihintaa, jolloin kulut ovat ennakoitavissa ja helpommin budjetoitavissa.
Ratkaistaan työpäiväsi haasteet – ota yhteyttä
2. Helpompi arki myös ongelmatilanteissa
Kuukausihintaan sisältyvät laitteen huollot ja vakuutukset, joten huolehdit vain laitteen käytöstä. Toisinaan kovallekin käytölle joutuvat työvälineet tarvitsevat usein elinkaarensa aikana monenlaista huoltoa. Palvelulaitteen sisältämät lisäpalvelut tuovatkin helpotusta ongelmatilanteissa. Huolto ja vakuutus hoituvat kerralla asiakaspalvelusta.
Palvelulaitteita käyttää myös jyväskyläläinen terapia- ja hyvinvointipalveluita tarjoava pienyritys Sointuva, jonka toimitusjohtaja Heli Kallio-Lampisen mukaan parasta palvelulaitteessa on toimintavarmuus:
”Ostamalla laitteet kuukausimaksullisena palveluna, kenenkään ei tarvitse käyttää työaikaa huoltojen varaamiseen tai laiteostoksilla ravaamiseen, vaan kaikki tämä hoidetaan puolestamme”, kertoo Kallio-Lampinen.
3. Sujuva toimitus ja päivitys yhdestä paikasta
Laitteen ostaminen palveluna helpottaa arkea alusta saakka. Palvelun kuukausihinta sisältää laitteen valituilla ominaisuuksilla, tarpeen vaatiessa myös esiasennettuna vaikkapa tietoturvapäivityksillä, jolloin esimerkiksi uusi läppäri on heti valmiina käytettäväksi. Laite toimitetaan yhden arkipäivän kuluessa tilauksesta suoraan toivomaasi paikkaan. Kun yritys ostaa koko laiteympäristön palveluna, ei tarvitse miettiä mistä mikäkin palvelu oli. Yksi asiointikerta asiakaspalveluun riittää.
Ratkaistaan työpäiväsi haasteet – ota yhteyttä
”Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun kautta voimme hallita koko yrityksen laitetilauksia samasta paikasta. Kun uusi laite on tilattu, palvelu lähettää automaattisesti loppukäyttäjälle viestin tilauksen käynnistymisestä. Sisäinen viestintämme on siis helpottunut, kun työntekijöiden ei tarvitse enää kysellä laitetilauksiensa perään”, kiinteistökriisejä päivittäin hoitavan Polygon Finlandin IT-päällikkö Markku Alakoski.
Laitteiden tulee tukea yrityksen ydinliiketoimintaa, ei estää sitä. Sopimuskauden päättyessä voit joko voi lunastaa laitteen tai päivittää parempaan. Vaihdettava tai poistettava laite huolehditaan eteenpäin tietoturvallisesti ja ympäristölle kestävästi.
Palvelulaitteet pitävät sisällään vakuutuksen ja huoltopalvelun. Laitteiden toimitus on nopea ja ilmainen, ja sopimuskauden päätteeksi ne kierrätetään tietoturvallisesti.
Tutustu puhelimiin, tietokoneisiin ja tabletteihin.
Teksti: Laura Vainio