Kaikki artikkelit yrityksille

Palvelulaitteiden hallinta portaalissa

2 min
Henkilö näppäilee tietokoneen näppäimistöä. Henkilö näppäilee tietokoneen näppäimistöä.

Palvelulaite on huoleton ja fiksu valinta yrityksesi laitekannan ylläpitoon. Sopimus sisältää laitteen ja siihen liittyvät palvelut, jolloin laitteiden elinkaaren hallinta on helppoa ja huoletonta. Löydät valikoimastamme niin puhelimet, tabletit, tietokoneet kuin reitittimetkin. Pakettiin kuuluvat valintojesi mukaisesti myös vakuutus, huoltopalvelu ja tietoturvallinen kierrätys.

Laitteiden hankinta palveluna helpottaa budjetointia ja vähentää myös muita huolia. Jatkossa sinun ei esimerkiksi tarvitse miettiä mistä mikäkin laite on alunperin hankittu tai mihin sen kuitti on joutunut. 

Löydät Palvelulaitteet hallintarekisteristä

Hankittuasi laitteet meiltä Telia Palvelulaite -sopimuksella, voit hallinnoida niitä helposti sisäänkirjautumisen jälkeen portaalin hallintarekisterissä. Hallintarekisteri on selainpohjainen palvelu, jota käytetään suojatussa yhteydessä. 

Löydät hallintarekisteristä kaikki laitteet ja niihin liitetyt palvelut sekä muita sinne tallennettuja tietoja, kuten käyttäjä- ja kustannuspaikkatietoja. Voit lisätä hallintarekisteriin myös ulkopuolisia laitteita, jolloin löydät kaikki yrityksesi laitetiedot yhdestä paikasta. 

Mistä saa tunnukset?

Saat portaalin tunnukset sähköpostiisi tilauksen yhteydessä. Kannattaa ottaa portaali heti käyttöön tunnukset saatuasi sekä pistää ne visusti talteen. Jos et  muista salasanaa, voit uusia sen salasanan palautuslinkin avulla.

Mistä Hallintarekisteri löytyy?

Kirjauduttuasi sisään käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi, löydät hallintarekisterin joko ”Organisaation sivut” -linkin takaa avautuvasta näkymästä kohdan ”Laitteet” alta tai suoraan ”Hallintarekisteri” -linkistä.

Hallinnoit Palvelulaitteita hallintarekisterissä

Pääkäyttäjätiedot, laitteiden käyttäjätiedot ja käyttäjien sähköpostiosoitteet kannattaa pitää aina ajan tasalla. Käyttäjän tietoihin merkittyyn sähköpostiosoitteeseen lähetetään tieto, kun palvelulaitesopimus on päättymässä. Jos sähköpostiosoite on väärä tai puuttuu, tärkeä viesti voi mennä ohitse. 

Pidäthän pääkäyttäjätiedot, laitteiden käyttäjätiedot ja käyttäjien sähköpostiosoitteet aina ajan tasalla, niin tärkeät viestit eivät mene ohitse.

Myös tämä kaikki onnistuu hallintarekisterin kautta:

  • Raportit nykyisistä laitteista
  • Tilaushistorian tarkastelu
  • Huoltotilaus
  • Palvelulaitesopimuksen elinkaaren loppuvalinnat
  • Käyttäjätietojen päivitys

Samasta osoitteesta voit hankkia myös uusia laitteita, tarvikkeita ja palveluita.

Huoltotilaus pähkinänkuoressa

  1. Tutustu ensin huolto-ohjeisiin ja vinkkeihin, jotka koskevat yleisimpiä ongelmatilanteita. 
  2. Ota varmuuskopio laitteesta ja poista puhelimen asetuksista "Etsi puhelimeni" ja muut lukitukset ennen huoltoon lähetystä.
  3. Tilaa huolto hallintarekisterin kautta tai tilaamalla huoltotuote verkkokaupastamme. Mikäli palvelulaitteessasi on voimassa oleva huoltopalvelu, ovat huollon kirjaus, logistiikka ja lainalaite sinulle veloituksettomia. Löydät laitesopimukseen liitetyt palvelut hallintarekisteristä klikkaamalla laitteesi IMEI-koodia.
  4. Tulosta huoltodokumentit ja laita mukaan pakettiin.

Onko palvelulaitteesi sopimus päättymässä?

Löydät kaikki tarvittavat tiedot palvelulaitteistasi portaalin halliintarekisteristä. Lue artikkelistamme lisätietoja siitä, miten kannattaa toimia, kun sopimuskausi on päättymässä.

Lue lisää
Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Vinkit asiakkaalle Palvelulaite

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan