Kaikki artikkelit

Laitteet näppärästi palveluna – myös kansainvälisiin toimipisteisiin

2 min

Palvelulaitteet ovat jo monessa yrityksessä tuttu konsepti. Harva kuitenkaan tietää, että palvelulaitteita voi tilata myös yrityksen ulkomailla sijaitseviin toimipisteisiin. Kansainväliset palvelulaitteet helpottavat laitekannan hallintaa entisestään. 

Kun päätelaitteet hankitaan palveluna, saadaan samalla kätevästi ulkoistettua tarvittavat esiasennukset, vakuutukset ja huolto sekä varmistetaan, että laite kierrätetään tietoturvallisesti sen elinkaaren päätyttyä. 

Palvelulaite pohjautuu siihen ideaan, että asiakasta laskutetaan kuukausittain laitteista käyttäjämäärien mukaan. Kuukausihintaan sisältyvät laitteiden lisäksi myös sovitut palvelut, jotka tukevat laitteen käyttöä”, kertoo Telian laiteliiketoiminnan päällikkö Mikko Koljander. Kun yritys valitsee kansainväliset palvelulaitteet, niistä ja elinkaaren aikaisista palveluista huolehtii sama luotettu kumppani myös Suomen rajojen ulkopuolella.   

”Vaikka palvelu ei ole saatavilla kaikkialla globaalisti, toimitamme palvelulaitetta moniin maihin myös Pohjoismaiden ulkopuolella. Palvelulaitteet voi tilata esimerkiksi Saksan, Italian tai Irlannin konttoreille”, kertoo Koljander.  

Palvelulaitteet helpottavat kustannusten ennakointia

”Kertahallintamalliin verrattuna palvelulaitteet helpottavat budjetointia ja vähentävät laitteiden hallintaan liittyviä yllätyksiä. Palvelulaitemallissa niin yritys kuin sen työntekijät pysyvät perillä siitä, milloin laitteita uusitaan. Näin ne voidaan budjetoida tarkasti ja käyttäjille on selkeää, että jokainen saa uuden laitteen esimerkiksi joka toinen vuosi”, Koljander kuvailee. 

Kansainvälisille toimijoille palvelulaite on yksinkertainen valinta, sillä hinnoittelu, sopimus ja palvelumalli ovat samat kuin Suomessakin. Näin jokaista ulkomaista toimipistettä varten ei tarvitse solmia erillistä sopimusta tai etsiä uutta toimittajaa. 

Jopa 99 % kännyköiden materiaaleista voidaan kierrättää

Monessa yrityksessä päätös vaihtaa palvelulaitteisiin on ollut myös tapa tukea kestävään kehitykseen ja vastuullisuuteen liittyviä tavoitteita. Palvelulaitteen käyttöiän päättyessä Telia huolehtii, että laite päätyy joko tietoturvallisen tyhjennyksen kautta uudelle käyttäjälle tai se kierrätetään uusien laitteiden raaka-aineeksi. 

”Palvelulaitteiden sopimuskaudet ovat maasta riippuen 24 tai 36 kuukautta. On merkittävä ympäristöteko, kun työpuhelinta ei vaihdeta joka vuosi. Suurin osa laitteiden CO2-päästöistä aiheutuu nimittäin uusien laitteiden tuotannosta”, Koljander toteaa. 
 

Haluatko helpottaa laitehankintoja?

Palvelulaitteet helpottavat laitekannan hallintaa ja kustannusten ennakointia. Saat yhdellä kuukausimaksulla laitteen, jonka kierrätämme tietoturvallisesti sopimuskauden lopussa.

Lue lisää
Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Palvelulaite
Edellinen artikkeli
AR-seikkailu kauppakeskus Sokkarilla
Seuraava artikkeli
Työ muuttui – nämä kuusi asiaa yleistyvät nyt työpaikoilla
Hybridityön vakiinnuttaessa asemaansa työvälineet ja työn tekemisen tavat muuttuvat.

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen laitteet ja puhelinliittymät ovat toistaiseksi tilattavissa eri kaupasta kuin nettiliittymät ja muut yrityspalvelut. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja puhelinliittymät
Nettiliittymät ja muut palvelut

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen laitteet ja puhelinliittymät ovat toistaiseksi tilattavissa eri kaupasta kuin nettiliittymät ja muut yrityspalvelut. Siirry ostoksille haluamaasi kauppaan.

Laitteet ja puhelinliittymät
Nettiliittymät ja muut palvelut