Takaisin

Katkotonta asiakaspalvelua ja liiketoimintaa asiantuntijapalveluiden avulla

Sonera on nyt Telia. Sonera Yritysportaali on nyt Telia Yritysportaali.

Digitalisaatio on tehnyt yritysten toimintaympäristöistä entistäkin monimutkaisempia. Ongelma- ja muutostilanteissa yritykset saattavat tarvita ulkopuolisia asiantuntijapalveluita, jotka täydentävät yrityksen omaa asiantuntemusta.

Esimerkiksi asiakaspalveluratkaisut pohjautuvat nykyään vahvasti ICT-ratkaisuihin ja tietoverkkoihin. Kanavia voi olla käytössä useita, ja yritysten tulisi hallita kokonaisuutta kustannustehokkaasti, joustavasti sekä turvallisesti. Kokonaisratkaisu on usein monimutkainen ja koostuu useista toisiaan tukevista osista. Kokonaisuuden tulee toimia, sillä palvelukatkokset saattavat pahimmillaan pysäyttää koko liiketoiminnan. Asiantuntijapalveluiden avulla voidaan selvittää ja korjata ongelmat tai vaikkapa avustaa yritystä uuden toimipisteen avaamiseen tai uuden palvelun käyttöönottoon liittyvissä kysymyksissä.

Ongelma- ja muutostilanteissa yritykset saattavat tarvita ulkopuolista tukea. Ongelmatilanteissa on tärkeää selvittää juurisyyt ja tehdä tarvittavat korjaukset. Muutostilanteissa, esimerkiksi uutta viestintäratkaisua käyttöönotettaessa tai avattaessa uutta toimipistettä, yritykset puolestaan tarvitsevat usein apua muun muassa monitoimittajaympäristön hallinnointiin ja koordinointiin. 

Asiakkaan haaste ei liity välttämättä ongelmiin tai muutoksiin. Yritys voi vaikkapa olla kiinnostunut ottamaan käyttöön Skype-puheratkaisun. Tällöin Soneran asiantuntijat voivat auttaa kertomalla, mitä kaikkea on otettava huomioon ja esittää asiakkaan tilanteeseen sopivan ratkaisuehdotuksen. 

Asiakas voi kaivata vastausta esimerkiksi siihen, onko yrityksen tietoliikenneverkon kapasiteetti riittävä Skypeä varten. Yritys voi myös etsiä ratkaisua siihen, miten liikkuvaa työtä tekevät työntekijät pääsevät toimiston ulkopuolella käyttämään yrityksen sisäverkon palveluita, kuten sähköpostia. Tässäkin Soneran asiantuntijat voivat auttaa.

Asiakas saa Soneran asiantuntijapalvelut käyttöönsä reaaliaikaisesti Sonera Yritysportaalin chatissa. Vaihtoehtoisesti asiakas voi ottaa yhteyttä Soneran myyntiin, jolloin asiantuntija on yhteydessä asiakkaaseen viimeistään seuraavana työpäivänä. Soneran asiantuntijat auttavat asiakkaita lähes kaikissa teknisissä haasteissa ja muutostilanteissa sekä opastavat tarvittaessa palveluiden käytössä.

Haaste:

Monimutkaisessa, digitaalisessa toimintaympäristössä yritykset eivät pysty ratkomaan kaikkia häiriö- ja muutostilanteita itse. ICT-ratkaisuihin ja tietoverkkoihin pohjautuvissa ympäristöissä häiriötilanteet saattavat aiheuttaa katkoksia liiketoimintaan ja asiakaspalveluun. 

Ratkaisu: 

Soneran asiantuntijapalvelut auttaa asiakkaita Yritysportaalin chatissa reaaliaikaisesti. Asiakas voi myös olla yhteydessä Soneran myyntiin, jolloin tukea saa viimeistään seuraavana työpäivänä. Teknisen haasteen ei tarvitse liittyä Soneran palveluihin, vaan Soneran asiantuntijat auttavat löytämään ja ratkaisemaan ongelmia vaikkapa monitoimittajaympäristössä. Apua saa myös muutostilanteissa, esimerkiksi uutta toimipistettä perustettaessa tai uuden viestintäpalvelun tai verkkoratkaisun käyttöönotossa. 

Hyödyt: 

Asiakas saa reaaliaikaisesti ja helposti yhteyden Soneran asiantuntijoihin. Asiakkaan tilanteen kartoitus on maksuton. Palvelussa apua tarjoavat muun muassa tietoliikenneverkkojen, tietoturvapalveluiden sekä lähiverkko- ja viestintäpalveluiden asiantuntijat. Asiantuntijapalveluita hyödyntäessään asiakkaan ei tarvitse ratkoa ongelma- tai muutostilanteita itse, vaan asiakas voi jättää tilanteen Soneran asiantuntijoiden ratkaistavaksi.

Siirry Yritysportaaliin

 

Kiinnostuitko asiakaspalveluratkaisuistamme?

Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä.

Jätä yhteystietosi meille

Artikkelin aihealueet

Digitaalinen asiakaskokemus Asiakastarinat
Lisää samasta aiheesta
Moderni viestintäratkaisu ui Imatran Kylpylään – asiakaskokemus parantui kohisten
Ilmakunnas-yhtiö täyttää pian sata vuotta – pitkän iän salaisuus on asiakassuhteiden vaaliminen ja jatkuva uudistuminen
Asiakaskokemus uudelle tasolle modernin viestintäratkaisun avulla – Porvoon kaupunki valitsi Telian
Langaton lähiverkko mahdollistaa henkilöstön liikkuvan työn OP Vallilan konttorissa
Digitaalinen asiakaskokemus ─ kokonaisratkaisu asiakkaan parhaaksi
Asiakaspalveluratkaisu paransi Tumik Oy:n asiakaskokemusta
Teollinen internet vuosimallia 1997 – metsäkoneyhtiö Ponsse on tiennyt IoT:n menestysreseptin jo 20 vuotta
Oulu haluaa kehittää maailman parhaan asiakaspalvelun – neuvolan chat-palvelua voi nyt kätevästi käyttää myös hiekkalaatikolla
Edellinen artikkeli
Robotisaation etiikasta – tuhoaako tekoäly ihmiskunnan?
Robottien ja tekoälyn kehittyessä esille nousee jatkuvasti uusia, eettisiä kysymyksiä.
Seuraava artikkeli
Liikkuva Yritysverkko helpottaa liikkuvaa työtä
Liikkuva Yritysverkko -ratkaisussa käyttäjä pääsee helposti yrityksen sisäverkkoon myös tien päältä.