Takaisin

Mobiiliverkon häiriökartta

Häiriökartalta näet helposti Telian mobiiliverkon tämänhetkiset häiriötilanteet.
Tämä ohje on kuluttaja- ja yritysasiakkaille.

Voit katsoa kartasta osoitehaulla tietyn alueen tilanteen ja tarkastella 2G-, 3G-, 4G- tai 5G-häiriökarttoja. Häiriökartan lisäksi kannattaa katsoa myös ajankohtaiset häiriötiedotteet. Alueesi kuuluvuuden ja rakenteilla olevat verkot voit tarkistaa verkkokartasta

Näin verkkojen häiriöt saattavat näkyä mobiilipalveluissa: 

  • 2G: puhe ja viestit
  • 3G: puhe, viestit ja liikkuva netti
  • 4G: puhe, viestit ja liikkuva netti
  • 4G+: liikkuva netti
  • 5G: liikkuva netti

Jos verkko on kartan mukaan kunnossa, mutta havaitset silti häiriöitä palvelun toiminnassa, löydät meiltä ohjeita sisäkuuluvuuden parantamiseen ja mobiilinetin ongelmatilanteisiin.

Haluatko ilmoittaa häiriöstä?

Tee häiriöilmoitus kuluttaja-asiakkaana
Tee häiriöilmoitus yritysasiakkaana

Häiriötiedotteet

Häiriökartan lisäksi kannattaa vilkaista myös ajankohtaiset häiriötiedotteet.

Katso häiriötiedotteet

Lisää samasta aiheesta

Puhelimen kuuluvuus sisätiloissa

Rakenteilla olevat verkot

Kiinteän verkon häiriökartta

Nopeustesti

Häiriöilmoituksen tekeminen

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Hoida asioita kirjautuneena

Voit hoitaa useita asioita myös kätevästi kirjautuneena ilman jonottamista.

 

Kuluttaja-asiakkaat

Kirjaudu Minun Teliaan

 

Yritysasiakkaat

Kirjaudu Yritysportaaliin

Soita meille

Kuluttaja-asiakkaat
 020 690 400
Ma–pe 8–18 (mpm/pvm). Häiriöilmoitukset ma–pe 8–20 ja la 9–16.30. Hätätilanteet (puk-koodit, liittymän sulkeminen ja TV-häiriöiden ilmoitukset) 24/7.

 

PK-yritykset
 020 355 800
Ma–pe 8–17 (8,35 snt/puh + 16,69 snt/min).
 

Suuryritykset
 020 693 693
Ma–pe 8–17 (mpm/pvm). Vika- ja häiriöilmoitukset 24/7.

Helppi ja Käyttötuki auttavat

Kuluttaja-asiakkaat

Telia Helppi autaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Lue lisää Helpistä


Yritysasiakkaat

Telia Käyttötuki auttaa asennus-, käyttö- ja ongelmatilanteisiin puhelimitse tai yrityksenne tiloissa.  

 

Lue lisää käyttötuesta