Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Apua vianrajaukseen

Eikö netti, puhelinliittymä tai jokin muu yrityspalvelu toimi? Katso täältä vinkit ja ohjeet ensiapuun.

Kiinteä netti ei toimi

Kokeile näitä:

Mikäli mikään näistä ei auta, tee tarvittavat valmistelut vikailmoituksen tekemiseksi:

  • Etsi päätelaitteesta /reitittimestä DN-, INY- tai IN-alkuinen liittymätunnus.
  • Jos netti ei ole kokonaan poikki vaan hidastelee, tarvitaan vähintään yksi esimerkki IP-osoitteista joissa hidastelua esiintyy.
  • Kun nämä tarkistukset on tehty ja ylläolevat tiedot on tarkistettu, tee vikailmoitus.

Mobiilinetti tai langaton netti ei toimi

Kokeile näitä:

  • Tarkista verkon häiriötiedotteet.
  • Käynnistä laite uudelleen.
  • Tarkista laitteen asetuksista, ettei wifiä tai mobiilidataa ole kytketty pois päältä.
  • Kokeile toimiiko sim-kortti toisessa laitteessa. Jos sim-kortti toimii toisessa laitteessa, on vika päätelaitteessa. Jos sim-kortti ei toimi toisessakaan laitteessa, eikä ylläolevista toimenpiteistä ei ole apua, tee vikailmoitus.

Matkapuhelinliittymä tai -palvelu ei toimi

  • Tarkista verkon häiriötiedotteet.
  • Käynnistä laite uudelleen.
  • Kokeile toimiiko sim-kortti toisessa laitteessa. Jos sim-kortti toimii toisessa laitteessa, on vika päätelaitteessa. Jos sim-kortti ei toimi toisessakaan laitteessa, eikä ylläolevista toimenpiteistä ei ole apua, tee vikailmoitus.
  • Jos puheluissa tai tekstiviesteissä on ongelmia vain tietyn numeron kanssa, tarkista puhelimen asetukset. Huomioi, että operaattori ei voi estää yhteydenottoja yksittäisten numeroiden välillä. Jos ongelma esiintyy kaikissa puheluissa tai tekstiviesteissä, tee vikailmoitus.
  • Jos multimediaviestit eivät toimi, tarkista Yritysportaalista, ettei liittymän MMS-esto ole päällä. Jos estoja ei ole, eikä laitteen uudelleenkäynnistys auta, tee vikailmoitus.

Puhelin tai nettiyhteys ei toimi ulkomailla

  • Tarkista verkon häiriötiedotteet.
  • Käynnistä laite uudelleen.
  • Tarkista asetuksista, että dataroaming on aktivoitu.
  • Jos verkkoa ei löydy, kokeile manuaalista operaattorin valintaa.
  • Jos näistä ei ole apua, tee vikailmoitus.

Viestintäpalvelu VIP ei toimi

  • Tarkista verkon häiriötiedotteet.
  • Käynnistä laite uudelleen.
  • Varmista, että käyttäjällä ei ole aktiivista soitonsiirtoa. Soitonsiirron saa poistettua käytöstä soittamalla käyttäjän matkapuhelimella numeroon 987, ja odottamalla tiedotetta "toiminne poistettu käytöstä".
  • Jos näistä ei ole apua, tee vikailmoitus.

Maksupääte ei toimi