VPN:n kautta ei pääse sisäverkon palveluihin

Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Mikäli palveluihin pääsee IP-osoitetta käyttämällä, mutta nimet eivät toimi, kyseessä on yleensä nimipalveluongelma. Tarkista käytössä olevat nimipalvelimien osoitteet Liikkuvan Yritysverkon hallintakäyttöliittymästä Yhteydet-välilehdeltä. 

Nimipalvelukyselyiden oletusdomaintietoa ei voi jakaa keskitetysti, vaan se on tarvittaessa määriteltävä laitteen VPN-asetuksissa. Windows 10:ssä tämän voi tehdä VPN-adapterin asetuksissa tai PowerShell -komennolla: set-vpnconnection nimi -dnssuffix yritys.fi.

Windows 10 käyttää oletuksena VPN-tunnusta ja -salasanaa kytkeydyttäessä sisäverkon resursseihin, mikä voi aiheuttaa turhia salasanakyselyjä. AD-tunnuksen saat käyttöön muuttamalla %AppData%\Microsoft\Network\Connections\PBK\rasphone.pbk -tiedostossa rivit muotoon UseRasCredentials=0.

Mikäli halutaan käyttää osaa palveluista paikallisesti ja tiettyjä sisäverkon palveluja VPN:n kautta, laitteen VPN-asetuksissa on otettava käyttöön split tunneling. Tarkemmat tiedot sen määrityksiin löytyvät käyttöjärjestelmätoimittajien ohjesivuilta. 

Etsi ohjeita

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)
Numero yhdistyy 1.6. yleiseen Telian yritysasiakaspalvelunumeroon 0200 20300


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan