Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Vauhti kiihtyy – teleoperaattorista täysiveriseksi ICT-taloksi ja asiakastyytyväisyydestä jokapäiväinen ”uskonto”

Enpä olisi vuosi sitten arvannut, miten innostavaa ja kiinnostavaa työskentely perinteisessä operaattoriyhtiössä voi olla. Ei tämä tylsää ollut viime kesänäkään, mutta nyt kyllä liikutaan aivan eri tasolla.

Olen saanut olla kädet savessa mukana kehittämässä Teliasta uuden sukupolven teleoperaattoria. Pitkän linjan myyntimiehenä erityisen kiehtovaa on ollut huomata, miten suhtautuminen meihin pöydän toisella puolella on muuttunut viimeisen vuoden sisällä.

Aiemmin meidät tunnettiin lähinnä luotettavien yhteyksien myyjänä, mutta tänä päivänä keskusteluja käydään esimerkiksi pilvi- ja datakeskuspalveluista sekä monimutkaisista IT-ratkaisuista. Alan itsekin pikkuhiljaa saada IT-slangista kiinni.

Olen vuoden alusta lähtien vastannut Telian yrityspuolen suurasiakasmyynnistä. Oma ”uskontoni” on asiakastyytyväisyys, jota mittaamme joka kuukausi NPS-kyselyillä. Ilahtuneena olen saanut huomata, että tulokset ovat parantuneet hienosti puolen vuoden aikana. Arvioni mukaan tämä johtuu parantuneesta asiakasviestinnästä, myynnin aktiivisemmasta toimintamallista sekä laadukkaasta verkosta.

Olemme myös sisäisesti lanseeranneet Full ICT -käsitteen. Asiakkailta saamani palautteen mukaan kykyymme muotoutua täysiveriseksi ICT-taloksi löytyy luottoa. Eräänlainen sinetti tälle tarinalle saatiin kesäkuun alussa, kun avasimme yli 200 suomalaisen yrityspäättäjän voimin Suomen suurimman avoimen datakeskuksen Helsinkiin.

Avajaisissa julkaisimme myös ”Älyn ytimessä” -videon. Kumpi voittaa: kone vai ihminen? Etsi iso näyttö, sammuta valot, laita nupit kaakkoon ja ota selvää!

 

Viime aikoina on käynyt koko ajan selvemmäksi, että isot yritykset haluavat hoitaa kaikki ICT-asiansa mahdollisimman sujuvasti ja tehokkaasti. Siihen ne tarvitsevat hyvän, tarpeeksi ison ja oikeasti monipuolisen ja kansainvälisen kumppanin. Ja tässä roolissa me pyrimme palvelemaan asiakkaitamme mahdollisimman kunnianhimoisesti.

Entä mitä tapahtuu lomien jälkeen?

Sen ainakin uskallan sanoa, että vauhti kiihtyy. Vahvistamme edelleen osaamistamme ja tuomme markkinoille uusia palveluita. Ja samaan aikaan pyrimme edelleen nostamaan asiakastyytyväisyyttä, sillä olen asettanut tavoitteeksi, että se on ICT-alan huipputasoa viimeistään ensi vuoden aikana.

Mutta sitä ennen istuskelen vielä hetken laiturilla täällä Naantalissa ja keskityn grillimestarin tehtäviin. Itse asiassa tavoite voisikin olla, että nostaisimme NPS-lukumme kesäisiin hellelukemiin. Iso kiitos kaikille asiakkaillemme tähänastisesta luottamuksesta – tehdään tulevasta syksystä vielä aiempaakin parempi ja luodaan yhdessä kasvua sekä innovaatioita.  

Cheers,
Kimmo

Kirjoittaja Kimmo Sulin vastaa Telialla suurasiakkaiden myyntiorganisaatiosta ja toimii lisäksi Telian tytäryhtiön Data-Info Oy:n toimitusjohtajana.

Lisää samasta aiheesta
5G saapui Helsinkiin – mitä kulisseissa tapahtui?
Globaaleilla markkinoilla keskinkertainen ei riitä – RELEX vakuuttaa asiakkaansa maailmanluokan teknologialla
Asiakaskokemus ykköseksi Telian asiantuntijapalvelun avulla
Kolme vinkkiä: Näin tehostat yrityksesi arkea
Kohti ihmislähtöisempää liikennesuunnittelua
Opiskelijatiimit ratkoivat Telian kehittämishaasteita 10 Days 100 Challenges -tapahtumassa
GDPR astui voimaan – ja ensimmäinen tietovuoto on jo täällä
IT-jargonin pikaopas päättäjälle - tunnista ainakin nämä pilvitermit
Edellinen artikkeli
Opiskelijatiimit ratkoivat Telian kehittämishaasteita 10 Days 100 Challenges -tapahtumassa
Crowd Insights, 5G ja Telia Zone – näihin liittyviä kehittämishaasteita opiskelijatiimit ratkoivat ...
Seuraava artikkeli
GDPR astui voimaan – ja ensimmäinen tietovuoto on jo täällä
Ensimmäiset GDPR-aikakauden tietovuodot ovat tapahtuneet. 28.6.2018 uutisoitiin haittaohjelman ...