Katso kaikki Black Fridayn loistavat diilit! Tarjouksiin
Köydenpunoja Mikko luottaa Telian yhteyksiin: varmuutta yrittäjän arkeen jo vuosikymmenien ajan
Käsityöläisyrittäjän Mikko Snellmanin arki on vaihtelevaa ja yksikään päivä ei ole samanlainen. Yksi asia on kuitenkin pysynyt mukana matkassa jo vuosikymmenten ajan: Telian toimivat yhteydet ja hyvä asiakaspalvelu.
Mikko Snellmanin ura köydenpunojana ja käsityöläisenä “karkasi lapasesta” noin 30 vuotta sitten: Hän valmisti köysiä ja kamppaili samanlaisten asioiden kanssa kuin muutkin yrittäjät. Sana lähti kiertämään. Tosin silloin maailma oli hyvin erilainen. Piirustukset lähetettiin asiakkaalle tai yhteistyökumppanille kirjeellä – ja vastausta sai odottaa seuraavat kaksi kuukautta.
“Nykyään on upeaa, kuinka voi pitää niin reaaliaikaisesti yhteyttä kollegoihin ympäri maailmaa, ja lähettää esimerkiksi kuvia asiakkaalle Australiaan napin painalluksella.”
Snellmanin työ on vaihtelevaa. Hän kertoo, ettei yksikään päivä ole samanlainen. Suurin osa asiakkaista on muita käsityöläisiä, joille hän rakentaa muun muassa köysiä, koneita ja työkaluja – repertuaari on laaja, ja vaihteleva työ vaatii joustavat palvelut.
Muun työn lomassa Snellman päivittää omaa YouTube-kanavaansa, minne hän tekee tutoriaaleja ja päiväkirjavideoita. Katseluitakin on kertynyt jo yli 10 miljoonaa. Tämän nykypäivänä normaalilta tuntuvan asian sanominen ääneen 30 vuotta sitten olisi ollut lähes utopistista. Teknologian kehittyessä kuitenkin myös työnkuvat muuttavat muotoaan, ja aikaa jää esimerkiksi luoville sivuprojekteille.

Telian yhteydet ja hyvä asiakaspalvelu ovat pitäneet yrittäjän tyytyväisenä
Yrittäjän arki on vaihtelevaa, mutta Telian palvelut ovat pysyneet mukana menossa jo vuosikymmenien ajan – läpi Posti- ja telelaitoksen, TeleFinlandin, Soneran ja nykyisen Telian. “Olen ollut asiakas vuodesta nakki ja peruna. Koen, että Telialla on parhaat palvelut. Kyllä mulle muualta soitellaan – juuri eilenkin joku soitteli, mutta ei kiinnosta”, Snellman kertoo.
Hän on asunut syrjäseuduilla Salossa ja kokenut Telian yhteydet parhaiten toimiviksi.
Myös työmatkoilla – suurilta osin Englantiin – kattava verkko on toiminut mutkitta: “Ulkomailla matkustaessa verkosta toiseen siirtyminen on vaivatonta ja hinnoittelu selkeää. Asiakaspalvelu on aina ollut ystävällistä ja teknisten ongelmien ratkaiseminen on käynyt nopeasti.”
Telian palveluiden laatuun ei vaikuta pelkästään niiden toimivuus, vaan vastaanottavainen asiakaspalvelu. “On minulla ollut kärkkäämpääkin palautetta vuosien varrella, mutta keskusteluyhteys on säilynyt hyvänä, sillä minut on otettu tosissaan ja asioita on oikeasti muutettu. Se on hyvän palveluasenteen merkki”, hän kiittelee.
Lue lisää yrittäjien kokemuksia Telian asiakkaana
Kaikki tarvittavat palvelut yksinyrittäjän tarpeisiin
Köydenpunoja on tyytyväinen Telian palveluista ns. perussettiin. “Yksinyrittäjälle riittää nettiyhteys, puhelin ja tietokone – ja se, että osaa käyttää Exceliä ja lähettää sähköpostia”, Snellman kertoo. Kun tulee ongelmatilanteita, Telialla reagoidaan nopeasti.
Yrittäjyyden Snellman kokee vapauttavana, virheet opettavina ja hyvän palautteen jälkeen tietää tekevänsä jotain oikein. Mitä taas tulee IT-palveluihin, hän kiteyttää: “Telia tarjoaa lähes kaikki palvelut, joita yritys voi kaivata. On helppoa, kun kaiken saa yhdestä paikasta, eikä tarvitse metsästää palveluita ja sorvata sopimuksia monen eri toimijan kanssa.”