Telia Company AB on päättänyt yhdistää vuoden 2023 aikana Telia Inmics-Nebulan liiketoiminnan osaksi Telia Finlandin ja Telia Cygaten liiketoimintoja. Suunnitellun muutoksen taustalla on halu vahvistaa Telia One -asiakaslupauksen toteuttamista asiakkaiden luotettuna ICT-kumppanina.
Samalla muutoksella tavoitellaan aiempaa parempaa ja yhtenäisempää asiakas- ja henkilöstökokemusta, selkeämpiä toimintamalleja sekä toiminnan yksinkertaistamista.
Tiedotamme tällä sivulla muutoksen etenemisestä.
Telia One -muutosmatkamme jatkuu, kun yhdistämme vuoden 2023 aikana Telia Inmics-Nebula Oy liiketoiminnan osaksi Telia Finland Oyj:n ja Telia Cygate Oy:n liiketoimintoja.
Telia Inmics-Nebula Oy liiketoiminnan yhdistäminen tapahtuu kahdessa vaiheessa. Ensimmäisen vaiheen aikataulu liiketoimintojen yhdistymisen osalta on 1.10.2023, jolloin osa palveluista ja palvelusopimuksista siirtyvät Telia Finland Oyj:lle.
Telia Cygate Oy:n osalta sulautuminen tapahtuu 31.10.2023.
Telia Inmics-Nebulan henkilöstö tulee siirtymään muutoksen myötä joko Telia Finlandin tai Telia Cygaten palvelukseen vaiheittain tämän vuoden aikana.
Sulautumisten myötä Telia Inmics-Nebula Oy:n Y-tunnus poistuu ja yritys lakkaa olemasta 31.10.2023.
Tiedotamme tapahtuvista muutoksista asiakkaita sekä yhteistyökumppaneita.
Muutoksen taustalla on halu vahvistaa Telia One -asiakaslupauksen toteuttamista asiakkaiden luotettuna ICT-kumppanina. Samalla muutoksella tavoitellaan aiempaa parempaa ja yhtenäisempää asiakas- ja henkilöstökokemusta, selkeämpiä toimintamalleja sekä toiminnan yksinkertaistamista.
Telia Inmics-Nebula Oy liiketoiminnan yhdistäminen tapahtuu kahdessa vaiheessa.
Ensimmäisen vaiheen tavoiteaikataulu liiketoimintojen yhdistymisen osalta on 1.10.2023, jolloin osa palveluista ja palvelusopimuksista siirtyvät Telia Finland Oyj:lle.
Telia Cygate Oy:n osalta sulautuminen tapahtuu 31.10.2023.
Sulautumisten myötä Telia Inmics-Nebula Oy:n Y-tunnus poistuu ja yritys lakkaa olemasta 31.10.2023.
Liiketoimintajaon myötä Telia Inmics-Nebulan palvelut tulevat jakautumaan seuraavasti:
Telia Finlandille siirtyvät palvelut | Telia Cygatelle siirtyvät palvelut |
Laitteet ja tarvikkeet (Mobile, PC) | IT infra -laitteet: palvelimet, tallennus, verkko yms. |
Palvelulaitteet (Mobile, PC) | Palvelulaitteet (IT infra) |
Konesali Colocation | Sovellukset ja lisenssit |
Telia Kotisivu-, Webhotel- ja Domain-palvelut | Pilvi- ja kapasiteettipalvelut |
Loppukäyttäjätuki | Hallintapalvelut infra- ja pilvipalveluille |
Laitteiden elinkaari- ja hallintapalvelut | Valvontapalvelut |
Palvelupäällikköpalvelut | Tietoturvapalvelut |
Tuottavuus-, etätyö- ja kokoustilaratkaisut | |
Konsultointi-, koulutus-, projekti- ja arkkitehtipalvelut |
Maksu- ja laskutustietomme muuttuvat vaiheittain.
Jos siirtyvät palvelusi jakautuvat molempiin yhtiöihin, Telia Finland ja Telia Cygate, saat laskusi molemmista yhtiöistä erikseen. Voit saada myös Telia Finlandin osalta jatkossa kaksi laskua.
Huomioittehan, että laskut tulee aina maksaa niistä löytyvillä maksutiedoilla.
Jos laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, seuraavaan laskuun lisätään korkolain mukainen viivästyskorko.
Lisätietoa myöhästyneestä maksusta
Toimenpiteistä veloitetaan Telian voimassa olevien palveluhinnastojen mukainen maksu.
Telia Inmics-Nebulan henkilöstö tulee siirtymään muutoksen myötä joko Telia Finlandin tai Telia Cygaten palvelukseen vaiheittain tämän vuoden aikana.
Myös palvelukanavat ja palvelunumerot pysyvät toistaiseksi samoina. Mahdollisista muutoksista tiedotamme asiakkaitamme erikseen.
Ajantasaiset yleiset yhteystietomme
Webhotelli-asiakkaiden asiointitiedot www.webhotelli.fi
Palvelukanavamme pysyvät toistaiseksi samoina. Mahdollisista muutoksista tiedotamme asiakkaitamme erikseen.
Voit tehdä vikailmoituksia tai palvelupyyntöjä MyNebula-portaalin kautta vuorokauden ympäri.
Kirjaudu MyNebulaan
Rekisteröidy MyNebulaan
Toistaiseksi muutoksella ei ole vaikutusta palveluiden hallintaportaaleihin. Mahdollisista muutoksista tiedotamme asiakkaitamme erikseen.
Lähtökohtaisesti lasku tulee aina lähettää ostotilauksella näkyvän tilaavan yhtiön laskutusosoitteeseen. Jos siirtyvät tuotteesi/palvelusi jakautuvat molempiin yhtiöihin, Telia Finland ja Telia Cygate, tulee molempia yhtiöitä laskuttaa siirtoajankohdan jälkeen erikseen.
Palveluiden ja tuotteiden jako yhtiöiden, Telia Finland ja Telia Cygate, välillä löytyy tämän sivun kohdasta ”Onko muutoksella vaikutusta palveluihin?”. Sisäiseen käyttöön (ei jälleenmyyntiin) ostettavien tuotteiden ja palveluiden osalta tilaajana toimii 1.10.2023 alkaen Telia Finland ellei toisin ilmoiteta.
Telia Finlandiin siirtyvien tuotteiden/palveluiden osalta laskut tulee osoittaa Telia Finlandille 1.10.2023 alkaen. Telia Cygatelle siirtyvien tuotteiden/palveluiden osalta ostolaskut tulee osoittaa 31.10.2023 asti Telia Inmics Nebulalle ja 1.11.2023 alkaen Telia Cygatelle.
Telia Finlandin laskutusosoite ja laskutusohjeet
Telia Cygaten osalta tiedotamme laskutusohjeista myöhemmin.
Telia Finlandille siirtyvien tuotteiden/palveluiden osalta tilaajana toimii 1.10.2023 alkaen Telia Finland.
Telia Inmics-Nebulan ostojen jakautuessa Telia Finlandille ja Telia Cygatelle siirtyvään liiketoimintaan, ostotilaukset jakautuvat 1.-31.10.2023 välillä Telia Inmics-Nebulan ja Telia Finlandin välille ja 1.11.2023 jälkeen Telia Finlandin ja Telia Cygaten välille.
Telia Finlandiin siirtyvät tuotteet/palvelut
Pääsääntöisesti kumppanit tulevat vastaanottamaan ostotilauksen samalla tavalla kuin Telia Inmics-Nebulalta. Vain tilaava yhtiö muuttuu ja ostotilauksen ulkoasu sekä sähköpostitse toimitettavien ostotilausten lähettäjätieto voivat muuttua.
Ostoprosessiin liittyvien oleellisten muutosten osalta olemme erikseen yhteydessä kumppaneihin joihin muutos vaikuttaa.
Telia Cygaten osalta tiedotamme mahdollisista ostotilauksiin liittyvistä muutoksista ennen siirtoajankohtaa.
Telia Inmics-Nebulan henkilöstö tulee siirtymään muutoksen myötä joko Telia Finlandin tai Telia Cygaten palvelukseen vaiheittain tämän vuoden aikana.
Toistaiseksi yhteyshenkilöt pysyvät samoina kuin tähänkin asti. Mahdollisista muutoksista tiedotamme erikseen.
Tiedotamme asiakkaitamme mahdollisista huoltokatkoksista
Huoltokatkoja verkkokaupassamme 25.9.–1.10.2023
Suoritamme järjestelmissämme huoltokatkoksia 25.9.–1.10.23 välisenä aikana, tämä tulee aiheuttamaan palveluissamme toimitusviiveitä. Suosittelemme tekemään tilauksen perjantaihin 22.9. klo 14.00 mennessä tauosta aiheutuneiden haittojen minimoimiseksi.
Mikäli havaitsemme saatavuushaasteita yksittäisten tuotteiden osalta, saatamme joutua tekemään muutoksia joihinkin tilauksiin. Saatavuustilanteen voit varmistaa verkkokaupasta tilausta tehdessäsi.
Huoltokatkos koskee seuraavia verkkokauppojamme:
Webmercs
Shop.inmicsnebula.fi
Telia One - yksi kumppani riittää
Olemme luotettava ICT-kumppani ja ensimmäinen valinta asiakkaillemme. Missiomme on auttaa yrityksiä ja yhteiskuntaa sekä paikallisesti että kansainvälisesti menestymään jatkuvasti muuttuvassa digitaalisessa maailmassa.
Vankka tietoliikenne-, viestintä- ja IT-palveluosaamisemme sekä kattava ja turvallinen tarjoamamme on ainutlaatuinen yhdistelmä. Näin yritykset voivat varmistaa liiketoimintansa jatkuvuuden ja tehokkuuden, kehittää uusia liiketoimintamalleja sekä parantaa asiakas- ja työntekijäkokemustaan.
Palvelumme koostuvat neljästä ratkaisualueesta: Infrastruktuuripalvelut tarjoavat turvallisen ja vankan kasvualustan ja varmistavat liiketoiminnan jatkuvuuden kaikissa olosuhteissa. Liiketoiminnan palvelut tehostavat ja digitalisoivat asiakkaidemme toimintaa. Asiantuntijapalvelut auttavat kehittämään asiakkaidemme liiketoimintaa ja hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia. Loppukäyttäjäpalvelut tekevät jokaisesta työstä sujuvampaa.
Teemme yhteistyötä lunastaaksemme lupauksemme: Yksi kumppani on kaikki mitä tarvitset. Tämän mahdollistavat henkilöstömme, asiantuntijatiimimme, joka varmistaa asiakkaidemme liiketoiminnan jatkuvuuden ja ketterän kehityksen. Menestyksemme perusta on erittäin osaava henkilöstömme. Annamme ihmisillemme työkalut ja tuen, joita he tarvitsevat tiellään kohti ammatillista kasvua.
Jäikö sinulle kysyttävää?
Soita asiakaspalveluun
Palvelemme numerossa kaikkia Telian asiakkaita ja Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaita.
0200 20 300
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
Arkisin 8–16
Palvelemme numerossa Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaita.
060 016 171
(mpm/pvm)
Arkisin 9–15
Tallennamme asiakaspuhelut palvelumme laadun varmistamiseksi.
Lähetä viesti
Kirjautuneena
Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun.
Kirjaudu ja avaa chat
Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti
Asiakaspalvelumme viestintä on keskitetty asiointipalveluun, jonka vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää