Lomatiedotteen aktivointi

Tämä ohje on yritysasiakkaille

Omien puheluiden ohjauksiin loman aikana on useita vaihtoehtoja. Alla on esitelty muutamia vaihtoehtoja.

  1. Kirjaudu Telia Smart Connect -web käyttöliittymään
  2. Klikkaa oikealta ylhäältä nimeäsi, niin saat auki Oma profiilin ja käyttäjän asetukset.
  3. Jos haluat soittajan kuulevan itse nauhoittamasi tiedotteen, anna Tilatieto -osion alla Tallenna oma ääniviesti kohdalla puhelinnumerosi, jolloin palvelu soittaa sinulle ja vastatessa voit nauhoittaa oman tiedotteen ja sen jälkeen katkaista puhelun. Tämän jälkeen tiedote on kuunneltavissa Tallenna oma ääniviesti -osiossa.
  4. Tämän jälkeen Puheluasetukset osiossa valitse alasvetovalikosta tila Loma.
  5. Saapuvat puhelut valikosta valitse Oma ääniviesti.
  6. Valitse ääniviesti valikosta nauhoittamasi tiedote.
  7. Jos haluat puheluiden hälyttävän ennen tiedotetta itselläsi, aseta myös Soita ensin omassa puhelimessa valinta päälle. Muussa tapauksessa puhelu ohjautuu suoraan lomatiedotteelle.
  8. Toista valinnat kohdassa Kun varattu.
  9. Kun asetukset on määritetty paina Tallenna.
  10. Tämän jälkeen pääset ylempää Muuta tilaa alta asettamaan Loma tilan päälle päättymispäivineen. Kun olet asettanut päättymispäivän lomallesi paina Aktivoi painiketta. Loman aikana soittaja kuulee nauhoitteen, minkä jälkeen puhelu päättyy.
  11. Lomatiedote poistuu automaattisesti loman päättymisajankohtana.
  12. Ota pois päältä Ohjaa matkapuhelinnumeroon saapuvia puheluita Tavoitettavissa tilatiedon mukaisesti -asetus, jos haluat että matkapuhelinnumeroosi soitetut puhelut ohjautuvat Loma tilan mukaisesti.
  1. Kirjaudu Telia Smart Connect -web käyttöliittymään
  2. Klikkaa oikealta ylhäältä nimeäsi, niin saat auki Oma profiilin ja käyttäjän asetukset.
  3. Puheluasetukset -osiossa valitse alasvetovalikosta tila Loma.
  4. Saapuvat puhelut valikosta valitse Lopeta puhelu.
  5. Toista valinnat kohdassa Kun varattu.
  6. Aktivoi Toista tilatieto liukukytkin.
  7. Kun asetukset on määritetty paina Tallenna.
  8. Tämän jälkeen pääset ylempää Muuta tilaa alta asettamaan Loma tilan päälle päättymispäivineen. Kun olet asettanut päättymispäivän lomallesi paina Aktivoi -painiketta. Loman aikana soittaja kuulee tiedotteen, että henkilö on lomalla ja paluuajan, minkä jälkeen puhelu päättyy.
  9. Lomatiedote poistuu automaattisesti loman päättymisajankohtana.
  10. Ota pois päältä Ohjaa matkapuhelinnumeroon saapuvia puheluita Tavoitettavissa tilatiedon mukaisesti -asetus, jos haluat että matkapuhelinnumeroosi soitetut puhelut ohjautuvat Loma tilan mukaisesti.

Aktivoi Smart Connect liittymälle lomatiedote valikko alla olevan ohjeen mukaisesti.

  1. Kirjaudu Telia Smart Connect -web käyttöliittymään
  2. Klikkaa oikealta ylhäältä nimeäsi, niin saat auki Oma profiilin ja käyttäjän asetukset.
  3. Valitse Tilatieto-välilehti.
  4. Alempana puheluasetukset kohdalla valitse alasvetovalikosta tila Loma.
  5. Saapuvat puhelut valikosta valitse Valikko.
  6. Aseta myös "Soita ensin omassa puhelimessa" valinta päälle, mikäli haluat, että puhelu ei ohjaudu suoraan lomatiedotteelle ja valikkoon.
  7. Valitse "Valitse IVR" kohdasta itsellesi lomaa ajatellen sopiva vaihtoehto seuraavista vaihtoehdoista:

HUOM! Ennen kuin valitset Vastaajan sisältävän vaihtoehdon, niin varmistathan, että matkapuhelinliittymälläsi on käytössä vastaaja lisäpalvelu. Tämän voi tarkistaa Minun Teliasta tai pääkäyttäjänä Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelusta.
 
Valinta "1: Oma numero, 2: Syötä numero" = Soittaja kuulee tiedotteen " Valitse seuraavista vaihtoehdoista: Jos haluat puhelun yhdistyvän tavoittelemallesi henkilölle paina 1. Jos haluat puhelun yhdistyvän sijaiselle paina 2."
 
Valinta "1: Vastaaja, 2: Syötä numero, 3: Oma numero" = Soittaja kuulee tiedotteen " Valitse seuraavista vaihtoehdoista: Jätä viesti painamalla 1. Jos haluat puhelun yhdistyvän sijaiselle paina 2. Jos haluat puhelun yhdistyvän tavoittelemallesi henkilölle paina 3."

Tämän jälkeen noudata seuraavia vaiheita:

  1. Toista valinnat kohdassa "Kun varattu".
  2. Jotta soittaja kuulee myös tiedotteen siitä, että olet lomalla, aseta "Toista tilatieto” aktiiviseksi.
  3. Se, mihin puhelut ohjautuvat valikkovalinnoilla, asetetaan alempaa "Valikon asetukset" kohdalla. 
  4. Kun asetukset on määritetty paina "Tallenna".
  5. Tämän jälkeen pääset ylempää Muuta tilaa alta asettamaan Loma tilan päälle päättymispäivineen. Kun olet asettanut päättymispäivän lomallesi paina "Aktivoi painiketta".
  6. Lomatiedote poistuu automaattisesti loman päättymisajankohtana.
  7. Ota pois päältä "Ohjaa matkapuhelinnumeroon saapuvia puheluita Tavoitettavissa tilatiedon mukaisesti" -asetus, jos haluat että myös matkapuhelinnumeroosi soitetut puhelut ohjautuvat Loma tilan mukaisesti.

Myös muita valikon asetuksia on mahdollista käyttää, muut valikon valinnat tarkoittavat seuraavia asioita:
 
Valinta: "1: Vastaaja tai 2: Oma numero" = Soittaja kuulee tiedotteen: "Valitse seuraavista vaihtoehdoista: Jätä viesti painamalla 1. Jos haluat puhelun yhdistyvän tavoittelemallesi henkilölle paina 3."
 
Valinta: "1: Vastaaja, 2: Jono, tai 3: Oma numero" = Soittaja kuulee tiedotteen: "Valitse seuraavista vaihtoehdoista: Jätä viesti painamalla 1. Yhdistä asiakaspalveluun painamalla 2. Jos haluat puhelun yhdistyvän tavoittelemallesi henkilölle paina 3."
 
Valinta: "1: Vastaaja, 2: Vaihde tai 3: Jono" = Soittaja kuulee tiedotteen " Valitse seuraavista vaihtoehdoista: Jätä viesti painamalla 1. Yhdistä vaihteeseen painamalla 2. Jos haluat puhelun yhdistyvän asiakaspalveluun paina 3."

Aktivoi Smart Connect liittymälle lomatiedote alla olevan ohjeen mukaisesti.

  1. Kirjaudu Telia Smart Connect -web käyttöliittymään 
  2. Klikkaa oikealta ylhäältä nimeäsi, niin saat auki Oma profiilin ja käyttäjän asetukset.
  3. Tallenna oma ääniviesti kohdalla anna puhelinnumerosi, jolloin palvelu soittaa sinulle ja vastatessa voit nauhoittaa oman tiedotteen ja sen jälkeen katkaista puhelun. Tämän jälkeen tiedote on kuunneltavissa Tallenna oma ääniviesti- osiossa.
  4. Puheluasetukset kohdalla valitse alasvetovalikosta tila Loma.
  5. Saapuvat puhelut valikosta valitse Oma ääniviesti.
  6. Valitse ääniviesti valikosta nauhoittamasi tiedote.
  7. Aseta myös "Soita ensin omassa puhelimessa" valinta päälle, mikäli haluat, että puhelu ei ohjaudu suoraan lomatiedotteelle.
  8. Toista valinnat kohdassa "Kun varattu".
  9. Kun asetukset on määritetty paina "Tallenna".
  10. Tämän jälkeen pääset ylempää Muuta tilaa alta asettamaan Loma tilan päälle päättymispäivineen. Kun olet asettanut päättymispäivän lomallesi paina "Aktivoi painiketta".
  11. Lomatiedote poistuu automaattisesti loman päättymisajankohtana.
  12. Ota pois päältä "Ohjaa matkapuhelinnumeroon saapuvia puheluita Tavoitettavissa tilatiedon mukaisesti" -asetus, jos haluat että myös matkapuhelinnumeroosi soitetut puhelut ohjautuvat Loma tilan mukaisesti.

Etsi ohjeita

Ota yhteyttä

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

Kirjaudu

Rekisteröidy

 

Telia Yrityksille -verkkokauppa

Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
 

Ostoksille

 

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

 

AVAA CHAT

Varaa soittoaika


Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
 

Lue lisää käyttötuesta