Verkkotunnuksen liittäminen palveluun

Tämä ohje on yritysasiakkaille
  1. Kirjaudu pääkäyttäjätunnuksella hallintaportaaliin. Pääkäyttäjätunnus on yleensä muotoa admin@esimerkki.onmicrosoft.com. Siirry hallintaosioon valitsemalla valikosta Hallinta.
  2. Valitse vasemmasta valikosta Asetukset > Toimialueet
  3. Täältä näet mahdollisesti jo aiemmin palveluun lisätyt verkkotunnukset. Lisää uusi verkkotunnus palveluun painamalla +Lisää toimialue
  4. Syötä lisättävä verkkotunnus. Huomioithan, että verkkotunnuksen tulee olla sinun omistuksessasi tai sinulla tulee olla valtuudet pyytää muutoksia kyseisen verkkotunnuksen nimipalveluihin.
  5. Valitse “Lisää TXT-tietue toimialueen DNS-tietueisiin”
  6. Jotta verkkotunnus saadaan lisättyä palveluun, tulee se vahvistaa lisäämällä ilmoitettu TXT-tietue verkkotunnuksen nimipalveluihin. Tietue on muodoltaan ”MS=msnumerosarja”.

    Huom! Verkkotunnuksesi voi olla muualta kuin meidän palvelustamme. Voit tarkistaa täältä, mihin verkkotunnuksen nimipalvelimet osoittavat.
  7. Kun vaadittu TXT-tietue on lisätty verkkotunnuksen nimipalveluihin, voit siirtyä eteenpäin painamalla “Vahvista”.
  8. Verkkotunnus on nyt lisätty palveluun ja se voidaan määrittää käyttöön käyttäjätunnuksille.

Huom! Jos Microsoft 365- palvelussasi on tilattuna lisenssejä, joihin kuuluu sähköposti (Exchange Online) ja haluat ottaa sähköpostin käyttöön tälle verkkotunnukselle, niin käyttöönotto vaatii vielä MX-, TXT- sekä CNAME- tietueiden lisäämisen.

Saat tarvittavat tietueet sähköpostin käyttöönottoon kohdasta Asetukset > Toimialueet > valitse verkkotunnus johon sähköposti aktivoidaan ja valitse Jatka määrittämistä.

Telia Asiantuntijat auttavat DNS muutoksisssa toimenpidehinnaston mukaisesti.

Lisää samasta aiheesta

Käyttäjän salasanan vaihtaminen

Etsi ohjeita

Ota yhteyttä

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta