Vantaa teki maanantaina Telian kanssa sopimuksen asiakaspalvelunsa digitalisoimisesta. Sopimus käsittää kaikki kaupungin asiakaspalvelunumerot ja niihin sisältyvät tekniset ratkaisut.
Vantaan tavoitteena on parantaa kaupungin asiakaspalvelua. Järjestelmä, jonka Vantaa ottaa käyttöönsä, mahdollistaa esimerkiksi asiakaspalvelijoiden osaamisprofiilien luomisen ja niiden automaattisen hyödyntämisen.
"Uusi järjestelmä mahdollistaa aidosti monikanavaisen asiakaspalvelukulttuurin syntymisen Vantaan kaupungille. Tämä tarkoittaa sitä, että kuntalainen voi ottaa yhteyttä itselleen mieluisimman kanavan, esimerkiksi chatin, avulla", toteaa palvelupäällikkö Tiina Hörkkö Vantaan kaupungilta.
"Näin pystymme tarjoamaan parempaa asiakaskokemusta ja samalla tehostaa työtämme", täydentää apulaiskaupunginjohtaja Martti Lipponen.
Uuden järjestelmän myötä Vantaa pystyy parantamaan asiantuntijoidensa tavoitettavuutta, sillä takaisinsoittomahdollisuus laajenee palvelunumeroista asiantuntijanumeroihin. Samalla kaupungin vaihteen toiminta nykyaikaistuu
Palvelut Pitäjänmäen uudesta datakeskuksesta
"Olemme iloisia, että voimme sujuvoittaa vantaalaisten arkea tulevaisuuteen kurottavilla asiakaspalvelun ratkaisuilla. Olemme vahvana kumppanina mukana Vantaan kaupungin digimatkassa. Tämä sopimus täydentää hienosti aiemmin keväällä Vantaan kanssa solmittua puhepalvelusopimusta", Telian myyntijohtaja Antti Luoto iloitsee.
"Tämä on meille merkittävä virstanpylväs julkisen sektorin uudistaessa ja digitalisoidessa palveluitaan. Pystymme Vantalla hyödyntämään laajasti pohjoismaista osaamistamme ja maailmanluokan konesalipalveluitamme", Telian kehitysjohtaja Henri Harmia korostaa.
Sopimuskausi on kolme vuotta, tämän jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Kaupungin puhelinvaihdetoiminnan lisäksi sopimukseen sisältyy noin 70 erillistä asiakaspalvelunumeroa sekä niiden taustajärjestelmän, jota käyttää liki 350 puhelinagenttia. Telia tulee tuottamaan uudet palvelut Telia Helsinki Datacenteristä käsin.
Lue lisää uusista ratkaisuista:
Langaton lähiverkko mahdollistaa henkilöstön liikkuvan työn OP Vallilan konttorissa