Lomalle lähdössä? Katso näppärät vinkit loma- ja poissaolotiedotteen tekemiseen. Lue lisää

Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Ensiluokkainen puhelinvaihde

Ota haltuun asiakaspalvelun ja puhelinvaihteen haastavimmatkin tarpeet. Viestintäpalvelu VIP on nimensä veroinen ensiluokkainen puhelinvaihde. Helppokäyttöisyydellä pidät vaihteenhoitajan ja asiakkaan tyytyväisinä. Ota yhteyttä, niin kerromme lisää.

parempaa asiakaspalvelua

Ei enää jonoja puhelinvaihteeseen tai tyytymättömiä asiakkaita. Valitse VIP, jos puheluliikenteesi tarvitsee helppokäyttöisen, mutta vaikeimpiinkin tarpeisiin muuntuvan viestintäratkaisun. Asetat vapaa- ja varattu-tilat kätevästi vaikka mobiilissa, jotta vaihteenhoitaja osaa yhdistää sinulle puhelut, kun sinulle sopii.

Verkosta tarjottava palvelu mukautuu ja muuntautuu moneen. Hanki vaikka kätevät puhelinvalikot, jotta tiedät koskeeko puhelu huoltoa vai myyntiä.

Viestintäpalvelu VIP:n hyödyt sinulle

Kätevöitä puhelinpalveluasi

Haluatko vaihtaa parempaan vaihteeseen? Keskustellaan toki tarkemmin siitä, miten voit hyödyntää Viestintäpalvelu VIPiä asiakaspalvelussasi.

Tätä kaikkea on Viestintäpalvelu VIP

Sopivat viestintätyökalut jokaiselle työntekijälle
  • Eri sovellukset ja palvelun ominaisuudet tarjoavat jokaiselle työntekijälle oikean työkalun eri viestintätilanteisiin.
  • VIP-mobiilisovelluksen avulla käytössäsi on yrityksen puhelinluettelo, josta löydät oikean kollegan ja sopivan viestintäkeinon, oli se sitten puhelu, tekstari, meili tai chat-viesti.
  • Mobiilisovelluksella pystyt muuttamaan muille näkyvää tavoitettavuustietoasi ja kytkemään esimerkiksi poissaoloviestin päälle. Vastaavasti näet myös kollegoidesi tavoitettavuuden.
  • Tietokoneelle asennettavalla puhelimella eli softphonella hoidat tietokoneen ääressä puhelut, chatit ja tekstiviestit.
Joustavat asiakaspalveluryhmät
  • Palvelu ohjaa monipuolisilla puhelunohjaussäännöillä asiakaspalveluun tulevia puheluita.
  • Voit tarpeen mukaan säätää asiakaspalvelunumeroiden aukioloaikoja ja nauhoittaa jonotiedotteita.
  • Näet mihin asiakaspalveluryhmiin kuulut ja voit kirjautua ryhmiin sekä niistä ulos yhdellä klikkauksella joko omalla tietokoneellasi tai mobiilisovelluksella.
  • Sovellus kertoo sekä tietokoneella että mobiilisovelluksessa ryhmän kirjautumistilanteen ja jonossa olevien puheluiden määrän.
  • Ryhmän puhelulokista näet nopeasti vastaamatta jääneet puhelut ja voit soittaa heille helposti takaisin.
Asiakaspalvelun johtaminen ja seuranta
  • Asiakaspalvelun esimiehen työkalu tarjoaa reaaliaikaisen näkymän asiakaspalvelun suorituskykyyn. 
  • Näet kirjautuneiden asiakaspalvelijoiden tilanteen ja voit tarvittaessa kirjata asiakaspalvelijoita jonoon ja jonosta pois.
  • Seuraat reaaliaikaisesti jonomääriä, vastausaikoja ja jonossa puhelun lopettaneiden soittajien määriä. Näin voit reagoida mahdollisiin haasteisiin asiakaspalvelussa välittömästi.
Ketterä vaihteenhoito
  • Vaihteenhoitajan työkalulla varmistat sujuvan sisään- ja uloskirjautumisen vaihteeseen.
  • Aktiivisten ja jonottavien puheluiden tilanne kerrotaan selkeästi vaihteenhoitajan näkymässä.
  • Yrityksen henkilöhakemisto löytyy helposti sekä tietokoneeltasi että VIP-mobiilisovelluksesta.
  • Näet reaaliaikaisesti henkilön tavoitettavuustilan sekä tarkemmat kalenteritiedot.
  • Tilapäinen puhelunvälitys onnistuu sekä puhelimen että tabletin mobiilisovelluksella, joten et ole sidottu työpisteeseesi.
Liikkuvaan työhön ja etätyöhön
  • Löydät työkaverien yhteystiedot ja tavoitettavuustiedot puhelimestasi, joten saat heidät tehokkaasti kiinni.
  • Etäisyydellä ei ole väliä: viestintä toimii kuten toimistolla ja tuttuja puhelinnumeroita käyttäen, olit sitten kotisohvalla tai maailmalla.
  • Voit valita sähköpostin sijaan puhelun, jonka soitat suoraan VIP-sovelluksesta.
     
Integraatioilla ja lisäpalveluilla älykkyyttä
  • Kalenteri-, kulunvalvonta- ja Skype-tilatietointegraatioilla käyttäjien tavoitettavuustieto päivittyy automaattisesti VIP-puhelinluetteloon ja näin sekä vaihteenhoitajan että kaikkien työntekijöiden saataville.
  • AD-integraation avulla yrityksen käyttäjätiedot pysyvät ajan tasalla. 
  • VIP Puheentallennuspalvelulla voit tallentaa omat puhelusi tai asiakaspalvelunumeron puhelut, käytiinpä ne sitten puhelimitse tai tietokoneen välityksellä.
Helppo hallinnointi
  • Palvelua hallinnoidaan web-käyttöliittymien kautta.
  • Telia Yritysportaalissa saat lisättyä uusia käyttäjiä palveluun sekä muutettua jo olemassa olevien käyttäjien tietoja.
  • VIP-pääkäyttäjänä voit muokata asiakaspalveluryhmien kokoonpanoa sekä puheluiden ohjaussääntöjä.
  • Helppokäyttöinen ja monipuolinen VIP Raportointipalvelu antaa arvokasta tietoa asiakaspalvelujonojen, vaihteen ja käyttäjien puheluliikennemääristä, puhelukuormituksen jakautumisista ja puheluiden käsittelytiedoista.
Kustannustehokkuutta
  • Säästät puhelukustannuksissa, kun soitat puhelut läppäriltä tai matkapuhelimesta omaan yritykseesi veloituksetta ja muualle Suomeen aina kotimaan puhelun hinnalla.
  • Ulkomailla vastaanotat puhelinnumeroihisi soitetut puhelut läppärillä veloituksetta.
  • Ulkomailla voit myös soittaa ja vastaanottaa puheluita VIP-mobiilisovelluksella mobiili-VoIP (voice over IP) -puheluina wifi-verkossa, jolloin vältät roaming-kustannukset.

viimeinen silaus Yhteensopivilla kuulokkeilla 

Laadukkaat ja ennen kaikkea hyvin istuvat kuulokkeet ovat vaihteenhoitajan tärkein työväline. Valitse työtehtävääsi sopivat kuulokkeet, eli paras yhdistelmä hyvää äänenlaatua ja mukavaa istuvuutta.

Tutustu Viestintäpalvelu VIP:in kanssa yhteensopiviin kuulokkeisiin Data-Infon sivuilla   

Ohjeita Viestintäpalvelu VIP:n käyttäjälle

Poissaolotiedote ja muita ohjevideoita
Kirjautuminen palveluun ja unohtunut salasana
Loma- ja poissaolotiedote sekä vastaajan asetukset
Softphonen asennus
Aktiviteetit ja roolit
Kotisivu: Pääkäyttäjän näkymä
Kotisivu: Käyttäjän näkymä
Pääkäyttäjän ohjevideot
Kirjautuminen välittäjä- ja asiakaspalvelunumeroon
Aukioloajan määrittäminen
Poikkeuksellinen aukioloaika
Vuosittain toistuva poikkeuksellinen aukioloaika
Tavoitettavuusketjuryhmän numeron asetukset ja luonti
Välittäjä- ja asiakaspalvelunumeron asetuksista
Käyttäjän asetukset
Puheluiden välittäminen
Tiedotteen nauhoittaminen
Laskutustunnus eli laskutusliittymä
Käyttäjäryhmien merkitys, luonti ja käyttäjän lisääminen ryhmään
Asennus ja käyttöönotto Androidissa ja iPhonessa

Telia Vip Mobile

Android- ja iPhone-puhelimet

Alla olevat vaiheet tarvitsee käydä läpi vain mobiilisovelluksen asentamisen yhteydessä:  

  1. Lataa Telia VIP -sovellus sovelluskaupastasi (Android-puhelimissa Google Play ja iPhone-puhelimissa App Store)
    a)    Avaa puhelimellasi sovelluskauppa ja etsi sovellus nimellä "Telia VIP"
    b)    Tai kun saat VIP-palvelun toimituksen yhteydessä tervetulotekstiviestin, pääset tekstiviestin linkin avulla suoraan hakemaan sovelluksen kaupasta
     
  2. Avaa sovellus ja syötä matkapuhelinnumerosi kansainvälisessä muodossa, esim. +358401234567
     
  3. Paina Hae aktivointikoodi -painiketta. Saat aktivointikoodin tekstiviestillä ja sähköpostilla
     
  4. Syötä saamasi aktivointikoodi Telia VIP -sovellukseen ja paina Aktivoi-painiketta 
     
  5. Sovellus on tämän jälkeen valmis käytettäväksi!
VIP-sivustolle kirjautuminen ensimmäisen kerran
  1. Mene osoitteeseen https://vip.telia.fi ja klikkaa "Pyydä salasanaa".
     
  2. Kirjoita käyttäjätunnuksesi. Käyttäjätunnuksesi on matkapuhelinnumerosi, jonka eteen tulee ”fi” ja numeron perään yrityksesi domain. Esimerkki: fi0401234567@yritys.fi
     
  3. Klikkaa ”Tilaa uusi salasana”.
     
  4. Saat kertakäyttöisen varmenteen tekstiviestinä. Syötä saamasi kertakäyttövarmenne ja paina OK.
     
  5. Syötä omavalintainen salasana, toista se ja klikkaa ”Vaihda salasana”.
     
  6. Kirjaudu VIP-sivustolle käyttäjätunnuksellasi ja uudella salasanallasi.

Apua Käyttötuesta

Jäikö jokin vaivaamaan? Käyttötuki auttaa puhelimitse ja paikan päällä.