Vahva sähköinen tunnistautuminen yrityksille

Yritys, tarjoa asiakkaillesi turvallinen ja helppo tapa kirjautua palveluihisi mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla.

Helppo ja turvallinen henkilöllisyyden todentaminen asiakkaillesi

Vahva tunnistautuminen, eli mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla kirjautuminen, on yleistynyt tunnistautumistapa yritysten verkkopalveluihin. Se on asiakkaalle helppo, nopea ja turvallinen tapa henkilöllisyyden todentamiseen sähköisesti. Hyvän asiakaskokemuksen ja tietoturvan kannalta on siis suotavaa tarjota tämä kirjautumisvaihtoehto asiakkaille. 

Lue lisää – vahva tunnistautuminen on mobiilimaksamisen edellytys

Telia Tunnistus -palvelulla mahdollistat asiakkaillesi vahvan sähköisen tunnistautumisen ja saat tunnistamiseen sidotun ajantasaisen tiedon asiakkaistasi, kun he kirjautuvat palveluusi. Tunnistat yhdellä sopimuksella ja yhdellä liityntärajapinnalla kaikki asiakkaasi, jotka käyttävät jotain sähköisen tunnistautumisen muodoista. Uudet tunnistustavat ovat heti käytössäsi eikä nykyisiin palveluihisi tarvitse tehdä muutoksia. Voit myös integroida vahvan tunnistautumisen yrityksesi verkkopalveluihin monella eri tavalla. 


Haluatko Mobiilivarmenteen puhelimeesi? Siirry Mobiilivarmenteen sivulle

Hyötysi

Parempi asiakaskokemus

Asiakkaidesi ei tarvitse muistaa salasanoja tai tunnuslukusovelluksia, vaan he voivat kirjautua palveluihisi helposti millä tahansa matkapuhelimella.

Turvallista liiketoimintaa

Osana luottamusverkostoa, Telia Tunnistus -palvelu on auditoitu ja EU:n eIDAS-asetuksen ja Suomen lainsäädännön vaatimukset täyttävä.

Vahva tunnistautuminen pankkitunnuksilla – sähköisen tunnistautumisen muodot

  • Suomi: Pankkitunnistus (kaikki pankit), Mobiilivarmenne (kaikki operaattorit), henkilökortti
  • Ruotsi: BankID
  • Norja: BankID, BankID on Mobile, Vipps App
  • Tanska: NemID, MitID
  • Viro: Smart-ID, Mobile ID
  • Latvia: Smart-ID
  • Liettua: Smart-ID, Mobile ID

Telia Tunnistus -palvelukuvaukset