Mikä ihmeen konversio?
Konversio on toivottu toiminto tai tapahtuma. Se on mitattava arvo, jonka avulla seurataan tuloksellisuutta.
Toimipisteen kohdalla konversio voi olla esimerkiksi asiakkaan vierailu liikkeessä, tuotteen laittaminen varaukseen, ajanvaraus, ostos tai kanta-asiakkaaksi liittyminen. Konversion voi siis itse määritellä omiin tavoitteisiin pohjautuen – toiset konversiot ovat toki arvokkaampia kuin toiset (ostos vs. liikkeessä vierailu).
Konversioaste kertoo sen, kuinka hyvin toimipiste konvertoi tavoitteisiin nähden. Telia Conversion Insight -palvelu pyrkii vaikuttamaan juurikin konversioasteeseen – kun ymmärtää asiakasvirtadataa yhdistettynä myyntidataan, ja löytää kehityskohdat, pystytään konversioastetta parantamaan.
Menestyjät ja edelläkävijät tekevät asiakaskonversaation liittyviä päätöksiä jo tänään huomisen tiedoilla. Onko yrityksesi yksi edelläkävijöistä?