Lähdössä lomalle? Katso ohje loma- ja poissaolotiedotteen tekemiseen. Katso ohje
AR by Telia – lisätyn todellisuuden sovellus

Mikä?
Telia tarjoaa alustan AR-sisällön jakeluun. Kuluttajat voivat ladata palvelun ostaneiden yritysten AR-sisältöjä AR by Telia -sovelluksen kautta.
Miksi?
Useat yritykset tarjoavat AR-sisältöjä omissa sovelluksissaan. Kuluttajat eivät halua ladata montaa eri sovellusta AR-sisällön näkemiseksi. AR by Telia -sovelluksen avulla kuluttajat näkevät usean eri yrityksen AR-sisällöt samasta paikasta.
Kenelle?
AR by Telia skaalautuu sekä pienten että suurten yritysten tarpeisiin. Telia tekee AR:n hyödyntämisestä mahdollista ja kustannustehokasta myös pienille yrityksille, sillä yritysten ei tarvitse kehittää omaa sovellusta AR-sisältöjä varten.
Yksi helppokäyttöinen sovellus kuluttajille. Kuluttajien aktivointi onnistuu merkittävästi helpommin, kun saman sovelluksen kautta voi kuluttaa lähes kaikkea lisätyn todellisuuden sisältöä.
Palveluna yksi maailman johtavista AR-alustoista. Zappar-alustalla varmistamme, että sisältö on teknisesti monipuolista ja alan viimeisimmän kehityksen mukaista.
Sisällöntuottajien ekosysteemi. Telia on rakentanut AR By Telian ympärille sisällöntuottajien ekosysteemin, jotta yritysten on helpompi saada helposti laadukasta AR-sisältöä oman brändinsä tueksi.
Lataa AR by Telia -sovellus
Voit myös testata WebAR-sovellusta selaimella. Kokeile vaikkapa tätä AR-kokemusta.
AR by Telia -sovelluksen käyttömahdollisuudet
Lisätyn todellisuuden hyödyntämisessä vain mielikuvitus on rajana ja sillä voi toteuttaa lukemattomia kaupallisia ratkaisuja.
Tuotteen testaus
Mahdollistetaan tuotteiden testaus ennen ostopäätöksen tekemistä, esimerkiksi silmälasi-, vaate-, kenkä-, meikki- tai huonekaluostoksilla.
Printin elävöittäminen
Herätetään kuvat eloon! Elävöitetään staattista mainosta, pakkausta, POS-materiaalia tai vaikka kirjan kuvitusta AR-sisällön avulla.
Opastaminen ja palveleminen
Nostetaan opastaminen, itsepalvelu ja asiakaspalvelu uudelle tasolle, esimerkiksi lisäämällä tuotteelle AR-käyttöohjeet tai ostarille AR-navigointimahdollisuus.
Yritysmateriaalit
Tee vaikutus asiakkaisiin AR-käyntikortilla. Mahdollista on myös AR-elementtien lisäys tarjouksiin (esim. tiimin esittely).
Pelillistäminen
Geokätkö-ajatuksella voi järjestää kilpailuja, missä asiakas esim. voittaa jotain tietystä lokaatiosta. Tämä on hauska keino saada asiakkaat kivijalkoihin.
Mitä tahansa muuta
Mahdollisuudet ovat rajattomat! Onko sinulla idea jonka haluat toteuttaa? Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää.
Testaa AR-kokemusta
Jos olet tietokoneen ja puhelimen äärellä, voit kokeilla AR-toteutusta itse.
Tarkista, että koko hiihtolatuteemainen kuvakortti näkyy tietokoneesi näytöllä.
Avaa puhelimellasi AR by Telia -sovellus tai AR-sivu selaimeesi. Suosi Applen laitteilla Safari-selainta.
Skannaa kuvakortti puhelimellasi tietokoneen näytöltä.
AR-trendejä

2,5 miljardia kuluttajaa käyttää mobiili-AR-ratkaisuja vuoteen 2023 mennessä

46% jälleenmyyjistä aikoo hyödyntää AR- ja VR-ratkaisuja vuoteen 2020 mennessä

100 miljoonaa kuluttajaa tekee ostoksia AR:n avulla verkossa ja kivijalassa vuoteen 2020 mennessä

Globaalin AR-markkinan ennustetaan olevan arvoltaan $198 miljardia vuoteen 2025 mennessä

Mitä AR tarkoittaa?
AR on lyhenne sanoista Augmented Reality, suomeksi "lisätty todellisuus". AR by Telia -sisällön voi saada esiin Telian AR-herätteellä. Herätteet ovat uniikkeja koodeja, jotka on helppo sisällyttää esimerkiksi esitteisiin tai paketointeihin.
AR:ään on mahdollista lisätä lukemattomia toimintoja, kuten kuvia, audiota, videoita, tekstiä, 3D-objekteja, hyperlinkkejä, interaktiivisia painikkeita ja kasvontunnistusfilttereitä. Myös sisätilanavigointi on mahdollista toteuttaa AR by Telia -palvelun avulla.
Miksi hyödyntäisin lisättyä todellisuutta?
AR:n avulla brändisi voi käydä dialogia suoraan asiakkaidesi kanssa. AR luo fyysiselle maailmalle digitaalisen tason, jonka avulla muutat passiivisen median interaktiiviseksi digitaaliseksi kokemukseksi.
AR-elämys kauppakeskuskävijöille
AR-teknologiasta tuli keino tarjota kauppakeskuksen kävijöille uusia elämyksiä, kun jyväskyläläinen kauppakeskus Sokkari toteutti yhdessä Telian kanssa lisättyä todellisuutta hyödyntävän pelin. Katso, miten näyttävälle jouluikkunalle luotiin uusi ulottuvuus AR-teknologian avulla.