Lomalle lähdössä? Katso näppärät vinkit loma- ja poissaolotiedotteen tekemiseen. Lue lisää

Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Siirrä laskun eräpäivää

Telian yritysasiakkaana voit halutessasi hakea lisää maksuaikaa sekä matkapuhelin- että kiinteän verkon laskuillesi.

Maksuaikaa hakemalla ja maksamalla laskun sopimasi maksuajan puitteissa vältyt perintäkuluilta. Huomioi kuitenkin, että alkuperäisen eräpäivän jälkeen maksetuista laskuista veloitetaan korkolain mukaista viivästyskorkoa laskun maksamiseen saakka.

Hinnat

Voit tehdä maksusopimuksen kolmella tavalla: 

  • Itsepalveluna Yritysportaalissa. Tästä ei peritä erillistä palvelumaksua. 
  • Tekstiviestillä. Maksusopimuksen hyväksymiseksi lähetettävä tekstiviesti maksaa 0,14 € (alv. 0 %). 
  • Asiakaspalvelun kautta. Näin tehdystä sopimuksesta veloitetaan 9,00 € (alv. 0 %) suuruinen palvelumaksu. 

Hae maksuaikaa Yritysportaalissa

Yritysportaalissa voit hakea lisää maksuaikaa laskullesi vaivattomasti ja nopeasti itsepalveluna. 

  • Kirjaudu Yritysportaaliin
  • Siirry Laskutus-osioon
  • Etsi ja avaa lasku, jolle haluat lisää maksuaikaa
  • Valitse Siirrä maksupäivää, jolloin näet uuden ehdotetun eräpäivän
  • Voit samalla tilata maksumuistutuksen haluamaasi matkapuhelinnumeroon
  • Vahvista muutokset

Hae maksuaikaa Yritysportaalissa

Hae maksuaikaa tekstiviestillä

  • Kirjoita viesti OSAMAKSU laskunumero (esim. OSAMAKSU 12345678910) jos haluat jakaa laskun kahteen osaan tai MAKSUPÄIVÄ laskunumero, jos haluat siirtää laskun maksupäivää. Lähetä viesti numeroon 15400.
  • Saat paluuviestinä sopimusehdotuksen ja jatko-ohjeet.
  • Maksusopimuksen tekemisestä tekstiviestillä ei veloiteta erillistä palvelumaksua. HYVÄKSY-viestistä veloitetaan 0,14 € (alv 0 %).
  • Hyväksy sopimus lähettämällä viesti HYVÄKSY numeroon 15400 0,14 € (alv 0%).
  • Paluuviestinä saat ilmoituksen sopimuksen hyväksymisestä sekä laskun maksamiseen tarvittavat tiedot.

Huom! Palvelu toimii vain Telian matkapuhelinliittymästä lähetetyllä tekstiviestillä.

Palvelukohtaiset ehdot

  • Sopimus on sitova ja se astuu voimaan asiakkaan hyväksyessä sopimuksen. Sopimuksen mitätöinti tai muokkaaminen edellyttää kontaktia asiakaspalveluun. 
  • Laskuttaja on Telia Finland Oyj tai sen kanssa samaan konserniin kuuluva yhtiö. Laskuttajalla on oikeus hyväksyä tai hylätä asiakkaan maksusopimus harkintansa mukaan. Maksuaikaa ei voida myöntää mm. mikäli kyseessä on ensimmäinen lasku tai asiakkaalla on muita avoimia laskuja. 
  • Lasku on maksettava sovittuna maksupäivänä. Erillistä maksukehotusta ei asiakkaalle toimiteta. Mikäli asiakas laiminlyö maksun suorittamisen, palveluntarjoajalla on oikeus sulkea liittymä ja ryhtyä palvelun yleisten toimitusehtojen mukaisiin toimenpiteisiin. 
  • Laskun eräpäivästä lukien maksamattomasta osuudesta veloitetaan korkolain mukainen viivästyskorko siihen saakka, kunnes laskun viimeinen erä maksetaan. Viivästyskorko veloitetaan seuraavalla laskulla.