Kaikki artikkelit yrityksille

Yömyöhäänkin pitää olla kiva tilata

3 min

Sonera on nyt Telia.

Ifolorin laskutuksessa on mietitty jopa asiakkaan nukkumaanmenoaikaa. Moni suomalainen tilaa tuotteita päivän päätteeksi.

Millainen perheen lomareissusta tehdystä kuvakirjasta tuli? Näyttääkö lemmikki hyvältä mukin kyljessä? Toimiiko rakas järvimaisema sisustustaulussa?

Suomen suosituin kuvapalveluyritys Ifolor on vahvasti mukana suomalaisten elämässä: sen verkkokaupasta tilattavat kuvatuotteet ovat odotettuja ja pakettien avaaminen iloinen ja jännittäväkin hetki.

Ifolorin Keravan-tehtaalta lähtee paketteja vuosittain miljoona. Lähes aina pakettiin pakataan mukaan lasku.

"Kuuntelemme asiakkaitamme herkällä korvalla. He haluavat saada laskun tuotteen mukana. Se koetaan käteväksi ja turvalliseksi. Meille se on merkittävä kilpailuetu", ifolorin markkinointijohtaja Pekka Ketonen kertoo.

Ifolor starttasi nykymuotoisen verkkokauppansa vuonna 2006. Kuvatuotteiden tilaaminen netistä jännitti silloin monia.

"Tyytyväisyystakuumme on, ettemme laskuta asiakasta heti tilauksenteon yhteydessä. Jos tuote ei vastaa odotuksia, sen voi palauttaa helposti. Asiakkaat tuntevat korkean laatumme ja luottavat meihin. Palautuksia tulee harvoin ja silloinkin syynä on yleensä se, että tuote on vaikka naarmuuntunut kuljetuksen aikana", Pekka Ketonen sanoo.

Ifolorille on tärkeää, että tilaaminen on mukava kokemus.

"Kuvakirjoja ja muita tuotteita suunnitellaan tuntikausia ja tilataan usein iltamyöhään. Emme halua venyttää ihmisten nukkumaanmenoa enää sillä, että heidän täytyy etsiä pankkitunnuksia tai alkaa naputella luottokorttitietoja. Paperilasku antaa myös maksuaikaa, jos sellaista kaivataan."

"Tämähän voisi sopia meillekin"

Soneran Financial Services -yksikön johtaja Miika Salo kuuntelee kiinnostuneena Pekka Ketosen mietteitä ifolorin laskutuksesta, sillä Sonera on yksi sähköisen laskutuksen edelläkävijöitä Suomessa.

Soneran laskutusosaamiseen luottavat myös monet muut yritykset, sillä Sonera starttasi uuden laskutuspalvelun runsas vuosi sitten. Miika Salon mukaan erityisesti Soneran kehittämät personoidut laskut ovat olleet menestys.

"Lasku on loistava markkinointikanava. Räätälöimme yritysasiakkaidemme laskuja heidän toiveidensa mukaan. Laskuissa voidaan kertoa sopivista palveluista ja sitä kautta lisätä myyntiä."

Miika Salo pohtii, että Soneran sähköisiin laskuihin lisäämät värikkäät elementit sopisivat hyvin ifolorin kaltaiselle yritykselle.

"Ifolor auttaa ihmisiä tallentamaan elämänsä tärkeät hetket ja tunteet. Asiakkaita puhutteleva visuaalisuus voisi jatkua myös laskujen ulkonäössä."

Pekka Ketonen sanoo, että ifolorin laskuissa tärkeintä on selkeys: asiakaspalvelun yhteystiedot ja palautusoikeudet löytyvät helposti yhdellä silmäyksellä.

"Olemme satsanneet Keravan-tehtaallamme laadukkaaseen ja nopeaan kuvatuotantoon ja pakkausjärjestelmään. Tämänhetkinen logistiikkamme ei mahdollista laskujen personointia. Tulevaisuudessa olisi hienoa, jos saisimme lisättyä laskuihimme "näin otat paremman kuvan" -tyylisiä vinkkejä."

Pekka Ketonen uskoo sähköisen laskutuksen lisääntyvän lähivuosina.

"Taas tullaan siihen mikä on asiakkaalle helpointa. Sähköinen lasku ei ole uutta ifolorille: suositun Postikortit-mobiilisovelluksemme käyttäjät saavat laskunsa sähköpostiin."

Jos haluat tietää lisää Sonera Laskutuspalvelusta, ota yhteyttä Miika Saloon.

miika.salo@teliasonera.com, 040 302 4904

Voit myös tutustua Telia Laskutuspalveluun tästä.

Lue myös:

Miten voit leikata laskutuspalvelulla kulut puoleen

Miten lasku on tehokas markkinointikanava

Artikkelin aihealueet

Talous

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan