Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Kaikki artikkelit

Hommat hoitoon yhdellä puhelinsoitolla

2 min

Puhelinasiakaspalvelu on monelle kirosana. Pitkät jonotusajat ja pompottelu asiakaspalvelijalta toiselle saavat kenet vain näkemään punaista kiireisen arjen keskellä. Saamamme palautteen mukaan emme ole aina olleet tarpeeksi lähellä PK-yritysten arkea, ja heidän tarpeitaan. Siksi avasimme kesällä 2019 uuden palvelunumeron pienyrityksille ja yrittäjille. Asiakaspalvelu- ja myyntinumeroksi kutsutun palvelunumeromme tarkoituksena on saada PK-yritysasiakkaan huoli pois päiväjärjestyksestä yhdellä soitolla. Tässä artikkelissa kerromme mistä numerossa on kyse, ja ketkä luurin toisessa päässä vastaavat.

Millaisella asialla asiakaspalvelu- ja myyntinumeron voi puhelimeen näppäillä? Oikeastaan millaisella vain. Numeroon soittaessa ei ole vaaraa siitä, että joutuisi selvittämään asiaansa useammalle henkilölle erikseen.

"Saamme puheluita ihan laidasta laitaan. Koska vastaajina toimivat suoraan asiantuntijamme, pystymme tarjoamaan vastauksia kaikkiin pulmiin", kertoo numerossa asiakkaille vastaava asiakaspalvelija Jon Heikkinen.

Puhelimeen tarttumista ei siis tarvitse aikailla pienen tai suurenkaan asian edessä. Oli kyse sitten yhteyksien tai IT-palveluiden päivittämisestä tai yksittäisestä ongelmatilanteesta, langan toisesta päästä löytyy ammattilainen, joka osaa auttaa.

Asiantuntijat apunasi: 020 355 800

Henkilökohtaisuus kerää kiitosta

Nykypäivänä asiakaspalvelu tapahtuu pitkälti verkossa ja itsepalveluna, mutta perinteiselle puhelinpalvelulle on edelleen kysyntää. Moni kokee tiedon etsimisen työläänä, sillä kanavia ja numeroita saattaa olla useita ilman selvyyttä, mistä apu todella löytyy. Pienten yrityksien tarpeet saattavat myös vaihdella paljonkin alasta riippuen. Silloin henkilökohtainen apu ja tilanteen kartoitus on tarpeen.

"Numeroon soittaneet asiakkaat ovat saaneet ratkaistua myös sellaiset ongelmat, jotka eivät ole välttämättä olleet alun perin soiton syynä. On saattanut esimerkiksi käydä ilmi, että yrityksen työkalut kaipaavat päivittämistä. Tietysti itselläkin on onnistunut fiilis, kun asiakasta pystyy tällaisessa tilanteessa aidosti auttamaan", kertoo Heikkinen.

Kysynnästä huolimatta numeron jonotusaika on pysynyt hyvin maltillisena, muutamissa minuuteissa.

"Palvelun laatua seurataan kuukausitasolla, ja tarkoituksena on jatkossakin vastata asiakkaiden kohtaamiin haasteisiin koko joukkueen voimin mahdollisimman kattavasti ja tehokkaasti", Heikkinen kertoo.

Teksti: Laura Vainio

 

Tarvitsetko apua yrityksesi palveluihin liittyen?

Älä pohdi yksin, vaan soita meille niin katsotaan yhdessä paras ratkaisu. Autamme sinua tilanteen kartoituksessa ja sopivien palveluiden valinnassa maanantaista perjantaihin kello 8–17 välisenä aikana: 020 355 800 (8,35 snt/puh + 16,69 snt/min). Voit myös jättää yhteydenottopyynnön.

Ota yhteyttä
Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Yrittäjän ratkaisut
Edellinen artikkeli
SSL-varmenteiden ylläpito helpottuu automaatiolla
Automatisointi pienentää varmennehallinnan kustannuksia.
Seuraava artikkeli
Yritys ei pyöri ilman nettiä – näin valitset liittymän
Telialla jo 30 vuotta ICT-asioita ratkonut asiantuntija Jarkko Helin antaa vinkit yrityksen ...