Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Kaikki artikkelit

Asiakaskokemus uudelle tasolle modernin viestintäratkaisun avulla – Porvoon kaupunki valitsi Telian

2 min

Kaunis Porvoo houkuttelee runsaasti kävijöitä varsinkin kesällä ja viikonloppuisin. Kaupunki on tunnettu muun muassa vanhasta kaupungista värikkäine puutaloineen sekä hyvistä ravintoloista, joiden terassit ja pöydät täyttyvät vierailijoista.

Porvoossa asuu yli 50 000 asukasta ja kaupungin palveluksessa on 3 600 työntekijää. Nykyaikainen viestintäratkaisu on kaupungille tärkeä, jotta se voi palvella paremmin sekä asukkaita, työntekijöitä että kävijöitä.

”Meidän pitää pystyä viestimään joustavasti sekä palvelemaan asiakkaitamme mahdollisimman hyvin”, sanoo kehittämispäällikkö Anders Backström Porvoon kaupungilta. ”Myös sisäinen viestintä on tärkeässä roolissa, jotta voimme työskennellä tehokkaasti. Porvoon tavoitteena on digitalisaatio mahdollisimman pitkälle vietynä. Halusimme löytää vanhan järjestelmän tilalle mobiilipohjaisen ratkaisun, joka toimisi saumattomasti yhteen muiden viestintäjärjestelmien ja -sovellusten, kuten Skype for Business -palvelun, kanssa”, Backström selittää.

”Tehokkuus ja asiakastyytyväisyys paranivat”

Porvoon kaupunki korvasi vanhan järjestelmän Telian Viestintäpalvelu VIP -ratkaisulla. Uusi, mobiilitekniikkaan pohjautuva ratkaisu on nykyaikainen ja siihen on integroitu esimerkiksi takaisinsoittomahdollisuus.

”Viestintäpalvelu VIP on selvästi parantanut toimintaamme ja tehokkuutta”, Backström kertoo. ”Olemme Telian avulla pystyneet luomaan nykyaikaisen järjestelmän. Pystymme esimerkiksi pitämään Skype-kokouksia, jotka vähentävät työmatkustamisen tarvetta. Uskon, että uusi viestintäratkaisu näkyy asiakkaille parempana palveluna ja asiakaskokemuksena. Olemme esimerkiksi huomanneet, että pystymme vastaamaan asiakkaiden yhteydenottoihin nopeammin. Asiakaspalvelua on myös mahdollista tarjota ajasta ja usein myös paikasta riippumatta”, Backström tarkentaa. (Artikkeli jatkuu videon alla.)

Backström kertoo ratkaisun parantaneen työntekijöiden mahdollisuuksia etätyöskentelyyn, kun vanhanaikaiset lankapuhelimet ovat poistuneet käytöstä ja korvautuneet mobiiliratkaisulla. Työtä voidaan myös tehdä tien päällä, mikä nopeuttaa palveluiden toimittamista asiakkaille.

”Telia on toiminut tässä projektissa erittäin hyvänä kumppanina tarjoten meille juuri niitä ratkaisuja, joiden avulla olemme saavuttaneet tavoitteemme”, Backström kehuu. ”Meillä on Telian kanssa säännöllisiä tapaamisia, joissa käymme läpi onnistumisia ja kehittämiskohteita. Yhteyshenkilömme Telialla ovat olleet erittäin avuliaita ja he ovat aktiivisesti tuoneet esille ratkaisuja, joiden avulla voimme jatkuvasti kehittää ja parantaa toimintaamme.”

Haaste: Aiemmin käytössä ollut vaihderatkaisu pohjautui vanhentuneeseen teknologiaan ja se oli tullut elinkaarensa päähän. Porvoon kaupunki halusi löytää mobiiliratkaisun, joka tehostaisi toimintaa ja parantaisi palveluita sekä asiakaskokemusta.

Ratkaisu: Porvoon kaupunki valitsi Telian Viestintäpalvelu VIP -ratkaisun, jonka avulla pystyttiin toteuttamaan tarvittavat integraatiot muihin käytössä oleviin järjestelmiin.

Hyödyt: Viestintäpalvelu VIP on parantanut asiakaspalvelun laatua ja toiminnan tehokkuutta ja mahdollistanut ajasta sekä paikasta riippumattoman työn. Asiakkaiden yhteydenottoihin pystytään vastaamaan nopeammin, ja ratkaisun integroiminen muihin järjestelmiin on parantanut palveluiden joustavuutta.

Parempaa asiakaspalvelua

Ota haltuun asiakaspalvelun ja puhelinvaihteen haastavimmatkin tarpeet Viestintäpalvelu VIP -ratkaisun avulla.

Tutustu tarkemmin
Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Asiakastarinat Vaihdepalvelut ja tavoitettavuus
Edellinen artikkeli
Ilmakunnas-yhtiö täyttää pian sata vuotta – pitkän iän salaisuus on asiakassuhteiden vaaliminen ja jatkuva uudistuminen
Ilmakunnaksella asiakaskokemuksen rakentamisessa on tärkeässä roolissa nykyaikaiset ...
Seuraava artikkeli
Kaukolämpöverkon ja kaivojen valvonta hyödyttäisi energiayhtiöitä – Oulun Energia selvittää mahdollisuuksia hyödyntää NB-IoT-teknologiaa osana energiatehokkaan verkoston ennakoivaa kunnossapitoa
Kaikki infrastruktuuria tarjoavat ja ylläpitävät tahot, kuten energiayhtiöt, hyötyvät kaivojen ...