

Toolpoint on suomalainen perheyritys, jolla on yli 30 vuoden kokemus työkalujen ja teollisuuden tarvikkeiden maahantuonnista ja jälleenmyynnistä. Ketteryys ja joustavuus korostuvat oman liiketoiminnan lisäksi myös IT-hankinnoissa.
Toolpointin myynnistä 97 prosenttia tapahtuu suoraan teollisuuden alan yrityksille aina PK-yrityksistä monikansallisiin jätteihin. 30 vuoden aikana paljon on muuttunut niin liiketoiminnassa kuin yrityksen IT-palveluissakin.
”Tälläkin alalla ostetaan yhä kokonaisvaltaisempia IT-palveluita. Yhteistyömme Telian kanssa on nykyään muutakin kuin liittymiä. Emme halua halvinta, vaan kestävät ja meille tuottoisimmat ratkaisut”, kertoo Toolpointin toimitusjohtaja Juha Sihvonen.
Laitehankintojen ohella tärkeään rooliin ovat nousseet huolto ja ylläpito. Tuorein yhteinen onnistuminen oli Windows 7 -käyttöjärjestelmän päivitys uudempaan versioon.
”Telialta otettiin meihin yhteyttä ja vinkattiin, että Windows 7:n tuki päättyy tammikuussa. Sen ansiosta viimeistenkin laitteiden käyttöjärjestelmäksi saatiin jo syksyllä Windows 10”, Sihvonen kertoo.
”On liiketoimintamme kannalta tärkeää, että kumppani toimii taustalla pitäen IT-infran ajan tasalla kuin huomaamatta.”
Windows 7 jäi taakse ilman keskeytyksiä työpäivässä
Sihvonen on tyytyväinen Toolpointin ja Telian yhteistyömalliin: ”Apua saadaan tarvittaessa ja on hienoa, että Telialta ollaan yhteydessä huolto- ja ylläpitosopimuksen puitteissa myös oma-aloitteisesti.”
Sihvosen mukaan työntekijöiltä ei ole tullut palautetta päivityshankkeesta. ”Sehän tarkoittaa, että kaikki meni hyvin”, hän naurahtaa ja jatkaa: ”Vaikka laitteita oli yli kaksikymmentä, käyttöjärjestelmäpäivitys sujui ongelmitta eikä häirinnyt kenenkään työpäivää.”
Yhteistyön ansiosta Toolpointin työntekijät voivat rauhassa keskittyä omaan tekemiseen. ”On liiketoimintamme kannalta tärkeää, että kumppani toimii taustalla pitäen IT-infran ajan tasalla kuin huomaamatta. Näin meille asiakkaana jää aikaa muuhunkin”, kertoo Sihvonen.