Kaikki artikkelit yrityksille

Päästötöntä sähköä, vihreämpiä sähkölaskuja

2 min

Vihreät arvot ovat Vaasan Sähkölle tärkeitä: yritys investoi päästöttömään energiantuotantoon sekä pyrkii pienentämään hiilijalanjälkeään muun muassa laskutustaan sähköistämällä. Telian laskunvälityspalvelun avulla yrityksen laskutuksen sähköisyysaste on noussut yli 40 prosenttia.

Vaasan Sähkö myy sähköä yli 100 000 asiakkaalleen ympäri Suomen. Lisäksi yritys ylläpitää sähköverkkoja ja toimittaa kaukolämpöä Vaasan seudulla. ”Olemme sitoutuneet energiatehokkuuteen ja päästöjemme minimoimiseen. Investoimme päästöttömän tuulivoiman tuotantoon sekä vihreään kaukolämpöön”, Vaasan Sähkön laskutuspäällikkö Katarina Norrgård kertoo. 

”Paperilaskun päästöt ovat sähköiseen laskuun verrattuna moninkertaiset, ja meidän laskutusvolyymeillämme sähköisen laskutustavan käytön lisäämisellä on merkittävä vaikutus”, hän jatkaa. ”Halusimme löytää ratkaisun, joka helpottaisi isojen laskumassojen sähköistämistä.”

Telian laskunvälityspalvelu otettiin Norrgårdin mukaan käyttöön laajemman toimintajärjestelmämuutoksen yhteydessä. Palvelu mahdollistaa yrityksen kaikkien laskujen keskitetyn hallinnan yksinkertaisessa käyttöliittymässä. ”Telian maine sähköisen laskutuksen eteenpäin viejänä ja puolestapuhujana vaikutti siihen, että valitsimme juuri heidän ratkaisunsa”, Norrgård perustelee.

”Telian maine sähköisen laskutuksen eteenpäin viejänä ja puolestapuhujana vaikutti siihen, että valitsimme juuri heidän ratkaisunsa.”
- Katarina Norrgård, Vaasan Sähkö

Norrgård kertoo, että laskunvälityspalvelun käyttöönotto sujui erittäin hyvin: ”Vastaukset Telian asiantuntijoilta saatiin nopeasti, ja kaikki haasteet ratkaistiin hyvässä yhteistyössä. Päivittäisessä käytännön työssä palvelu on toiminut moitteetta.”

Lasku on asiakasviestintää

Telian laskunvälityspalveluun sisältyy markkinointityötkalu, jonka avulla yritys voi lisätä kohdennettuja viestejä laskuihin. ”Markkinointityökalu on meillä todella kovassa käytössä. Viestimme sen avulla asiakkaillemme muun muassa tulevaista tapahtumista ja kampanjoista. Paperilaskua edelleen käyttäville voimme kertoa e-laskusta ja sen hyödyistä”, Norrgård selostaa.

Norrgårdin mukaan Vaasan Sähkö haluaa tarjota asiakkailleen parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen. ”Uskomme, että sähköinen lasku on asiakkaillemme kätevämpi vaihtoehto kuin paperilasku. Haluamme kuitenkin tarjota heille useita eri laskutustapoja. Parhaillaan kartoitamme mobiilimaksamisen ottamista paperi- ja e-laskun rinnalle. Teknisesti Telian laskutuspalvelu mahdollistaa laskun maksamisen mobiilisovelluksella jo nyt.”

Norrgård pitää laskua yrityksen brändin ja asiakaskokemuksen kannalta tärkeänä viestintäkanavana: ”Monien asiakkaiden kohdalla lasku on ainoa yhteydenotto, jonka he meiltä saavat. Siksi on tärkeää, että se toimitetaan heille oikein ja että se sisältää heille oleellista tietoa.”

Vaasan Sähkö hyödyntää laskunvälityspalvelun lisäksi Telian mobiililiittymiä ja tietoliikenneyhteyksiä. ”Uskon, että yhteistyömme kehittyy ja syvenee tulevaisuudessa. Etsimme Telian kanssa jatkuvasti ratkaisuja, joiden avulla voimme palvella asiakkaitamme entistä paremmin”, Norrgård päättää.
 

Teksti: Satu Ekman

Sähköinen laskutus voi jopa puolittaa kulusi

Telia Laskunvälitys taipuu moneen – perinteisempään tai modernimpaan laskutukseen. Kun laskutus hoidetaan yhtenä kokonaisratkaisuna, kulut tippuvat jopa puoleen ja laatu paranee.

LUE LISÄÄ
Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Asiakastarinat Talous

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan