Murrelektronik arvostaa Teliaa arjen tukena – ”Asiat voi keskustella suoraan”


Automaatiotekniikan valmistaja Murrelektronik luottaa Telian liittymiin ja VIP-asiakaspalveluratkaisuun. Yhteistyön sujuvuus ja mutkaton yhteydenpito ovat olleet tärkeitä tekijöitä kumppanuuden rakentumisessa.
Sähköautomaatioratkaisuja kehittävä Murrelektonik-konserni palvelee kone- ja laitevalmistajia yli 50 maassa yli 3 200 asiantuntijan voimin. Suomen tytäryhtiö toimii Saksasta lähtöisin olevan perheyhtiön omana myyntiyhtiönä. Lisäksi Suomessa on konsernin tehoelektroniikan tuotekehitysyksikkö.
”Olemme kansainvälisen konsernin pieni, alle 40 hengen tytäryhtiö. Moni asia on meillä hoidossa, mutta luotamme muiden asiantuntemukseen asioissa, jotka eivät ole ydinbisnestämme. Telia on ollut meille hyvä kumppani jo monen vuoden ajan. Sieltä on aina löytynyt ratkaisu haasteisiimme”, Murrelektronik Power Oy:n Managing Director Kim Koskinen kertoo.
Yhtiöllä on Telian mobiililiittymät, Yhteys Kotiin Yrityksille -nettiliittymiä ja verkkotunnuspalvelu. Asiakaspalvelua sujuvoittaa Telia VIP viestintä- ja asiakaspalveluratkaisu, joka yhdistää puheluiden hallinnan, tavoitettavuuden ja raportoinnin.
Koskinen kiittelee erityisesti yhteistyön helppoutta.
”Töissä tuntuu olevan aina liian vähän aikaa. Arvostan sitä, että yhteydenpito Telian kanssa on sujuvaa ja nopeaa.”
Asiantunteva tuki ja kyseenalaistaja
Telian yritysmyyjä Nora Pesonen on vastannut Murrelektonikin asiakkuudesta jo yli neljän vuoden ajan. Hän sai sopimusneuvottelut hoidettavakseen kollegansa kesälomatuuraajana.
”Väänsimme ja käänsimme – ja saimme lopulta sopimuksen aikaiseksi. Rehellisyyden ja avoimuuden kautta välillemme rakentui vahva luottamus. Asiakkaan toiveesta minusta tuli myös heidän yhteyshenkilönsä”, Pesonen kertoo.
Telian yritysmyyjä Nora näkee roolinsa asiakkaidensa arjen helpottajana.
Asiakkuuden hoito ei ole vain reagointia yhteydenottoihin, vaan myös aktiivista tarpeiden kartoittamista ja ratkaisujen tarjoamista Telian laajasta tarjoamasta.
”Olen apuna ja tavoitettavissa matalalla kynnyksellä. Terve kyseenalaistaminen kuuluu työhöni: olen kysynyt Kimiltä, miksi he tekevät joitakin asioita tietyllä tavalla. Kerron myös esimerkiksi uusista palveluistamme. Pyrin varmistamaan, että asiat toimivat hyvin.”
Aktiivinen muttei tyrkyttävä
Yhteistyö on vuosien varrella laajentunut Murrelektonikin tarpeiden mukaan. Kim Koskinen arvostaa kumppanin aktiivista otetta.
”Nora on huomannut meillä kehitettävää esimerkiksi tietoturvaan liittyvissä asioissa. Erityisesti tietoturvasta olemmekin käyneet keskusteluja. Nora osaa olla aktiivisesti läsnä, mutta siten, ettei se tunnu jatkuvalta tyrkyttämiseltä.”
Molemminpuolinen ymmärrys ja avoin keskusteluyhteys ovat korostuneet Murrelektonikin ja Telian pitkäjänteisessä yhteistyössä.
”Bisneksessä perusasia on, että tuote, palvelut ja ratkaisut ovat kunnossa. Sen jälkeen ratkaisevat ihmiset. Pidän siitä, että asiat voidaan keskustella suoraan, välillä vähän tiukemminkin. Se onnistuu Telian kanssa”, Kim Koskinen sanoo.